Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 3.0 V6 - ABS/ESP błąd komunikacji z sterowaniem silnika/tryb awaryjny

09 Lis 2014 13:51 4665 6
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam takie kłopoty z moim C5 3.0 V6 PB/LPG automat. Pacjent wpada w tryb awaryjny i ma 2000 obrotów a skrzynka pozostaje na biegu jakim jechała i wyświetla się , awaria ESP,- praca skrzyni nie możliwa tryb awaryjny,- nie prawidłowe funkcje silnika.

    Pacjent przebadany testerem Delphi a poniżej jego wyniki.

    - ABS/ESP Komunikacja z jednostka sterowania silnikiem; otrzymano nieprawidłową wartość
    - obecny

    - ABS/ESP - Komunikacja z automatyczna skrzynia biegów; otrzymano nieprawidłową wartość
    - nieciągły

    - Instrument Valeo ( deska rozdzielcza ) Temperatura oleju silnikowego, otrzymana informacja jest nieprawidłowa
    - nieciągły
    - Prędkość własna, otrzymana informacja jest nieprawidłowa

    -Skrzynia biegów (Skrzynia biegów - 4HP 20 - AT)- CAN: Informacja o momencie obrotowym silnika; spójna
    - nieciągły

    Potrzebuje porady w tym temacie,lub dobrego schematu bo walczę z nim już dwa tygodnie sprawdzałem " dzwoniłem instalację silnika " opory czujników itp. nic nie znalazłem i jestem dalej w kropce. Po każdym spinaniu próbuje,jazda testowa, tester i ..... dalej to samo :-( Dodam ze akumulator nowy a napięcia w BSM na wyjściach prawidłowe. Główny komp odpinany piny czyste, masy na złączach jak i zasilanie jest OK.

    Może jakieś małe porady i ukierunkowanie pomogą mi zreanimować pacjenta bo mi brakuje pomysłów.
  • AdexAdex
  • Poziom 2  
    witam
    czy poradziłes sobie z tym problemem?
    u mnie zaczyna się podobny problem i szukam informacji od czego zacząć.
  • AdexAdex
  • Poziom 10  
    Tak poradziłem po długim kopaniu w instalacji. Ponad wszystko trzeba wyeliminować przetarcia przewodów, CAN BUS trzeba sprawdzić, czyli czy ma komunikację z wszystkimi podzespołami wykonawczymi.
    W moim przypadku były uszkodzone, przetarte przewody w wiązce, połączenia z ABS-ASR na wysokości ramy przed samym złączem ABS-u.
    Bardzo ważne jest aby aby pierścienie magnetyczne w piastach były czyste, nie mogą być zaoliwione,nagromadzone błota.
    Różnica w obrotach skrzyni a silnika wynikała z zanieczyszczonych czujników obrotu wałków w skrzyni, trzeba wykonać płukanie skrzyni, wymianę oleju i filtra.

    podstawową sprawą, jak masz gaz, utrzymywanie poziomu paliwa ponad połowę zbiornika, i wtedy jak tankujesz gaz to dolewać około 8l PB aby zresetował się wskażnik paliwa, w przypadku gdy jadąc na LPG zaświeca się kontrolka od bęzyny PB to komputer twierdzi ze samochód nie powinien się poruszać i głupieje cały system, czyli wpada w stan awaryjny.

    Porada dnia: wywalić 3 CATA- znajduje się już pod samą podłogą bo LPG a dokładnie grafit zawarty w LPG zatyka go i silnik po prostu się dusi.

    Oto jest moja historia :D

    Pozdrawiam wszystkich i jak komuś pomogłem to proszę o punkcika :D
  • Poziom 10  
    Witam tez mam to samo i teraz sie dowiedziałem ze to od gazu mi wywala błąd ze za uboga mieszanka albo za bogata ale mam pytanie jak wywalasz ta sadze to nie sfiruje komputer i czy sie nie swieci cheek silnika na desce ???
  • Poziom 10  
    Czytaj dokładnie. :!:

    Wywaliłem trzeci wkład katalityczny bo on dostaje najmniejszą temperaturę spalin przy delikatnym traktowaniu auta i reaktor nie pracuje czyli nie przepala sadzy.
    Jak masz taki silnik jak mój czyli 3,0 V6 to sądy są na katalizatorze pierwszym czyli od strony chłodnicy i na drugim czyli od strony grodzi/ środka auta. Trzeci jest pod podłogą, patrząc z góry to na wysokości między fotelami.
    Trzeci kat nie ma sądy Lambda i jego można śmiało wykluczyć i nic się nie dzieje.
    Sądy Lambda są na pierwszym i drugim i jak tam usuniesz kata to Ci zaświeci błąd silnika ( Antipolution Vault ) i teraz to już jak sam zadecydujesz, bo w sumie można tak jechać nic się nie dzieje,ale reakcja silnika może być różna bo może albo dużo palić benzyny lub może mu brakować, a na gazie pracuje w miarę dobrze.
    Ja mam gaz trochę ujęty i jak mi przełączy na gaz to zaświeci kontrolka silnika ale się nie przejmuję tylko jeżdżę dalej.
    Citroen C5 ma dziwnie ustawiony system obliczania paliwa i wskazówka stany paliwa opada proporcjonalnie do przejechanych kilometrów i gdy jedziesz na gazie komputer myśli że spala paliwo z zbiornika i wskazówka opada, a paliwo w baku jest. I gdy zaświeci rezerwa a przejedziesz kilometry to komputer wyłapuje to jako błąd no bo jak może auto jechać,silnik pracować jak już nie ma paliwa :?:
    Wtedy wywala błąd skrzyni (w modelu automat ) i ABS-u, ASR-u
    Ostatnio jeszcze zauważyłem,w swoim modelu, jak zaczął szwankować alternator
    i łapał błąd ładowania to też głupiał ABS, ASR.
    Najważniejsze :!: :!: :!: Nie zakładać CHINY to się mści w tych autach.
    Założyłem nie oryginalny regulator ładowania czego skutkiem był zakup nowego alternatora. MOJA WINA :cry:

    Pomogłem? postaw plusa
  • Poziom 11  
    Odświeżę temat, bo zaświecila mi się kontrolka ESP, paliwa ogólnie malo a i auto ma gaz, komp pokazuje zero km do następnego tankowania. Możliwe, ze to przez to wylapał bład ? Pytanie jak juz doleje paliwa to jak poinformować auto ze ma paliwo w baku? gdzies czytalem, że trzeba odkręcić i zakręcić korek wlewu paliwa - auto to xsara picasso 2005 1.8.
    Po wpięciu kompa pokazuje błąd "Komunikacja z jednosta sterowania silnika; otrzymano nieprawidłowe wartości - obecny" Czasami się skasuj ei chwile jest ok po czym za pare chwil znów zaświeci się ESP.
  • Poziom 9  
    Witam, moje auto to 407 2,2 z 2005 roku na gazie. Rzeczywiście tak jest ze wskaźnikiem paliwa, jedzie na gazie a na wskaźniku paliwa ubywa, ale u mnie nic się nie dzieje, wskaźnik do zera i po uruchomieniu wraca na właściwą pozycję, tzn. pokazuje prawidłowy stan paliwa, bez jakichkolwiek błędów. Francuzy tak mają. Odpowiedź nie szybka, ale zawsze...

    Dodano po 2 [minuty]:

    ...a gdyby ktoś z was miał problem z wariatorem, proszę pytać, temat przerobiłem..z sukcesem !