Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 1.6 HDI - Planowanie bloku 1.6 HDI, a dopasowanie uszczelki

09 Lis 2014 19:35 2595 6
  • Poziom 11  
    Witam, jak w temacie został splanowany blok w 1.6 HDI o 0,13 mm. Wcześniej uszczelka głowicy miała 1.40 (4 i 3 ząbki) teraz założona najgrubsza z dostępnych 1.45 (5 i 2) ale już brak możliwości przekręcenia silnikiem, blokuje.Niestety nie zmierzyłem o ile wystają tłoki ponad płaszczyznę. I tu pytanie, czy jest możliwość splanować tłoki lub zawory? Czy to ma sens? Wolałbym nie przekombinować. Z tym, że one mają wgłębienia fabryczne pod zawory. Czy istnieje jakieś obejście? Ewidentnie wygląda to jakby było brak synchronizacji wału i wałka.
  • Poziom 24  
    Uważam że przy splanowaniu głowicy ,czy jak u ciebie korpusu silnika powinno być przeprowadzone frezowanie gniazd zaworowych aby nastąpiło cofnięcie zaworów . Inaczej tłoki będą uderzać .Jest to procedura stosowana standardowo przy operacji splanowania dolnej płaszczyzny głowicy.Tę operacje o której piszesz to robiłeś samodzielnie?. Bo mi się wydaje że w zakładzie specjalizującym się w tego rodzaju pracach to powinni wiedzieć o ew. skutkach .Nie mniej słyszałem że w tym silniku co masz nie przewiduje się szlifowania dolnej płaszczyzny głowicy, a jak jest z gniazdami zaworowymi też nie wiem. Tak jak pisałem w zakładzie usługowym powinni wiedzieć.
  • Poziom 17  
    Witam sprawdź najpierw rozrząd czy dobrze ustawiony na znaki ....nie rozumie czemu planowałeś blok? jaka przyczyna ?
  • Poziom 31  
    cezars65 napisał:
    Uważam że przy splanowaniu głowicy ,czy jak u ciebie korpusu silnika powinno być przeprowadzone frezowanie gniazd zaworowych aby nastąpiło cofnięcie zaworów . Inaczej tłoki będą uderzać .Jest to procedura stosowana standardowo przy operacji splanowania dolnej płaszczyzny głowicy.Tę operacje o której piszesz to robiłeś samodzielnie?. Bo mi się wydaje że w zakładzie specjalizującym się w tego rodzaju pracach to powinni wiedzieć o ew. skutkach .Nie mniej słyszałem że w tym silniku co masz nie przewiduje się szlifowania dolnej płaszczyzny głowicy, a jak jest z gniazdami zaworowymi też nie wiem. Tak jak pisałem w zakładzie usługowym powinni wiedzieć.

    Coś się tak głowicy uczepił? Toć pisze, że blok planował.
    Mierzyłeś ile tłoki wystają ponad płaszczyznę? Ta wartośc podana jest zazwyczaj na instrukcji monatżu uszczelki lubw serwisówce. Może faktycznie rozrząd skopałeś. Jak wszystko dobrze, uszczelka najgrubsza to pozostaje dorobić grubszą uszczelkę. Nie jestem przekonany co do frezowania gniazd i wpuszczania zawrów. To z kolei wiąże się z ich regulatorami itd itp...
  • Poziom 31  
    W hdi przy planowaniu głowicy trzeba zawory ,,utopić''.
  • Poziom 39  
    Panowie, robicie prom kosmiczny a nie disla. 0,13 mm ma spowodować kolizje zaworów z tłokami? Sam nagar ma większą grubość po kilkudziesięciu tys. km. Wygląda na dwie opcje, źle poskładany rozrząd, uszczelka wadliwa (zbyt małej grubości).
  • Poziom 11  
    Witam, otóż przyczyna tkwiła w wielokrotnym planowaniu głowicy oraz bloku x 2 przez poprzednich mechaników. Prawdopodobnie planowali blok, gdyż wstawione były 2 tuleje. Tłoki znacznie wystawały nad płaszczyznę bloku. Uszczelka głowicy zamówiona 1.65( jednak taka występuje) rozwiązała sprawę. Auto chodzi idealnie. Temat do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za chęć niesienia pomocy.