Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

T4 VR6 - Naprawa cewki zapłonowej

kill_dj 10 Nov 2014 20:39 2544 5
  • #1
    kill_dj
    Level 8  
    Witam. Auto pali na 4 cylindry, sygnały sterujące są wszędzie, więc - cewka. Nie jest ani tania, ani łatwo dostępna, więc postanowiłem się pobawić - włożyłem do auta moją cewkę od V6, sądząc, że jest sterowana tak samo. Okazało się, że w silnikach V6 jest sterowanie plusem, a VR6 musi mieć masę... Potraktowałem to jako pewne małe wyzwanie (ok, wiem, że najprościej kupić cewkę i możliwe, że tak zrobię) - podlutowałem bc307 i rezystory 10k do bazy. W teorii działało - zakręciłem rozrusznikiem, popatrzyłem - istra jest. Po przylutowaniu trzech tranzystorów i rezystorów, okazuje się, że zapłon występuje w momencie cofnięcia kluczyka, czasami jednak lekko widać iskrę. Co jest nie tak? Po prostu zamieniłem sterujący sygnał masy na plusowy przez tranzystory PNP. Tak, czy owak - nie działa, aczkolwiek ma ochotę zapalić. Jeśli to jakieś proste niedopatrzenie z mojej strony, chętnie poprawię układ:)
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    250zeta nowy zamiennik.
  • #3
    kill_dj
    Level 8  
    284 na zamówienie:) sprawdzałem sam po moich zniżkach i niestety nic ciekawego nie ma, ale jeśli trzeba będzie - kupię cewkę. Dziwi mnie tylko, co tu może nie działać.
  • #5
    kill_dj
    Level 8  
    tak...do vr6 jak znalazł...
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zapomnij, tak prosto to się nie da. Popatrz jak w sterownikach to jest rozwiązane. Odradzam jednak takie rzeźby. Wstaw oryginalną cewkę, masz gwarancję, że nie staniesz w trasie.