Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa stacji obsługi klimatyzacji

10 Lis 2014 09:47 7467 15
  • Poziom 15  
    Witam.
    Buduje sobie prostą manualna stacje do obsługi klimatyzacji samochodowych.
    Stacja powstaje według tego schematu:
    Budowa stacji obsługi klimatyzacji Budowa stacji obsługi klimatyzacji
    Nie wiem jak zbudować odolejacz oleju sprężarki do odzysku( z powrotem przed sprężarkę)
    Gdzie ma powracać olej z tego odolejacza czy musi i jaki być na powrocie tego oleju zawór aby nie tracić ciśnienia jeśli powrót jest do strony ssącej?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 15  
    Robisz sobie zbiorniczek z korkiem spustowym u dołu i tak odzyskujesz olej.
  • Poziom 15  
    Nie chodzi o olej z odolejacza nr 4 tylko o olej smarujący sprężarkę do odzysku czynnika odolejacz nr 5 na schemacie.
  • Texa PolandTexa Poland

  • Poziom 21  
    :arrow: norbikk. Jaki zamierzasz zastosować kompresor? (to pomoże odpowiedzieć na Twoje zasadnicze pytanie - na załączonym schemacie nie ma przecież zaworu i dokładnie widać, gdzie ma powracać olej).
    Jakie zamierzasz zastosować zawory EV? Czym i w jaki sposób zamierzasz nimi sterować?
  • Poziom 15  
    Kompresor chce wykorzystać z lodówki, chyba taki sam jest w oryginałach.
    Zawory kulowe odcinające i sterować nimi manualnie.
    Na schemacie jest coś narysowane na powrocie oleju jednak nie opisane.
    Jeden z instalatorów powiedział mi ze stosuje się "zawór równo ciśnieniowy" ale na 100% nie jestem pewien czy dobrze zapamiętałem nazwę i takiego zaworu nigdzie nie mogę znaleźć.

  • Poziom 21  
    norbikk napisał:
    Kompresor chce wykorzystać z lodówki, chyba taki sam jest w oryginałach.
    Zawory kulowe odcinające i sterować nimi manualnie.
    Na schemacie jest coś narysowane na powrocie oleju jednak nie opisane.
    Jeden z instalatorów powiedział mi ze stosuje się "zawór równo ciśnieniowy" ale na 100% nie jestem pewien czy dobrze zapamiętałem nazwę i takiego zaworu nigdzie nie mogę znaleźć.

    Jeśli zastosujesz właściwy kompresor, to zawór, o który pytasz nie będzie potrzebny. Jednocześnie uzyskasz odpowiedź na pytanie, gdzie ma powracać ten olej.
    To "coś narysowane na powrocie oleju" to "przewężenie" rurki.
  • Poziom 15  
    OK a jak mój kompresor nie ma powrotu oleju to nie można go zastosować?.
    Może ktoś rozbierał taki kompresor z powrotem oleju i wie na jakiej zasadzie ten olej powraca. Bo kompresor to kompresor zasada działania zawsze ta sama.

  • Poziom 21  
    -> norbikk
    W pierwszym poście piszesz, że budujesz stację wg pewnego projektu, i umieszczasz rysunek ze schematem (wygląda to na jedną ze stacji SPXa). A potem piszesz:
    norbikk napisał:
    OK a jak mój kompresor nie ma powrotu oleju to nie można go zastosować?.

    Odpowiedź brzmi: nie, nie można zastosować. Chyba, że stworzysz inny, odmienny projekt.
    norbikk napisał:
    Bo kompresor to kompresor zasada działania zawsze ta sama.

    Niby tak, ale funkcja inna, a co za tym idzie parametry i uwarunkowania inne...
  • Poziom 15  
    Może rozwiniesz swoja wypowiedz dlaczego tego kompresora nie mogę użyc może jakaś podpowiedz jak zmodyfikować projekt aby uzyć posiadanego przeze mnie kompresora bez powrotu oleju.Ciekawi mnie te jakie parametry kompresora mogą mi się nie zgadzać ciśnienie ? wydajność ? może prąd zasilania. Ja szukam pomocy i chce się coś dowiedzieć a takie posty "nie" bo "nie" nic mi nie pomagają.
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Zapewne ten odolejacz posiada w sobie pływak, gdy uzbiera się nadmiar oleju pływak przepuści nadmiar do sprężarki po przez zwężkę (kapilarę). Dzięki tej kapilarze nie dojdzie do zalania cieczą sprężarki. Jak bym ja miał budować takie coś i miało to być tanie to zamiast pływaka wstawiłbym elektrozawór który spuści nadmiar oleju po wyłączeniu sprężarki (musi być różnica ciśnień).
  • Poziom 15  
    Dzięki za podpowiedz, a jak by dać zaworek i zwykle manualnie przed sciąganiem zaworek odkręcić na włączonej sprężarce na minute żeby olej powrócił, tak jak pisałeś przez cienka kapilarę żeby nie zalać ?
  • Pomocny post
    Specjalista urządzeń chłodniczych
    Lepszym rozwiązaniem według mnie to ściągać olej do sprężarki po odzysku. A najlepiej robić to w cyklu automatycznym. Oczywiście jak zrobisz to manualnie to też będzie działać. Jak masz gdzieś w okolicy firmę chłodniczą to się normalnie u nich zapytaj czy nie mają zbędnych starych (używanych ) podzespołów. Wiem z doświadczenia jak jest u nas przez lata sporo tego się pozbywa na złomie.
  • Poziom 15  
    Mam pewną obawę czy zwykły elektrozawór nie będzie przepuszczał bo po stronie wyjścia będzie podciśnienie , na tym schemacie w niektórych miejscach są po 2 elektrozawory żeby tego uniknąć.
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Nie nie będzie przepuszczał bo będzie pracował zgodnie z kierunkiem przepływu medium. Miejscami faktycznie są dwa elektrozawory bo zmienia się kierunek przepływu czynnika. Zauważ że są one skierowane zaporowo.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Nie nie będzie przepuszczał bo będzie pracował zgodnie z kierunkiem przepływu medium. Miejscami faktycznie są dwa elektrozawory bo zmienia się kierunek przepływu czynnika. Zauważ że są one skierowane zaporowo.
  • Poziom 7  
    Witam i zwracam sie do was z pomoca zwiazana z budowa wlasnej stacji klimatyzacji tylko chcialbym uzyskac wszystkie szczeguly poniewaz jestem malo doswiadczony w tym temacie i drugie pytanie czym mozna zastapic przewody aluminiowe w samochodzie aby sie nie utlenialy prosze o pomoc bede wdziweczny
  • Poziom 15  
    Olej powraca przez kapilare i elektrozawór, podpięty do czasówki . Stacja działa. Temat zamykam