Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 2001 2.0 HDI 90 kM brak mocy na niskich obrotach

lukenko 12 Lis 2014 01:52 2958 12
  • #1 12 Lis 2014 01:52
    lukenko
    Poziom 5  

    Mam problem z ustaleniem przyczyny braku mocy (Xsara Picasso 2.0 HDI 90 kM 2001r.)
    Na diagnostyce wychodził błąd wałka rozrządu, czujnik wymieniłem na nowy (Boch) sprawdziłem wiązkę (ok), ale nadal występuje błąd 0340 (Synchronizacja wałka rozrządu do wału korbowego - Uszkodzony czujnik Halla wałka rozrządu). Auto nie ma mocy puki nie wejdzie na obroty i nie załączy się turbina. Zawór EGR podobno podparty przez poprzedniego właściciela. Odpięcie przepływomierza powietrza nie zmienia objawów. Rozumiem, że rozrząd mógłby się przestawić, co zamierzam sprawdzić w następnej kolejności, ale niepokoi mnie, że nadal występuje diagnoza (chyba KTE) z uszkodzonym czujnikiem. Być może jest do wymiany kółko pod kołem zębatym podające sygnały na halla, ale zanim stracę kolejny dzień może ktoś z Was ma jakiś pomysł?

    Wymieniłem też (niepotrzebnie regulator ciśnienia na pompie).
    Czy Lexia Proxia wskaże przyczynę, czy leży po stronie czujnika, czy sygnału z kółka na czójnik halla?
    Jeszcze pytanie, zdaje się, że na kółku pasowym otwory na mocowanie do wałka rozrządu mają kształt fasolek, czy gdyby faktycznie przestawił się rozrząd lub kółko, to komunikat o błędzie byłby 0340?
    Jeszcze może istotne w kilku próbach wychodziło, że
    1614 sterownik-napięcie czujnika 1/2 (za niski sygnał)
    0340 i 1517 elektron. blokada odjazdu (zakłucenia działania)
    Wiem, że akumulator wymaga wymiany, ale najpierw chcę się pozbyć innych problemów, choć to również warte wspomnienia.
    Oczywiście, jak już ją (usterkę) usunę napiszę co poszło...
    Pozdrawiam
    lukenko

  • #2 12 Lis 2014 07:31
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Skoro ma błęda synchronizacji to od kiedy?

  • Pomocny post
    #3 12 Lis 2014 07:54
    Kusko13gp
    Poziom 14  

    W pierwszej kolejności wymień akumulator, skoki napięcia powodują różne psikusy.
    Od kiedy to się dzieje? Czujnik wałka jesli był wymieniany w miejscu przykręcania ma "fasolke"i musi być odpowiednio ustawiony. Sprwadz czy żeczywiście rozrząd nie jest przestawiony, na jakim osprzęcie jest silnik bosch czy siemens?

  • #4 12 Lis 2014 12:09
    lukenko
    Poziom 5  

    "Skoro ma błęda synchronizacji to od kiedy?"
    Objawy występują od dwóch tygodni. Czujnik wymieniony we czwartek. Czujnik ma fasolkę maksymalnie go dosunęliśmy.
    Pozdrawiam. Łukasz.

    Dodano po 12 [minuty]:

    re: Strumień świadomości Świata
    Objawy występują od dwóch tygodni. Czujnik wymieniony we czwartek. Czujnik ma fasolkę maksymalnie go dosunęliśmy.
    RE: Kusko13gp
    Dzieje się to od kilku tygodni. Faktycznie czujnik ma fasolkę, poszukam dla niej odpowiedniej pozycji. na razie wsunąłem ją ile się da. Za rozrząd wezmę się jak kupię lub wypożyczę blokady. Nie wiem na jakim osprzęcie, wiem, tylko, że przepływomierz jest od Siemensa, ale wtryski chyba Bosch.
    Auto zaczęło też kopcić, odłączyłem tłumik, by sprawdzić, czy nie zapchany, problem pozostał. Filtr paliwa ok. Powietrza też.
    Pozdrawiam. Łukasz.

  • Pomocny post
    #5 12 Lis 2014 12:35
    Kusko13gp
    Poziom 14  

    Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle.
    Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał.

    Co do układu wtrysku:
    Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku
    Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu

  • #6 12 Lis 2014 13:24
    lukenko
    Poziom 5  

    RE: Kusko13gp
    Okład wtryskowy Bosch w takim razie.
    Spróbuję znaleźć odpowiednią pozycję czujnika wałka i na dobrym akumulatorze, ale po kolei, żeby odpowiedź byłą dla potomnych. :)
    Pozdrawiam.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jak więc sprawdzić rozrząd minimalną pracą? Wydaje się, że te plastiki umożliwiają diagnozę, bez odkręcania koła pasowego, gdyż są trochę podzielone, ale nie mam pewności. Czy trzeba wykonać jednak kroki procedury wymiany rozrządu bez ruszania paska rozrządu?

    Pomyślności...

  • Pomocny post
    #7 12 Lis 2014 14:17
    Kusko13gp
    Poziom 14  

    Wsadz śrube lub jakiegoś pręta m8 w otwór za rozrusznikiem i kręć wałem wpychając ten pręt w koło zamachowe aż wskoczy w swoje miejsce.
    Zdemontuj osłone paska jest przykręcona nakrętką m6 na dole i 3 śrubkami m6. W kółku rozrządu jest otwór przez który blokuje się też srubą m8 do głowicy. jeśli te kołki zablokujesz to rozrząd masz dobrze

  • #8 12 Lis 2014 15:28
    lukenko
    Poziom 5  

    Kusko13gp
    Czy do sprawdzenia rozrządu będę potrzebował odkręcić łapę?

  • #9 12 Lis 2014 15:41
    Kusko13gp
    Poziom 14  

    Nie, da się to zrobić bez odkręcania. Wygodniej jest jednak odkręcić z poduszki tą nakrętke i za miske delikatnie podnośnikiem dzwignąc silnik do góry wtedy jest lepszy dostęp do zdjęcia osłony. Bez odkręcania też da się to zrobić.

  • #10 15 Lis 2014 01:39
    lukenko
    Poziom 5  

    Niestety objawy pozostały. Rozrząd ustawiony prawidłowo tym razem na blokady ze śrub n8, ponieważ wymieniany 15 tys. km temu to tylko nowy pasek. Filtr paliwa nowy. Czujnik Halla dosunięty. Wlana ropa z dobrej stacji. Wydech skręcony. Brak mocy i wolne wkręcanie się na obroty przy jałowym biegu pozostały. Jutro na jakąś diagnozę Lexią się wybiorę. W poniedziałek z menzurkami podejdę do wtrysków. Chyba że ktoś podsunie jakiś genialny pomysł, który skutecznie i w miarę nieskomplikowanie pozwoli na usunięcie usterki.
    Pozdrawiam wszystkich czytających.
    CDN
    Łukasz

  • #11 17 Lis 2014 17:07
    lukenko
    Poziom 5  

    Zaprowadziłem auto na trzecią diagnostykę od wystąpienia usterki. Tym razem na Lexię.
    Wyszło - leją wtryskiwacze 1, 2 zwłaszcza 2, Synchronizacja wałka do wału ok. Jeszcze przebicie masy na czujnikach. ale to może być już kwestia sterownika.
    Citroen Xsara Picasso 2001 2.0 HDI 90 kM brak mocy na niskich obrotach

    Pozdrawiam. Łukasz.

  • #12 18 Lis 2014 15:05
    lukenko
    Poziom 5  

    Wymiana czujnika Halla (hala). Czujnik trzeba dosunąć maksymalnie do halotronu, jak radził telefonicznie Kusko13gp. On się musi wręcz dotrzeć trochę o kółko - halotron.

    Czy ktoś potrafi z odczytów wtrysków powiedzieć, czy to zdecydowanie wina wtrysków czy przypadkiem trefnego paliwa, które rozcieńczam dobrym? Wlałem 20 l. Vervy, ale nie ma oznak poprawy.

  • #13 28 Lis 2014 22:37
    lukenko
    Poziom 5  

    Problemem okazał się EGR. Przepaliła się podwójna płytka miedziana, którą wstawili mechanicy poprzedniego właściciela. Auto pracowało z ciągłą recyrkulacją spalin. Pozwolę sobie zauważyć, że EGR faktycznie pomaga w rozgrzaniu silnika, gdyż spaliny przez niego przechodzące oziębiane są w rurze którą opływa płyn chłodniczy. Co do ekologii, to zapewne brany jest pod uwagę głównie czynnik emisji tlenków azotu, które zapewne powstają w mniejszej ilości, gdy występuje recyrkulacja spalin przy ubogim wtrysku.
    To tyle. Pozdrawiam szczególnie Pana Kusko13gp za konsultacje telefoniczne.
    Blokady do rozrządu Xsara Picasso 2001 HDI 90 KM można zastąpić śrubami m8 o długości około 5 cm. i ta w koło zamachowe powinna mieć wąski łeb, by nie wadziła w korpus. Za perwszym razem proponuję odkręcić rozrusznik (to tylko 3 śruby, ale oryginalnie imbus).
    Zamykam wątek.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME