Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 1.4 tdci - Błąd wtrysku - wtryski sprawne

12 Lis 2014 09:15 13458 19
  • Poziom 22  
    Witam

    Fiesta 1.4 tdci mam problem z starowaniem wtrysków.
    Problem wygląda tak:
    Na początku silnik nie równo pracował , komputer pokazał błąd wtrysku na cylindrze 1 .
    Wtrysk został wymieniony na używany , niestety nic to nie dało.
    Po zakupie drugiego wtrysku efekt taki sam. Mechanik zamienił wtryski z 1 i 2 cylindra i dalej błąd wtrysku na cylindrze 1
    w czym jest przyczyna ?
    wiązkę sprawdzili jest podobno ok, mechanik podejrzewa komputer od sterowania silnika. Powyżej 3000 obrotów jest złe sterowanie wtryskiem 1 .

    Może miał ktoś taki przypadek ?
    Czy wymiana komputera wiąże się jakimś kodowaniem ?
  • SterControlSterControl
  • Poziom 16  
    witam ten 1,4 to silnik psa nie pamiętam czy wtryski są kodowane ale na90% masz uwalone sterowanie wtryskiwaczem w ECU a jakie masz błędy?
  • Poziom 22  
    kod błędu P0201
    Ale czy to trzeba kompa wymienić, w takiej sytuacji ?
    i jak wygląda sprawa z kodowaniem ,trzeba nowego zakodować czy wkładamy i śmigamy ?
  • Poziom 20  
    Zakodować zawsze warto. Sterowniki potrafią to same zrobić po pewnym przebiegu. Co do uszkodzenia sterownika, najczęściej sprawcami usterki są zimne luty lub uszkodzone sterowanie.
  • SterControlSterControl
  • Użytkownik obserwowany
    wtryskow w tym silniku sie nie koduje
  • Poziom 34  
    Szukasz ecu,ogranisz immo i jedziesz tym samochodem.To wszystko.Naczytałeś się bajek o kodowaniu.
  • Poziom 20  
    fjodek napisał:
    wtryskow w tym silniku sie nie koduje


    Wszystko zależy od rodzaju motoru oraz sterownika. Często kodowanie pomaga w poprawnej pracy motoru zaraz po 1 uruchomieniu po założeniu wtryskiwaczy.
    W tym temacie, za przyczynę problemu odpowiada wiązka lub ecu.
  • Użytkownik obserwowany
    to po co powielasz brednie o kodowaniu ?
  • Poziom 22  
    Może banał, ale nie jeden mechanik na tym poległ. Silnik PSA, pierwszy cylinder znajduje się od koła zamachowego. Czy aby na pewno zajmujecie się tym wtryskiem co trzeba, a nie tym od rozrządu?
  • Poziom 22  
    co do wypowiedzi
    jokerro
    czyli immo trzeba będzie przeprogramować tak ?
    ktoś mi powiedział że jak kupie dokładnie taki sam sterownik, to po prostu podmieniam i już , czy to prawda ?
    Ja mam sterownik 7s61-12a650-ea , na necie jest sporo sterowników do tego modelu , ale o różnych modelach .

    co do wypowiedzi
    MartBan

    mam nadzieję że mechanik wie co robi ale kurcze podpytam. Tylko już widzę reakcję gościa jak go spytam czy dobry wtrysk sprawdza ;)
  • Poziom 22  
    azarach napisał:

    ktoś mi powiedział że jak kupie dokładnie taki sam sterownik, to po prostu podmieniam i już , czy to prawda ?


    Bajki.
  • Poziom 22  
    a powiedz jak z tymi numerkami sterownika ?
    bo ten co mam jest po 300-400 zł , a z inne można znaleźć po 150-250.
    Czy muszę dokładnie kupić taki sam ?
    Czy np numer na początku zaczynający się od 6s61.. czy 3s61 ... to będzie działać z moim autem ?
    ile może kosztować zrobienie immo ?

    Jeszcze jedna sprawa .
    Dzwoniłem też raz do gościa co ma cały zestaw komputer , immo, stacyjka , kluczyk i licznik . Gość twierdził że po przełożeniu wszystkiego nic nie trzeba robić?
    możesz się do tego odnieś.
  • Poziom 22  
    Z numerów wychodzi, że masz Siemens SID, wtryski piezo których na pweno się nie koduje, więc tym już nie ma co sobie głowy zajmować. Chyba bez sensu kupować zestaw z drugiego auta wraz z body komputerem, gdyż jest tam zdeklarowane wyposażenie auta jak elektryczne szyby, grzanie, lusterka itp. i jak będzie inne w tych samochodach to znowu trzeba to zmieniać, komplikacja. Lepiej znaleźć elektronika, żeby sklonował ECU lub wymienił uszkodzony driver o ile to sterownik.
  • Poziom 22  
    a jak jest z tymi numerami ? Czy te początki mają znaczenie .
    Znalazłem też takie same sterowniki ale z innymi końcówkami np EE, EF ,AA .
    Czy to też ma jakieś znaczenie ?
    Jak i tak muszę immo zrobić to wolę kupić tańszy sterownik .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Numery masz mieć takie same, jeśli chcesz bez elektronika, to cały komplet musisz nabyć. Od auta z takim samym wyposażeniem. Kupujesz używany, a taki już masz... Kolega poddał Tobie bardzo dobry sposób:
    MartBan napisał:
    Lepiej znaleźć elektronika, żeby sklonował ECU lub wymienił uszkodzony driver o ile to sterownik.
    Ja jeszcze podpowiem, należy sprawdzić wiązkę pod obciążeniem, prześwietlić żarówką H4, dokładnie sprawdzić też piny w kostkach. Póki co nie masz pewności, że kupisz i będzie poprawa. Zauważ, że we wtryski już zainwestowałeś. I co...?
  • Poziom 20  
    fjodek napisał:
    to po co powielasz brednie o kodowaniu ?
    azarach napisał:


    i jak wygląda sprawa z kodowaniem ,trzeba nowego zakodować czy wkładamy i śmigamy ?


    Po to, żeby odpowiedzieć na pytanie. Byłem pewien, że tam siedzi Delphi, jak to w fordach TDCI, zmyliło mnie to.
    Autorzy opisujący problem, powinni podać dokładne oznaczenie silnika, a nawet numer seryjny oraz markę podzespołu, z którym ma problem, często to pomaga.
  • Poziom 22  
    rzemyk90 napisał:
    fjodek napisał:
    to po co powielasz brednie o kodowaniu ?
    azarach napisał:


    i jak wygląda sprawa z kodowaniem ,trzeba nowego zakodować czy wkładamy i śmigamy ?


    Po to, żeby odpowiedzieć na pytanie. Byłem pewien, że tam siedzi Delphi, jak to w fordach TDCI, zmyliło mnie to.
    Autorzy opisujący problem, powinni podać dokładne oznaczenie silnika, a nawet numer seryjny oraz markę podzespołu, z którym ma problem, często to pomaga.


    Kolego, każdy mający styczność z tym tematem nawet obudzony o północy będzie wiedział, że te silniki z tą pojemnością są francuskie i jedyne stosowane zasilanie to Bosch lub Siemens, Delphi to się skończyło z Focusem I/Connect 1.8 i Mondeo MK III, nie potrzebna spowiedź z VIN'u i inne litanie danych.
  • Poziom 20  
    No widzisz, co motor to inny osprzęt. Wracamy do tematu.

    Kostka z wiązki dobrze przylega do wtryskiwacza?

    Delikatnie obluzowana, zużyta powoduje podobne efekty.
    Połączenie musi być pewne.
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Przestaniesz pleść trzy po trzy... Napisałem:

    Pawel wawa napisał:
    prześwietlić żarówką H4, dokładnie sprawdzić też piny w kostkach.

    Jeszcze raz i dostaniesz ostrzeżenie.

  • Poziom 20  
    Nie miałem na myśli sprawdzenia wiązki , jak to opisałeś, tylko miałem na myśli mechaniczne połączenie kostki, względem obudowy cewki wtryskiwacza. Spotkałem się takimi przypadkami, gdzie wiązka oraz sterownik był ok, a wina leżała po stronie zabezpieczenia kostki przed wypadnięciem - ktoś wcześniej uszkodził przy demontażu i luzowała się po prostu, powodując błąd sterownika...
  • Poziom 22  
    komputer już kupiony dam znać jak się skończyło .
    Mechanika pytałem o sprawdzenie przewodów , to powiedział że coś oscyloskopem sprawdzał i są ok .
    Dam znać jak się skończyła sytuacja

    edit

    Auto po zmianie komputera i zrobienia immo odpaliło , jednak teraz pokazuje błąd na cylindrze 3 !!!
    Kurcze mechanik walczy i ma mi dać znać. Mi już ręce opadają.
    Czy ktoś ma jakieś sugestie?

    edit

    sprawa na razie załatwiona , auto sprawne ;)
    Kaseta sterująca wymieniona i auto miało problem z wtryskiem 3 .
    Okazały się wysunięte piny w złączce przy kasecie ;), po poprawie złączy na nowym kompie na razie jest ok
    pozdrawiam