Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plyta indukcyjna FOLKLIG - plyta psuje sie od razu po uzyciu - blad F07

12 Lis 2014 10:52 14934 14
  • Poziom 2  
    Witam,

    Zakupilem plyte indukcyjna FOLKLIG (Whirlpool) - ze szklem Schott Ceran. Dokladnej nazwy modelu niestety nie jestem w stanie podac. Na tabliczce znamionowej z tylu nie ma dodatkowych oznakowan, ani w instrukcjach. Natomiast napisane jest, ze moc maksymalna to 7,2 kW i prad w ktorym pracuje to 220/230V 50/60Hz. Byla to plyta zakupiona razem z kuchnia, z wakacyjna promocja IKEI.

    Problem polega na tym, ze po podlaczeniu plyty do sieci (prad trojfazowy na osobnym dedykonwaym gniezdzie + korki osobne dla tego gniazda w mieszkaniu) i probie ugotowania czegokolwiek plyta sie wylacza oraz wyskakuja korki. Po kolejnym wlaczeniu daje tylko kod bledu F07. I nic nie mozna juz zrobic. Kod F07 oznaczony jest w instrukcji jako - zadzwon po serwis. Zaznacze tutaj, ze uzywam garnkow do kuchni indykcyjnej (przyciagaja magnesy).

    Panowie monterzy zepsuli juz tak dwie plyty i czekam na przyjazd trzeciej. Ja oczywiscie sam jej montowac nie zamierzam, ale szukam tutaj informacji ktore moglyby im jakos pomoc przy kolejnej wizycie. Zaznaczam tez ze to moja pierwsza plyta indykcyjna w zyciu. Takze prosba o wyrozumialosc.

    Mam nastepujace pytania:

    1. Czy ktos moze spotkal sie z ta plyta Whirlpoola lub inna ich plyta i bledem F07? Co on oznacza? (w serwisie na infolinii nie byli mi w stanie powiedziec)

    2. Co moze byc przyczyna psucia sie plyty?

    (tutaj zaznaczam, ze to nowe budownictwo, elektryka nie byla ruszana, ani przenoszona, wszystko ma atesty elektryka, ktory projektowal instalacje w mieszkaniu)

    3. Czy moze byc przyczyna takiego zachowania, np. wadliwy kabel laczacy gniazdo z plyta?

    4. Czy moze to byc kwestia ustawienia mocy? Plyta ustawiona jest domyslnie na 7,2 kW. Panowie montujacy bez zadnego sprawdzania mocy na gniezdzie zasilajacym (oraz bez znajomosci produktu, bo sami nie wiedzieli ze mozna ustawiac w plycie moc i jak, ja ich uswiadomilem), przyjeli chyba ze dziala na maksymalnej. Instrukcja jednak mowi ze mozna ustawic jeszcze na nizszych mocach. Np 5 kW, 3 kW. Czy to moze byc przyczyna prawdopodobnego spalania / psucia sie plyty?

    5. Jaka powinna byc kolejnosc diagnozowania ukladu elektrycznego mieszkania doprowadzajacego prad do plyty (nie bede tego robil, nie mam uprawnien, chce tylko wiedziec). Zbadanie pradu miernikiem na tym gniezdzie? Czy trzyma parametry?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi oraz przepraszam za brak polskich liter. Pracuje na systemie gdzie odgornie mam zablokowane uzywanie polskiej klawiatury i naszych znakow.

    Prosze pytajcie jesli cos trzeba doszczegolowic. Na pewno odpisze.

    B.
  • Poziom 2  
    Witam,
    mam podobny problem - ta sama płyta otrzymana w promocji, po podłączeniu prawa strona wyświetla błąd F07. Był Pan z serwisu, sprawdził podłączenie, nie stwierdził błędu przy instalacji, niestety montaż nie był z IKEA tylko przez niezależnego fachowca. Płyta do serwisu, zobaczymy co odpowiedzą...
  • Poziom 2  
    Witam,

    To jest nas już trzech.

    Ja swoją reklamuję już po raz drugi. Za pierwszym razem był problem z samym podłączeniem do siły. Po podłączeniu padł moduł użytkownika. Płyta pracowała może około 3 tygodnie po czym w trakcie gotowania (przy włączonych dwóch palnikach) wystrzeliło korki. Pierwsza naprawa trwała 3 tygodnie. Musiałem organizować jakiś zastępczy sprzęt. W dniu dzisiejszym składam po raz kolejny reklamację. Zastanawiam się na jaki zwrot kosztów mogę liczyć. Płyta kupiona w promocji z meblami - kosztowała 1 zł. Mam jej już dosyć.

    Pytanie, jak potoczyły się losy Waszych reklamacji? Czy Wasza płyta również wydaje głośne, denerwujące wręcz odgłosy?

    P.S. Może wspólnie połączymy siły?

    pozdrawiam,
    Tomek
  • Poziom 2  
    U mnie sie wyjasnilo. To felerna seria plyt z konkretnego datownika. Poza tym ta plyta ma jeden wiatrak chlodzacy tylko. Przegrzewa sie, uklad sie przepala i do widzenia. Bubel i tyle. Walczylem i wywalczylem inna plyte w zamian. Takze proponuje walczyc o swoje juz u sprzedawcy i nie dac sie zbywac albo odsylac do serwisu, ktory wymieni wam modul, a za chwile bedzie ta sama awaria...

    Pozdrawiam i zycze powodzenia w walce o swoje!
  • Poziom 2  
    Jestem następny.
    Płyta kupiona w połowie listopada prosto z półki Ikea. Instalacja elektryczna ma 5 lat. Płyta podłączona do jednej fazy przez elektryka.
    Po 3 tygodniach dobrej pracy zaczęło wywalać główne korki, pracowała wtedy na 1 palniku...Nie możliwe by była przegrzana.
    Szczęście, że zachowałem starą płytę ceramiczną na wymianę.

    Serwis Whirlpool (bo ta płyta powstaje w ich fabryce we Włoszech) zamówił cały moduł sterownika do wymiany i nie zabierali płyty do naprawy. Dziś wymienili go na miejscu w domu. Ale uwaga... nie podłączają ponownie płyty w ramach gwarancji; to już jesteśmy blisko klimatów 'Alternatywy 4' :)

    Po tym co piszecie zaczynam oswajać się z myślą o powrocie do starej dobrej ceramiki.
    Przemo.
  • Poziom 12  
    Witam,

    Czy jest ktoś użytkujący takie płyty z obecnych serii? Chciałbym kupić meble wraz płytą FOLKLIG. Czy poprzednie wady zostały wyeliminowane? Wszelkie sugestie mile widziane.

    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Dzień dobry !
    Przy tych płytach indukcyjnych należy podłączać 2 fazy !!! , przewód N (niebieski) i przewód PE (żółto-zielony).
    W przypadku podłączenia 3 faz płyta pochodzi tydzień może dłużej, a później zaczynaną się problemy. Spalony zostanie moduł zasilacza, jeśli pójdzie na zwarcie, to będzie wybijało zabezpieczenie zasilania.
    Dwa lata temu koszt wymiany zasilacza wynosił 400 zł.
  • Poziom 12  
    Dziękuję za podpowiedź. Waham się jeszcze czy z tej nie zrezygnować i nie postawić jednak na płytę indukcyjną typowo pod 3f. Mam przygotowaną tak instalację.
  • Poziom 2  
    Dzień dobry
    Inni producenci niestety też tak robią. Bardzo rzadko płyta indukcyjna jest podłączana na 3 fazy.
  • Poziom 12  
    No to mnie zmartwiłeś. Czyli mam nie szukać specjalnie płyty na 400V, bo może się okazać w rzeczywistości płytą podłączaną pod 2 fazy? Muszę sprawdzić przekroje przewodów w instalacji jakie mam, gdyż jak rozumiem wtedy wymagany jest 4mm, a nie 2,5mm?
  • Poziom 38  
    Płyty indukcyjne "czteropalnikowe" zwykle mają dwa moduły mocy, każdy podpięty do innej fazy - aby rozłożyć obciążenie. Nawet jeśli wśród schematów podłączenia jest podłączenie pod trzy fazy, to jedna z nich nie jest wykorzystywana.
    Nie znam wewnętrznej konstrukcji tej konkretnej płyty, ale nie sądzę żeby podłączenie czy niepodłączenie L3 robiło jakąś różnicę.
  • Poziom 12  
    Dziękuję kosz48 i Loker za pomocne posty i ukierunkowanie mnie na co zwracać uwagę przy zakupie tej płyty indukcyjnej.
  • Poziom 10  
    Posiadam tą płytę od 2013 roku. Bardzo dużo gotuje, czesto na wszystkie pola. Nigdy nie miałam zadnego problemu, nigdy sie nie przegrzała. Podłączona na 3 fazy.
  • Poziom 12  
    ullla napisał:
    Podłączona na 3 fazy.


    Meble i tą płytę już kupiłem, ale jeszcze nie rozpakowałem. Według informacji na stronie IKEA jest na 230V. Czy była podłączana może w taki sposób jak poprzednicy podawali?
  • Poziom 10  
    Płytę podłączał mąż wg. instrukcji załączonej do płyty. Nie pamięta jak to szło, więc nie pomogę. Na pewno kupowaliśmy płytę, żeby była na 400V, bo taką mamy instalację i to był wymóg. Zajrzałam z ciekawości na stronę ikea i obecna książka trochę się różni. Ja mam już "starą" płytę i mam takie schematy, jeśli komuś może to pomóc...