Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace 2.0T 2004 - nie odpala

10 Lis 2014 02:22 3249 9
  • Poziom 24  
    Silnik F4RTurbo. Auto normalnie odpalało i jeździło, ale zauważyłem że ktoś czujnik wału dość mocno nagiął ku dołowi i ustalił w tej pozycji opaskami. Po odcięciu opasek silnik przestał odpalać, więc stwierdziłem że pewnie czujnik ma jakąś przerwę wewnątrz, zakupiłem nowy oryginalny i po zamontowaniu niespodzianka - również nie odpala, chyba że go mocno nagnę w dół (za kostkę), czyli jego główka idzie wtedy w górę. Co może być powodem tego zjawiska? Dodam że są ślady niedawnego wyciągania skrzyni biegów. Zębów na kole zamachowym nie brakuje. Czy rozrząd może mieć coś z tym wspólnego?
  • Poziom 16  
    Rozrząd nie, zaraz by się spotkał z zawoami:-))))) Ale sam sobie odpowiedziałeś ślady na skrzyni - po coś był naginany tymi opaskami, ktoś coś spitolił chyba lub rzeźba domoroslego mechanika
  • Poziom 24  
    To że coś jest spieprzone to wiem, tylko od czego zacząć żeby to doprowadzić do normalnego stanu. Mogę i skrzynię wyjąć, ale nie mam pomysłu co tam można spitolić przy kole zamachowym, żeby go czujnik nie czytał. Dlatego myślałem o rozrządzie. Czekam na wszelkie sugestie.
    Dodam jeszcze, że czujnik musi być wygięty tylko w momencie odpalania. Gdy silnik już odpali, to pracuje bez żadnego naginania czujnika. Problem jest tylko z samym rozruchem.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Wygląda że za duża odległość między czujnikiem a kołem , spróbuj zmierzyć , może ktoś przerabiał z dwumasy na sztywne.
  • Poziom 36  
    wwwsokol napisał:
    Problem jest tylko z samym rozruchem.


    Obejrzyj sygnał oscyloskopem
  • Poziom 24  
    Po dopchnięciu do koła nawet do granicy obcierania, też nie odpala. Ale spróbuję jutro zmierzyć odległość w jego normalnym położeniu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie ten czujnik. Drobna różnica, ktoś kupując nie zauważył. Wstaw prawidłowy.
  • Poziom 24  
    Ten nowy ma numer 82 00 513 668, numer starego podam jutro. Oba mają rezystancję 240Ω, minimalne różnice w budowie zewnętrznej, ale człowiek w ASO powiedział że była zmiana i ten nowy ma być ok.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Odległość od koła zamachowego 1mm
  • Poziom 24  
    Zgadza się, jest milimetr. Stary czujnik ma numer 82 00 260 327. Czy jak mam rozrząd na blokadach to w okienku czujnika nie powinien być ten większy ząb? Bo u mnie jest widoczny mały.

    Po zarwanej nocy muszę jednak przyznać, że koledzy :arrow: coperfild i :arrow: uswto mieli rację. Zmierzyłem odległość czujnika do każdego zęba i jeden był ugięty (przerwa ponad 3 mm). Po wyprostowaniu auto pali od strzała i na starym i na nowym czujniku. Dziękuję wszystkim za pomocne podpowiedzi.