Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 1.6 16v nie mogę odpowietrzyć hamulców

11 Lis 2014 18:17 3132 15
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z odpowietrzeniem tylnych hamulców Opel vectra B 1.6, ponieważ w tych typach zacisków nie ma odpowietrzników.
    Teraz moje pytanie, jak je odpowietrzyć bo przez przewody się nie da ani przez przód?
    Pomocy.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 28  
    Żartujesz? Jak to nie ma? Może są urwane?
  • Poziom 9  
    Musisz pojechać na warsztat i tam specjalną maszyne sie podłącza i odpowietrza.

    Moderowany przez manta:

    Tak... Odpowietrzenie ślepego obwodu za pomocą specjalnej maszyny.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 2  
    No niestety nie ma. Dzieki za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Dokładnie tak jak pisze Kolega wyżej. Przód to pojedynczy pływający, tył podwójny stały. I każdy ma odpowietrznik. Skoro masz pourywane to albo próba wiercenia i gwintowanie, albo wymiana na inny z odpowietrznikiem. Sporo jest takich zacisków za parę groszy na znanym portalu aukcyjnym. Przy okazji kup od razu przewody hamulcowe od zacisku do przewodu gumowego bo sądzę że nie odkręcisz ich z zacisku.
  • spec od auto-elektro
    superadministrator napisał:
    Musisz pojechać na warsztat i tam specjalną maszyne sie podłącza i odpowietrza.

    ["manta"]Tak... Odpowietrzenie ślepego obwodu za pomocą specjalnej maszyny.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.


    Ja mam na warsztacie takie http://www.motofakty.pl/artykul/ate-fb-30-s-do-odpowietrzania-hamulcow-1.html urządzenie, wspaniale można nim odpowietrzyć hamulce, nawet z urwanymi odpowietrznikami.
    Kolego MANTA, przydało by się trochę praktyki , a nie odrazu jakieś ostrzeżenia wystawiasz, odpowietrza się przez przewody hamulcowe.
  • Moderator Samochody
    Jacek79 napisał:

    Ja mam na warsztacie takie http://www.motofakty.pl/artykul/ate-fb-30-s-do-odpowietrzania-hamulcow-1.html urządzenie, wspaniale można nim odpowietrzyć hamulce, nawet z urwanymi odpowietrznikami.
    Kolego MANTA, przydało by się trochę praktyki , a nie odrazu jakieś ostrzeżenia wystawiasz, odpowietrza się przez przewody hamulcowe.

    Jakbyś się zastanowił, to może takiego babola byś nie walnął. Cóż ta maszyna robi, oprócz odessania starego płynu? Cudów nie ma, musisz otworzyć w ten czy inny sposób drugi koniec układu żeby powietrze wygonić. Nie ważne czy poluzujesz odpowietrznik, czy przewód hamulcowy przy zacisku.
  • spec od auto-elektro
    Maszyna może odessać płyn, to jedna z funkcji.
    Bardziej przydatna jest ta że robi stałe nadciśnienie w układzie, np 1,5bar i pięknie sie odpowietrza, np przez przewód hamulcowy ( oczywiście przy małym myku )
    Przedewszystkim nie jest potrzebna druga osoba , masz stałe ciśnienie i cały czas podawany nowy płyn. Bez niej odpowietrzenie np SBC to koszmar.
  • Poziom 39  
    Praktyki... Właśnie ją posiadam i w tym jest Twój problem, gdyż jestem w stanie zweryfikować że piszesz głupoty, zresztą tak samo jak kolega wyżej. Posiadam takie urządzenie, zresztą wciśnięte mi przez hurtownie części w ramach programu lojalnościowego, ale nie ma ono nadprzyrodzonych mocy jakich po nim oczekujecie.
    Reasumując, do chwili gdy założyciel nie znajdzie odpowietrznika, czyli nie otworzy drugiego końca układu, może podłączać co chce, jak chce, ale układu nie odpowietrzy.
    Jedyną prawidłową poradą w tym wypadku powinno być, odszukanie odpowietrznika, wykręcenie urwanego, wymiana aparatu hamulcowego i dopiero odpowietrzenie. A w jaki sposób to ostatnie zostanie zrobione, nie ma już znaczenia.
  • spec od auto-elektro
    a nie możesz odpowietrzyć przez przewód?

    Dodano po 2 [minuty]:

    a nie możesz odpowietrzyć przez przewód?

    maszyna ma tą zalete, że jest bardzo tania w obsłudze (nie trzeba drugiej osoby do odpowietrzania), zapewnia stały wydatek ciśnienia w długiej jednostce czasu dzięki czemu jest możliwy powyższy sposób odpowietrzenia
  • Moderator Samochody
    Jacek79 napisał:
    a nie możesz odpowietrzyć przez przewód?

    Po pierwsze, to trzeba wiedzieć że tak można.
    Po drugie - trzeba "umić" -czasem zacisk trzeba zdjąć i dać mu młotek w szczęki - dopiero wtedy przewód znajdzie się w najwyższym punkcie.
    A po trzecie, to tak mam rosnące przekonanie, że tego odpowietrzyć się nie da.
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Odpowietrzysz, tylko musisz ustawić tak zacisk żeby wejście przewodu było w górnym max punkcie, fizyki nie oszukasz, powietrze pójdzie do góry.
    Moderowany przez robokop:

    Widzisz, żaden z piszących nie odpowietrzał nigdy samochodu z aluminiowymi zaciskami - gdzie wentyle urywały się hurtowo. Uprasza się o zaniechanie pisania nie na temat w dalszej części wątku. WSZYSTKICH!

  • Poziom 2  
    Już wszystko jest ok. Dla mnie tez to było dziwne że nie ma odpowietrzników. A co się okazało zaciski byly zardzewiałe i nie było widać urwanych odpowietrzników. Wymieniłem zaciski i jest ok. Czemu może się zapalać abs po przejechaniu 5 km. Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    należy podłączyć komputer i odczytać błedy