Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przyzwyczajony do analogowego kupiłem cyfrowy - załamka - proszę o rady...

11 Lis 2014 13:43 1152 7
  • Poziom 2  
    Dzień dobry,

Nie jestem zainteresowany techniką RTV i jestem w tej tematyce "zielony".
    Do telewizora podchodzę czysto użytkowo. W dodatku nie potrzebuję TV do życia i w swoim mieszkaniu nie mam odbiornika. Czasami jednak oglądam podczas odwiedzin u rodziców.

Ze względu na wiek i usterki (wyłączanie się, etc.) posiadanego przez nich telewizora konwencjonalnego nabyłem dla rodziców cyfrowy: Sony Bravia KDL42W705B. Podobno dobry w swojej klasie cenowej. Tak zapewniali mnie sprzedawcy i recenzje czytane w internecie.

Dotychczas używałem (głównie rodzice używali) konwencjonalnego, niemłodego Grunding'a o przekątnej (i wysokości obrazu) mniejszej niż w nowo nabytym Sony (42').
    W zestawie użytkowany był też prosty, tani zewnętrzny tuner DVB-T z możliwością nagrywania programów przez USB np. na pen-drive'a.

Po uruchomieniu nowego TV (Sony) rodzice patrzą skwaszeni, zawiedzeni jasnością, ostrością i żywością barw "w porównaniu do starego"...
    Wkurzają ich także poważne ograniczenia funkcjonalne, jakie "zapewnia" nowoczesny, podobno, telewizor.
    Niestety, muszę im przyznać rację.
    Wygląda mi to na jeden wielki rip-off ze strony producentów sprzętu (bo rozumiem, że we wszystkich nowoczesnych TV podobnie się sprawy mają i podobne ograniczenia występują). Nie stać mnie na TV 4K za 5 czy 12 tysięcy czy nawet taki sam, jak nowo-zakupiony Sony, tylko z większą przekątną (zresztą większa przekątna wiele tu nie zmieni).