Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane 1 ph2 - Usterka skrzyni jb1948? jak ją poskładać?

09 Lis 2014 14:01 1830 10
  • Poziom 10  
    Witam, mam problem dziś w trakcie powrotu z pracy miałem wrażenie, że auto tak dziwnie się zachowuje - raz ściąga w lewo, raz w prawo, niedaleko domu coś w niej zaczęło przeskakiwać, jadąc pod górę najwięcej (tak jakby co metr o ząbek w skrzyni) po podniesieniu samochodu niezależnie czy jest na biegu czy nie mając jedno koło oparte o ziemie a kręcąc drugim można kręcić raz w tą a raz w tą a co jakiś czas coś zablokuje niezależnie czy na luzie czy biegu. Moim okiem poszedł mechanizm różnicowy, i co teraz z tym zrobić? Wymieniać skrzynie regenerować czy może by się udało wymienić łożyska (od dłuższego czasu było czuć większy luz przy zmianie biegów - takie szarpnięcie) skrzynia już zdjęta z samochodu i zastanawiam się co teraz z tym zrobić. Jutro może ją rozkręcę i zobaczę co i jak z nią nie tak. Dodam że przy spuszczaniu oleju wypłynęło kilka wiórków aluminium oraz trochę opiłków, oraz przy zdejmowaniu lewej półosi było zerwany takie jakby jakieś zabezpieczenie (seger) odłamany i luzem w mieszku. Model skrzyni jb1948, jakie inne modele (oznaczenia) mogą pasować ?Jaki byłby koszt skrzyni lub regeneracji?

    Czy pasują skrzynie o numerach :
    JB 1198
    JB 1142
    JB 1132
    JB 3028
    JB 1168
    JB 1923
    JB 1150
    Jb 1926

    Wszystkie te numery skrzyni są z silników 1.9D, chodzi mi o to czy będą pasowały półośki rozrusznik i całość do silnika (z tyłu bloku napisane F8T). Wiem że będzie się różniło przełożeniami ale jak bardzo? Moja skrzynia ma oznaczenie Jb 1948

    Po dłuższych oględzinach skrzyni rozpołowiłem skrzynie z myślą że nic z niej nie będzie a może sie okazać że jak ją poskładam to będzie ok po wymianie tego zabezpieczenia. Tylko jeszcze chciałbym rozebrać mechanizm różnicowy jak już mam to wszystko rozpołowione ale nie wiem jak sie za niego zabrać. próbowałem go zbijać od strony prawej półosi ale ani drgnie , można prosić jakieś rady odnośnie rozebrania tego do końca i poskładaniu całej skrzyni w jakiej kolejności itp? prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź:)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    dlaczego uważasz że skrzynia nadaje sie tylko na złom? nie ma żadnych połamanych trybów narazie nie wiem jeszcze tylko jak w mechanizmie różnicowym .dlatego chce sie tam dostać tylko nie wiem jak .nie chce dawać innego przełożenia do tej skrzyni tylko jakbym kupował skrzynie o innym przełożeniu bo są sporo tańsze czy by pasowała (bo wiem że sporo pasuje, różnią sie właśnie tylko przełożeniami poszczególnych biegów )
  • Poziom 18  
    Pawel__PL napisał:
    dostać tylko nie wiem jak
    ściągnij segera pod uszczelniaczem
  • Poziom 10  
    hmmm czyli od strony prawego przegubu trzeba wydłubać uszczelniacz i pod nim jest seger który trzeba wyjąć?
  • Poziom 18  
    pod nim jest seger który trzeba wyjąć?Tak
  • Poziom 10  
    Dobrze jutro sprawdzę, rozumiem że nie da sie go wyjąć bez uszkodzenia i trzeba kupić później nowy?
  • Poziom 18  
    Możesz próbować tylko po co?
  • Poziom 27  
    A przeguby półosi ewidentnie wyeliminowałeś?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A Kolega potrafi czytać ze zrozumieniem?
    Pawel__PL napisał:
    Dodam że przy spuszczaniu oleju wypłynęło kilka wiórków aluminium oraz trochę opiłków

    A skrzynia na złom. Naprawa przekroczy wartość sprawnej używki.
  • Poziom 27  
    Jak nie dostaniesz takiej samej, to złóż z dwóch jedną. To nie są skomplikowane skrzynie, trzeba tylko uważać na kulki i wsteczny przy składaniu. Z tym zabezpieczeniem to dość częsta przypadłość. Już wiele razy naprawiałem skrzynie Renault, składałem z kilku jedną itp. jeszcze nie było reklamacji.