Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz Philips Xitanium

maxmax11 09 Lis 2014 22:57 1671 9
  • #1 09 Lis 2014 22:57
    maxmax11
    Poziom 4  

    Witam , Jestem nowy na forum ale wiele razy dowiedzialem sie interesujacych informacji z forum. Tym razem nie moge znalezc potrzebnych i pewnych informacji na moj problem. Otoz zamierzam zbudowac lampe led i mam problem z wyborem zasilacza. Moduly led maja byc cree na napieciu 0.7A. Potrzebuje zasilacza ktory na takim napieciu pociagnie jak najwieksza liczbe modulow. Nawet ponad 100.

    Znalazlem taki i zastanawiam sie czy jest odpowiedni :

    ( nie moge jeszcze wklejac linkow )

    To jest philips xitanium 150w mysle ze sa dwa rodzaje, sciemnialny i nie

    Czy ktos moglby mi powiedziec czy :

    -Ten zasilacz napewno jest stalopradowy,
    -Ten zasilacz NIE jest sciemnialny,
    -Czy napewno mozna do niego podpiac diody Cree xb-d,xp-e lub xp-g

    i czy :

    jezeli to jest 150w to dobrze licze ze gdy jedna dioda na napieciu 0.7A pobiera 2.25V to

    (0.7A x 2.25) = 1.575 x 90 diod = 141.75w

    Oznacza to ze spokojnie moglbym podlaczyc 90 diod bez zadnych awarii ?

    Panowie jezeli to nie jest odpowiedni zasilacze jezeli wiecie prosilbym o pokazanie odpowiedniego, szukam zasilacza ktory pociagnie jak najwieksza diod ale maksymalnie 200 , planuje zrobic duzy projekt i kazdy blad moze duzo kosztowac.

    prosze o porade i z gory dziekuje ; )

    1 9
  • #2 09 Lis 2014 23:41
    fuutro
    Poziom 43  

    1. Słownik Ci się przyda.
    2. Wat W a nie w.
    3. A- Amper - odnosi się do poboru prądu, obciążenia.
    4. V - Volt - napięcie, spadek napięcia.

    Tak, zasilacz jest stałoprądowy, nie - nie ma zatem opcji ściemniania. Podłączyć można ale masz dwa zasilacze do wyboru 0,7A i 0,35A. Do tego 0,35A można połączyć bez kłopotu diody o jakich mówisz ale nie wszystkie będą świecić pełną parą. Sprecyzuj czego ile chcesz, ile i jakie diody. Spodziewam się, że jesteś świadom konieczności chłodzenia LEDów. Dioda 3W zostawiona samopas długo nie pożyje.

    1
  • #3 10 Lis 2014 00:25
    SiGe
    Poziom 9  

    Fuutro - te zasilacze są w wielu opcjach mozna je ściemniać po DALI i po 1-10V. Są to zasilacze prądowe dające stały prąd który mozna programować od 350mA do 700mA a nawet 1,2A. Ściemnianie polega na tym iż regulowany jest prąd. maxmax11 dla ciebie ważne jest to aby połączony zestaw diod LED mieścił sie w oknie napięciowym drivera te zasilacze są od 100-277V. Co to oznacza - jezeli masz jedna diodę to jej napięcie będzie na poziomie 2,95-3,2V. Dla 100 diod bezie to ok 300V czyli wychodzisz poza okno. Ale juz przy 90 jest ok. Do tego musisz wiedzieć jakim maksymalnym prądem możesz zasilić taka diodę. Minimum dla drivera to 0,35A. Sądząc po tym co napisałeś to raczej proponował bym oddać projekt dla jakiegoś elektronika i mu zapłacić :). Te drivery są dosyć inteligentne takze nie powinny uszkodzić diod. Pozostaje jeszcze kwestia zaprogramowania takiego drivera. Oprogramowaniu jest darmowe na stronie Philipsa, ale juz interface nie i kosztuje sporo bo ok 700-800€ a bez tego ani rusz :)

    0
  • #4 10 Lis 2014 08:15
    maxmax11
    Poziom 4  

    No to teraz jestem w szoku... Jakie oprogramowanie i jak to sie robi ? to nie jest taz ze lutuje prawidlowo wszystkie przewody podlaczam i swieci ?

    Ja nie potrzebuje zasilacza sciemnialnego, Potrzebuje zasilacz 700mA. Diody ktore planuje podlaczyc przy 700mA pobieraja 2.25V.

    Oto link do jadnego z tych zasilaczy philipsa i mysle ze ten wlasnie nie jest sciemnialny : (dodajcie www)

    .ecat.lighting.philips.com/l/oem/led-systems/led-outdoor-drivers/xitanium-constant-current-xtreme/913701211603_eu/

    Jezeli te zasilacze philipsa sa tylko sciemnialne, macie jakis namiar na zasilacz max 800mA ktory pociagnie jak najwieksza liczbe diod kazda na napieciu 2.25V ?

    Wiem ze za duzo nie wiem o elektryce ale wiem ze jezeli bede miec wszystkie komponenty bede umiec je polutowac i ze soba poskladam, wiem rowniez ze 3w diody potrzebuja dobrego chlodzenia, beda one na chlodzonym wiatrakiem radiatorze.
    Jedna lampe juz mam za soba, ale teraz chce zrobic cos duzo wiekszego.
    Poprzednie zasilacze ciagnely 20 diod na 720mA , teraz bedzie okolo 200 diod
    a nie usmiecha mi sie podlaczac 10 zasilaczy.

    Dziekuje panowie za zainteresowanie, teraz juz bede mial o czym myslec w pracy :)
    Jak wroce to sie odezwe i dziekuje za blyskawiczna pomoc :)
    Pozdrawiam

    0
  • #5 10 Lis 2014 20:14
    fuutro
    Poziom 43  

    200 diod 0,7A, 2,25V to moc 315W ( i 450V jeśli diody byłyby w jednym szeregu - ciut niebezpiecznie) . Zasilacz musi być mocniejszy lub dwa takie po około.. 170W lub trzy ze 110W.

    Dla wspominanych wcześniej 90 LED by nawet przeszedł. Wzmianka 1-10V to proste analogowe sterowanie jasnością - jeśli się nie mylę trzeba miedzy fioletowy i szary przewód podać napięcie miedzy 1 a 10VDC ze źródła o wydajności nawet rzędu 1mA. Na próbę można wykorzystać bateryjkę 9V.

    0
  • #6 10 Lis 2014 20:43
    maxmax11
    Poziom 4  

    To znaczy co ja mialbym zrobic, moglbym miec 2 takie zasilacze ale znalazlem ze te zasilacze sa 'STALONAPIECIOWE' , Czy tego typu zasilacze rowniez nadaja sie do diod CREE na mcpcb ?

    Dajmy na to ten :

    http://www.ecat.lighting.philips.pl/l/osprzet...pieciowy/913710850002_eu/#pdp_leaflets_anchor

    ale to jest 0.35A, ze strony uk mozna zamowic 0.7A, Czy taki bedzie odpowiedni dla 90 diod bez zadnych dodatkowych przewodow ?

    0
  • #7 10 Lis 2014 20:55
    fuutro
    Poziom 43  

    Ten jest stało-PRĄDOWY i możesz dać nawet ponad 180 diod ale 1W. Jak byś miał tej samej mocy i 0,7A to możesz dać te 90 diod.

    0
  • #8 10 Lis 2014 21:35
    maxmax11
    Poziom 4  

    No to cudownie. Wkoncu poprawiles mi humor i to nawet bardzo :D

    Jakbys mogl mi tylko napisac, ten w linku co ci podalem nie jest sciemnialny ? Czyli po prostu podlaczam go do gniazdka, przewody pod diody, bez zadnych dimmerow i leci na 0.7A ?

    Jak tu ci dac jakies punkty lub reputacje ? Chociaz tak sie odwdziecze ? Tak dla pewnosci moglbys sprawdzic czy ten zasilacz jest taki o jaki mi chodzi ?

    On napewno nie jest smiemnialny ?

    Widze ze moj problem juz prawie rozwiazany, niedlugo temat do zamnkniecia.

    Dziekuje

    0
  • #9 10 Lis 2014 21:43
    fuutro
    Poziom 43  

    Zobacz na swój ostatni Link - jest tam pozycja:
    "Sposób reg. str. św. - None"

    A więc nie ma regulacji. Na samym dole masz "wykresy instalacyjne" - prawy rysunek to absolutne minimum - z jednej strony zasilanie a z prawej łańcuch szeregowych diod LED.

    0
  • #10 10 Lis 2014 22:18
    maxmax11
    Poziom 4  

    Super, Wielkie dzięki za pomoc, wiem ze wiedza nie świecę, ale po prostu nigdy się tym nie interesowałem, a w potrzebie jestem wiec muszę zacząć. Dlatego tacy jak ja potrzebują takich jak wy, którzy swojej wiedzy nie skąpią. Dziękuję bardzo za pomoc.

    Temat nadaje się do zamknięcia. Pozdrawiam. ;)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo