Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat b5 1.8 ADR Klekot

11 Lis 2014 12:36 6276 31
  • Poziom 6  
    Witam.
    Od roku Posiadam Passata B5 1.8 ADR
    Gdy go kupiłem był zalany olejem Platinum 15w40.
    Po zakupie zalałem go olejem Mobil 10w40.
    Problem polega od początku, gdy go kupiłem silnik jest zimny po odpaleniu przez 3-4 sekundy klepie jak diesel.
    Miewa tez tak jak jest ciepły, że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu bywa podobnie.
    Dodam, że nie zawsze tak jest.
    Obecnie 2 miesiące temu został wymieniony w nim cały kompletny rozrząd z wszystkimi paskami i rolkami łapami... no i oczywiście nowy łańcuszek rozrządu febiego.
    Został też wymieniony olej na 5w40.
    Silnik trochę ucichł.
    Oczywiście nie bierze wogóle oleju.
    Praca silnika jak najbardziej w porządku. Zero błędów na kompie.
    Problem polega na tym klekotaniu.
    Proszę o pomoc.
    Jakieś sugestie? Wymiana pompy oleju? Zmierzenie ciśnienia?
    Dodam, że auto ma przejechane 368 tys km stan prawdziwy!
    Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    zsl13653 napisał:
    Zmierzenie ciśnienia?


    Od tego trzeba zacząć, ale przy takim przebiegu to walka z wiatrakami, wlej z powrotem 10w40 może się trochę poprawi, ale odradzam oleje orlenowskie do niemieckiego auta, shell też nie lej, resztę według gustu, mobil nie najgorszy.
  • Poziom 29  
    domex32 napisał:
    shell też nie lej


    Powiedz dlaczego ?
  • Poziom 6  
    Wlany jest 5w40 pelen syntentyk taki jaki zalecil producent silnik nie bierze oleju
    . na 15 czy 10 było tak samo... bym powiedzial ze na 5 jest znacznie ciszej niz na 15
  • Moderator Samochody
    Możliwe, ale pamiętaj że producent przewidział 5w40 do nowego ciasno spasowanego silnika, jesli temperatura otoczenia znajduje się między -10a30 stopni spokojnie możesz tam lać 10w40, a dla ścisłości to należało by razem z łańcuszkiem zmienić koła zębate oraz komplet napinaczy, wtedy jest duża szansa iż klekotanie ustanie.
  • Poziom 26  
    To raczej nie od oleju, bo autor tematu pisze, że klepało od początku, a więc i na 15W40.
    Według mnie, to hydropopychacze klepią
  • Poziom 6  
    Jaka pewnosc ze to jest to? Łancuszek sam juz zostal wymieniony....błedow zadnych napinacza nie ma
  • Moderator Samochody
    zsl13653 napisał:
    błedow zadnych napinacza nie ma


    O czym piszesz? Jaki błąd napinacza?

    Zmieniając łańcuch bez kół zębatych to tak jak byś na stare, pokrzywione tarcze założył nowe klocki i cieszył się sprawnymi hamulcami.
  • Poziom 29  
    Z tego co piszesz to wygląda to na hydro regulatory, bo piszesz że chwilę po rozruchu jest hałas.
    Hałasujący łańcuch dzwoni podczas schodzenia z obrotów, tak ok. 1500 do 2000 obr. jest najbardziej słyszalny.
  • Poziom 6  
    Jesli tak jest jak piszesz to jaki koszt mniej wiecej naprawy?
    Halas jest np rano jak go uruchamiam nie zawsze jest halas ale zazwyczaj
    Bywa rowniez tak pi przejechaniu np 10 km silnik ma 90 stopni zgasimy go odczekamy 15 sekund i od nowa go palimy i halas jest taki jak bym go palil z rana ucichnie dopiero po 2-3 sekundach gdy olej dotrze do gory , nie zawsze tak jest
    Nie jest to winna oleju na 5 jest znacznie ciszej.Dzis wyczytalem ze te silniki maja wadliwa pompe oleju zamierzam zmierzyc cisnienie na wolnych obrotach i przy 3 tys ale nikt nie wie jaka powino byc cisnienie...
  • Poziom 29  
    Na wolnych obrotach ma być od 1,2 do 1,6 bar ,przy 2000 obr. od 2,7 do 4,5 bar.
    Przy wysokich obr. nie może przekroczyć 7 bar.
    Temperatura oleju 80 stopni.
  • Poziom 9  
    to nie jest czasem dźwięk klepania popychaczy hydraulicznych? Mam też ten sam silnik z przebiegiem 370tys, w moim posiadaniu od 4lat i przebieg nim zrobiłem 55tys km. Olej zawsze lałem motula 10W40, ostatnio mobil 10W40 i zdarza się że rano gdy silnik zimny po odpaleniu słychać stukot szklanek przez jakieś 2sekundy. Napinacza oraz łańcuszka napędzającego wałki nie wymieniałem jeszcze.
  • Poziom 6  
    u mnie jest podobnie z odpalaniem rano. Jak jest u ciebie jak jest silnik cieply to przy odpalaniu tez czasem zadzwoniu?
  • Poziom 9  
    Nie, na ciepłym nie ma opcji żeby usłyszeć popychacze. A łańcuszek wałków rozrządu można usłyszeć jak się przyłoży głowę do pokrywy zaworów - od strony przedniej szyby, tylko że to głos jest bardziej rzęźienia, obcierania o tą właśnie obudowę. Jeśli u Ciebie to jest zawsze słyszalne, moglibyśmy się "ustawić" na Koszalinie i porównać dźwięki.
  • Poziom 6  
    Ja mysle ze tto wyglada tak ten napinacz nie napina tego lancuszka i dlatego zezi z rana przez 2 sekundy zanim sie napnie . U mnie tez slychac tak jak u ciebie czasem bywa tez na cieplym silniku ale to juz bywa tak z tego co zauwarzylem jesli go zgsze cieplego wlacze zaplon i poczekam z 15 sekond to zadrzwoni ten lancuch a jak bede plil go od razu to nie. Moim zdaniem winny jest ten napinacz wymienialem lancuszek na nowy 5 tys temu a stary wygladal jak nowy ..napinacz na oko byl sprawny...ogolnie mowiac ten napinacz jest czescia odrebna on jest elektryczny <w sensie element zamkniety z tym podluznym czyms co go wysuwa> nie ma wplywu na to cisnienie oleju w silniku... Podaj mi do siebie nr tel jakos na dniach powinieniem jechac na przeglad gazu do kameleon wiec mogli bysmy sie ustawic
  • Poziom 29  
    To Ty nie wiesz jak to działa ?
    Ciśnienie oleju napina łańcuch w napinaczu a elektrozawór jeżeli jest (a nie we wszystkich typach jest) przesuwa fazy rozrządu przełączając ciśnienie oleju, na dół lub górę napinacza.
    Ty posiadasz ze zmiennymi fazami i one częściej ulegają awariom czy zużyciom.
    I w końcu określ się czy klepie czy rzęzi bo co post to nowe dźwięki.
  • Poziom 6  
    aha widocznie ktos mnie wprowadzil w blad. RZezi tak jak by odpalal z rana silnik bez oleju <rzezi cala klawiatura przez 2=3 sekundy > bardzo czesto tak bywa nawet na cieplym
  • Poziom 27  
    Jak rzęzi to łańcuch / napinacz.
  • Poziom 29  
    zsl13653 napisał:
    Problem polega od początku, gdy go kupiłem silnik jest zimny po odpaleniu przez 3-4 sekundy klepie jak diesel.
    zsl13653 napisał:
    RZezi tak jak by odpalal z rana silnik bez oleju <rzezi cala klawiatura przez 2=3 sekundy > bardzo czesto tak bywa nawet na cieplym


    To co klepie czy rzęzi ?
    Zawieź to do mechanika bo wkoło piszemy to samo ,a ty nawet nie wiesz jakie uszkodzenie wydaje stosowne dźwięki.
  • Poziom 18  
    Łańcuszek miedzywałkowy + napinacz do wymiany
  • Poziom 29  
    oomenikk napisał:
    Witam posiadam podobny problem. Nagralem filmik z odpalania. https://youtu.be/8bC9Z0ETBd8 Może ktoś wie czym to może być spowodowane? Dzięki za pomoc.

    Wygląda to na hydroregulatory zaworów
    Dzieje się tak tylko przez chwilę podczas odpalania ? jeżeli tak to jest to co pisałem wyżej i to norma w starszym silniku, szczególnie po dłuższym postoju.
    Łańcuch odzywa się najpierw na ciepłym silniku i słychać go jak dodasz gazu i silnik schodzi z obrotów, wtedy słychać terkot z tyłu silnika.
  • Poziom 7  
    Tak około 2 sekund po odpaleniu głównie na zimnym silniku...
  • Poziom 29  
    To na 100% są hydroregulatory a nie łańcuch.
    Spokojnie możesz jeździć ew. zmienić olej na lepszy, ale jak auto ma już znaczny przebieg to tak będzie.
  • Poziom 7  
    A jaki może byc koszt wymiany tych hydrozaworow?
  • Poziom 4  
    To że tak klekci to chyba norma zanim się olej rozprowadza A do tych silników jwst zalecany pół sentetyk 10w40
  • Poziom 7  
    Może i norma Ale 10kkm temu tego nie było...
  • Poziom 29  
    A zmieniłeś w między czasie olej, jeżeli tak to masz odpowiedź.