Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przeróbka noży/ poprawa koszenia w kosiarce rotacyjnej do mini traktorka

serwek 09 Lis 2014 22:38 11463 25
  • #1 09 Lis 2014 22:38
    serwek
    Poziom 25  

Witam
    Na wstępie z góry proszę o nie obrzucanie mnie tzw."guanem" za brak fachowości. Jestem zupełny laikiem w temacie kosiarek a chcę prosić o Waszą fachową poradę.
    Posiadam kosiarkę rotacyjną do małego traktorka (Kubota, taką: przeróbka noży/ poprawa koszenia w kosiarce rotacyjnej do mini traktorka ) podobną do tej: przeróbka noży/ poprawa koszenia w kosiarce rotacyjnej do mini traktorka
    napędzaną z tyłu przez wałek przekazu mocy (WOM). Kosiarka działa na klasycznej zasadzie "wiatraczka". Pod spodem na 2 końcach płaskownika trzymającego się na pionowej osi napędowej posiada zamocowane za pomocą śrub z nakrętką (przetyczek), 2 krótkie noże (krótkie blachy zaostrzone z obydwu stron).
    Problem:
    - chciałbym poprawić skuteczność koszenia!
    (teraz trochę szarpie trawę, zostawia części nieskoszone, nie jest to tak ładny efekt jak osiągnięty małą kosiarką ręczną na 4-ch kółkach)
    Po własnej analizie i szybkiej konsultacji z innym użytkownikiem, chciałem poznać Wasze zdanie na temat mojego pomysłu. Co mogło by poprawić stan rzeczy, jakość koszenia?
    pomysł:
    Teraz nożyki to są po prostu 2 płaskie (krótkie) blachy przykręcone do końców płaskownika (śmigła) na jego końcach.
    Myślę o dorobieniu i przyspawaniu do każdego nożyka drugiej części pod spodem. Części, która wraz z główną powierzchnią nożyka utworzyła by dwie równoległe do siebie płaszczyzny w odległości od siebie (prześwicie) ok 5cm.. Jedna nad drugą. Obydwie zaostrzone na krawędziach.

Teraz jeden nożyk wygląda mniej więcej tak: przeróbka noży/ poprawa koszenia w kosiarce rotacyjnej do mini traktorka