Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 2.0 - Zapaliły się przewody od grzałek

pv1 09 Lis 2014 18:34 1740 5
  • #1 09 Lis 2014 18:34
    pv1
    Poziom 14  

    Witam,
    Nie zwracałbym się o radę na forum gdyby nie fakt ,że jestem w Niemczech a tu drogo.Auto to Renault Trafic 2.0dci z roku 2009.Podczas jazdy zgasł i zapaliły się kontrolki silnika i stop.Po otwarciu maski zobaczyłem palące się przewody za obudową filtra powietrza ale na szczęście miałem gaśnicę.Winowajcą okazał się przewód zasilający jedną z grzałek a dokładniej miejsce połączenia z grzałką.
    Sprawdziłem wszystkie grzałki i tylko ta jedna okazuje się być sprawna a pozostałe trzy mają ponad 2kohm oporności.Tuż przy tych kablach jest jakiś przewód który się przepalił i na końcu którego jest jakiś (czujnik?) czy coś.Poza tym brak Renault Trafic 2.0 - Zapaliły się przewody od grzałek Renault Trafic 2.0 - Zapaliły się przewody od grzałek widocznych uszkodzeń.Teraz nie chce zapalić i świeci się stop i silnik.Bezpieczniki sprawdzone.Może ktoś się orientuje co to za przewód i czy musowo kasować błędy w tym aucie komputerem czy po wyeliminowaniu usterki komputer przeprowadza samo diagnostykę i uruchamia silnik?

  • #2 09 Lis 2014 19:30
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Swieca pewno dostała zwarcia a na pewno bezpiecznik był niewłaściwy.

    Jeśli to przewód paliwowy to go zabezpiecz i reszte instalacji spalonej odetnij i zabezpiecz izolacją, wyciąg też bezpieczniki.

  • #3 09 Lis 2014 19:48
    pv1
    Poziom 14  

    Na mierniku świeca(grzałka) ma około 0.5ohm ale być może dostała zwarcia w trakcie pracy a bezpiecznik też nie wiem czemu się nie spalił.Może nie było zwarcia a tylko niewłaściwy zestyk połączeń co w efekcie wywołało zapalenie izolacji(nie zapaliła się izolacja kabla ale jego koszulka).A ten przewód to na pewno paliwowy a nie coś z układu cieczy chłodzącej?

  • #4 09 Lis 2014 20:00
    uswto
    Poziom 18  

    pv1 napisał:
    ten przewód to na pewno paliwowy
    Na pewno
    Odepnij grzałki

  • #5 09 Lis 2014 20:19
    pv1
    Poziom 14  

    Grzałki odpięte przewody do grzałek też sprawdzałem miernikiem i jest ok a zresztą te grzałki nie pracują od razu bo musi być spełnionych kilka warunków no i jak by w tym przewodzie było paliwo to czy nie zapaliłoby się od razu?

  • #6 16 Lis 2014 17:01
    pv1
    Poziom 14  

    Ten przewód to faktycznie paliwowy.Wychodzi na to ,że mam sprawną tylko jedną grzałkę i niewłaściwy połączenie przy tej grzałce sprawiło zapalenie się koszulki ochronnej na kablu i później przepalenie przewodu paliwowego co w efekcie doprowadziło dostania się powietrza do układu paliwowego i w efekcie zatrzymania silnika(szczęście w nieszczęściu) jechał bym dalej nie wiedząc,że się pali albo zapaliła by się ropa.Gorącym powietrzem ściągnąłem tą część z przewodu i tak samo zamontowałem no końcu dobrego przewodu.Trochę odpowietrzyłem układ i auto po dłuższej chwili odpaliło.Temat można zamknąć.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME