Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 1.4 tdci - Błąd wtrysku - wtryski sprawne

azarach 12 Lis 2014 09:15 6084 19
  • #1 12 Lis 2014 09:15
    azarach
    Poziom 22  

    Witam

    Fiesta 1.4 tdci mam problem z starowaniem wtrysków.
    Problem wygląda tak:
    Na początku silnik nie równo pracował , komputer pokazał błąd wtrysku na cylindrze 1 .
    Wtrysk został wymieniony na używany , niestety nic to nie dało.
    Po zakupie drugiego wtrysku efekt taki sam. Mechanik zamienił wtryski z 1 i 2 cylindra i dalej błąd wtrysku na cylindrze 1
    w czym jest przyczyna ?
    wiązkę sprawdzili jest podobno ok, mechanik podejrzewa komputer od sterowania silnika. Powyżej 3000 obrotów jest złe sterowanie wtryskiem 1 .

    Może miał ktoś taki przypadek ?
    Czy wymiana komputera wiąże się jakimś kodowaniem ?

    1 19
  • #2 14 Lis 2014 10:22
    pawełek3650
    Poziom 16  

    witam ten 1,4 to silnik psa nie pamiętam czy wtryski są kodowane ale na90% masz uwalone sterowanie wtryskiwaczem w ECU a jakie masz błędy?

    0
  • #3 14 Lis 2014 10:26
    azarach
    Poziom 22  

    kod błędu P0201
    Ale czy to trzeba kompa wymienić, w takiej sytuacji ?
    i jak wygląda sprawa z kodowaniem ,trzeba nowego zakodować czy wkładamy i śmigamy ?

    0
  • #4 16 Lis 2014 02:20
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Zakodować zawsze warto. Sterowniki potrafią to same zrobić po pewnym przebiegu. Co do uszkodzenia sterownika, najczęściej sprawcami usterki są zimne luty lub uszkodzone sterowanie.

    0
  • #5 16 Lis 2014 10:06
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    wtryskow w tym silniku sie nie koduje

    0
  • #6 16 Lis 2014 11:32
    jokerro
    Poziom 33  

    Szukasz ecu,ogranisz immo i jedziesz tym samochodem.To wszystko.Naczytałeś się bajek o kodowaniu.

    0
  • #7 16 Lis 2014 16:04
    rzemyk90
    Poziom 20  

    fjodek napisał:
    wtryskow w tym silniku sie nie koduje


    Wszystko zależy od rodzaju motoru oraz sterownika. Często kodowanie pomaga w poprawnej pracy motoru zaraz po 1 uruchomieniu po założeniu wtryskiwaczy.
    W tym temacie, za przyczynę problemu odpowiada wiązka lub ecu.

    0
  • #8 16 Lis 2014 20:55
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    to po co powielasz brednie o kodowaniu ?

    1
  • #9 16 Lis 2014 22:06
    MartBan
    Poziom 21  

    Może banał, ale nie jeden mechanik na tym poległ. Silnik PSA, pierwszy cylinder znajduje się od koła zamachowego. Czy aby na pewno zajmujecie się tym wtryskiem co trzeba, a nie tym od rozrządu?

    0
  • #10 16 Lis 2014 22:32
    azarach
    Poziom 22  

    co do wypowiedzi
    jokerro
    czyli immo trzeba będzie przeprogramować tak ?
    ktoś mi powiedział że jak kupie dokładnie taki sam sterownik, to po prostu podmieniam i już , czy to prawda ?
    Ja mam sterownik 7s61-12a650-ea , na necie jest sporo sterowników do tego modelu , ale o różnych modelach .

    co do wypowiedzi
    MartBan

    mam nadzieję że mechanik wie co robi ale kurcze podpytam. Tylko już widzę reakcję gościa jak go spytam czy dobry wtrysk sprawdza ;)

    1
  • #11 16 Lis 2014 22:39
    MartBan
    Poziom 21  

    azarach napisał:

    ktoś mi powiedział że jak kupie dokładnie taki sam sterownik, to po prostu podmieniam i już , czy to prawda ?


    Bajki.

    0
  • #12 16 Lis 2014 22:49
    azarach
    Poziom 22  

    a powiedz jak z tymi numerkami sterownika ?
    bo ten co mam jest po 300-400 zł , a z inne można znaleźć po 150-250.
    Czy muszę dokładnie kupić taki sam ?
    Czy np numer na początku zaczynający się od 6s61.. czy 3s61 ... to będzie działać z moim autem ?
    ile może kosztować zrobienie immo ?

    Jeszcze jedna sprawa .
    Dzwoniłem też raz do gościa co ma cały zestaw komputer , immo, stacyjka , kluczyk i licznik . Gość twierdził że po przełożeniu wszystkiego nic nie trzeba robić?
    możesz się do tego odnieś.

    0
  • #13 16 Lis 2014 23:00
    MartBan
    Poziom 21  

    Z numerów wychodzi, że masz Siemens SID, wtryski piezo których na pweno się nie koduje, więc tym już nie ma co sobie głowy zajmować. Chyba bez sensu kupować zestaw z drugiego auta wraz z body komputerem, gdyż jest tam zdeklarowane wyposażenie auta jak elektryczne szyby, grzanie, lusterka itp. i jak będzie inne w tych samochodach to znowu trzeba to zmieniać, komplikacja. Lepiej znaleźć elektronika, żeby sklonował ECU lub wymienił uszkodzony driver o ile to sterownik.

    0
  • #14 16 Lis 2014 23:10
    azarach
    Poziom 22  

    a jak jest z tymi numerami ? Czy te początki mają znaczenie .
    Znalazłem też takie same sterowniki ale z innymi końcówkami np EE, EF ,AA .
    Czy to też ma jakieś znaczenie ?
    Jak i tak muszę immo zrobić to wolę kupić tańszy sterownik .

    0
  • #15 16 Lis 2014 23:44
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Numery masz mieć takie same, jeśli chcesz bez elektronika, to cały komplet musisz nabyć. Od auta z takim samym wyposażeniem. Kupujesz używany, a taki już masz... Kolega poddał Tobie bardzo dobry sposób:

    MartBan napisał:
    Lepiej znaleźć elektronika, żeby sklonował ECU lub wymienił uszkodzony driver o ile to sterownik.
    Ja jeszcze podpowiem, należy sprawdzić wiązkę pod obciążeniem, prześwietlić żarówką H4, dokładnie sprawdzić też piny w kostkach. Póki co nie masz pewności, że kupisz i będzie poprawa. Zauważ, że we wtryski już zainwestowałeś. I co...?

    0
  • #16 17 Lis 2014 00:32
    rzemyk90
    Poziom 20  

    fjodek napisał:
    to po co powielasz brednie o kodowaniu ?
    azarach napisał:


    i jak wygląda sprawa z kodowaniem ,trzeba nowego zakodować czy wkładamy i śmigamy ?


    Po to, żeby odpowiedzieć na pytanie. Byłem pewien, że tam siedzi Delphi, jak to w fordach TDCI, zmyliło mnie to.
    Autorzy opisujący problem, powinni podać dokładne oznaczenie silnika, a nawet numer seryjny oraz markę podzespołu, z którym ma problem, często to pomaga.

    0
  • #17 17 Lis 2014 09:33
    MartBan
    Poziom 21  

    rzemyk90 napisał:
    fjodek napisał:
    to po co powielasz brednie o kodowaniu ?
    azarach napisał:


    i jak wygląda sprawa z kodowaniem ,trzeba nowego zakodować czy wkładamy i śmigamy ?


    Po to, żeby odpowiedzieć na pytanie. Byłem pewien, że tam siedzi Delphi, jak to w fordach TDCI, zmyliło mnie to.
    Autorzy opisujący problem, powinni podać dokładne oznaczenie silnika, a nawet numer seryjny oraz markę podzespołu, z którym ma problem, często to pomaga.


    Kolego, każdy mający styczność z tym tematem nawet obudzony o północy będzie wiedział, że te silniki z tą pojemnością są francuskie i jedyne stosowane zasilanie to Bosch lub Siemens, Delphi to się skończyło z Focusem I/Connect 1.8 i Mondeo MK III, nie potrzebna spowiedź z VIN'u i inne litanie danych.

    0
  • #18 17 Lis 2014 14:31
    rzemyk90
    Poziom 20  

    No widzisz, co motor to inny osprzęt. Wracamy do tematu.

    Kostka z wiązki dobrze przylega do wtryskiwacza?

    Delikatnie obluzowana, zużyta powoduje podobne efekty.
    Połączenie musi być pewne.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Przestaniesz pleść trzy po trzy... Napisałem:

    Pawel wawa napisał:
    prześwietlić żarówką H4, dokładnie sprawdzić też piny w kostkach.

    Jeszcze raz i dostaniesz ostrzeżenie.

    0
  • #19 17 Lis 2014 17:23
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Nie miałem na myśli sprawdzenia wiązki , jak to opisałeś, tylko miałem na myśli mechaniczne połączenie kostki, względem obudowy cewki wtryskiwacza. Spotkałem się takimi przypadkami, gdzie wiązka oraz sterownik był ok, a wina leżała po stronie zabezpieczenia kostki przed wypadnięciem - ktoś wcześniej uszkodził przy demontażu i luzowała się po prostu, powodując błąd sterownika...

    0
  • #20 18 Lis 2014 12:54
    azarach
    Poziom 22  

    komputer już kupiony dam znać jak się skończyło .
    Mechanika pytałem o sprawdzenie przewodów , to powiedział że coś oscyloskopem sprawdzał i są ok .
    Dam znać jak się skończyła sytuacja

    edit

    Auto po zmianie komputera i zrobienia immo odpaliło , jednak teraz pokazuje błąd na cylindrze 3 !!!
    Kurcze mechanik walczy i ma mi dać znać. Mi już ręce opadają.
    Czy ktoś ma jakieś sugestie?

    edit

    sprawa na razie załatwiona , auto sprawne ;)
    Kaseta sterująca wymieniona i auto miało problem z wtryskiem 3 .
    Okazały się wysunięte piny w złączce przy kasecie ;), po poprawie złączy na nowym kompie na razie jest ok
    pozdrawiam

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo