Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat ibiza 6K 1.9 tdi 110km - Podczas jazdy zgasł i nie odpala

Pytelsc 12 Lis 2014 19:49 1935 16
  • #1 12 Lis 2014 19:49
    Pytelsc
    Poziom 5  

    Witam panowie, spotkał mnie może mało typowy problem a może i typowy.. Otóż jechałem sobie spokojnie swoja Ibizą, pacjent jak w temacie, 5 bieg 80km/h równomierną jazdą po czym nagle zaczyna zwalniać, gaz do dechy redukcja na czwórkę nadal zwalnia, 0 szarpania nic... redukcja z czwórki na trójkę i w momencie wbicia na bieg jałowy zgasła.. . okej pobocze, laweta i na warsztat... problem jest tego typu iż , czytałem mnóstwo tematów o takowych usterkach i sprawdzałem wszystkie typowe problemy mianowicie:

    Paliwo - ok
    Zapowietrzony układ - nie
    Filtr paliwa - nówka
    Przeskoczony rozrząd - nie
    Jakiekolwiek błędy na komputerze - brak

    Pompa podaje paliwo na wtryski, samochód odpala na autostarcie ale gdy przestaje psikać preparatem momentalnie gaśnie... elektrozawory chodzą normalnie prąd wszędzie dochodzi bez problemu itp itd... może zapomniałem czegoś wymienić jeśli jest cos co mogłem pominąć upomnijcie mnie... dodam tylko że, stało się to w momencie gdy wpadlem no w dość przeciętną dziurę na naszych drogach (auto na sportowym zawieszeniu) może to ma coś wspólnego z usterką a może to zwykły zbieg okoliczności

    Moje główne pytanie brzmi tak : Czy spotkaliście się z taką usterką i było to coś nietypowego ? Typu jakiś błąd elektryki gdzie nie wychodzi na komputerze i nie łatwo do tego dojść, czy inne dziwne przypadki występowały ?Bo szczerze powiem ze NAM (mi i mechanikowi z którym nad tym.pracuje) zaczynają się kończyc.. prosze mi tu bez tekstów typu "oddaj auto na warsztat nie zabieraj nam pieniedzy" bo to już przestał być typowy problem... sam jestem lakiernikiem i wiem jak jest w fachu... a nie mam zamiaru wozić do 5 gości i każdemu płacić to że pogrzebie a nie znajdzie problemu...

  • #2 12 Lis 2014 20:13
    coperfild
    Poziom 31  

    Zakręć jeden wtrysk na zewnątrz do pompy i zobacz czy rozpyla.

  • #3 12 Lis 2014 20:19
    jmichux
    Poziom 11  

    Sprawdziłeś że prąd dochodzi tam gdzie ma, ale na zapłonie czy w trakcie kręcenia? Zdarza się że padnie wkładka albo kostka pod stacyjką i w trakcie kręcenia nie podaje prądu. Jeżeli jest ok to tak jak wyżej sprawdź czy pompa ma siłę przebić wtrysk.

  • #4 12 Lis 2014 20:37
    Pytelsc
    Poziom 5  

    Tak sprawdzałem i na zapłonie i na rozruchu. Spróbuje jutro zakręcić z jednym wtryskiem na zewnątrz. Jeśli wszystko pozostałe jest ok a nie będzie rozpylal lub kiepsko to będzie wyglądało to mam rozumieć że w gre wchodzi jedynie wymiana/regeneracja pompy?

  • #5 12 Lis 2014 21:18
    CommonRail
    Poziom 27  

    Najpierw sprawdź, czy przebija wtryski. Skoro świruje od momentu wpadnięcia w dziurę, to coś jest rozłączone.

    Pytelsc napisał:
    Pompa podaje paliwo na wtryski, samochód odpala na autostarcie ale gdy przestaje psikać preparatem momentalnie gaśnie.

    Skoro chodzi tylko na plaku to nie ma paliwa. Jeden wtrysk na zewnątrz i wszystko będzie wiadome.
    Paliwo leci przez powrót?

  • #6 12 Lis 2014 21:46
    Pytelsc
    Poziom 5  

    Tak paliwo leci przez powrót. Okej jutro zaczne dalsze działania i dam znać jak to wyszło, tymczasem jeszcze jedno pytanie. Mianowicie słyszałem możliwość że immo znajduje się w pompie(podobno różnie to bywa, pompa lub licznik itp..) czy wie ktoś jak było w tych silnikach ? Bo jeśli jest w pompie to sama wymiana też nie załatwi sprawy trzeba kodować itd?

  • #7 12 Lis 2014 21:58
    CommonRail
    Poziom 27  

    Jeśli kontrolka immo nie świeci podczas pracy na plaku, to zostaw ją w spokoju. Jest w komputerze.

    Pytelsc napisał:
    Bo jeśli jest w pompie to sama wymiana też nie załatwi sprawy trzeba kodować itd?

    Wymieniasz pompę mechanicznie, elektronikę z niej przekładasz starą do nowej.

  • #8 12 Lis 2014 22:03
    coperfild
    Poziom 31  

    Nic nie musisz robić zakładasz całą i chodzi.

  • #9 12 Lis 2014 22:06
    robokop
    Moderator Samochody

    Zawór "stop" dostaje zasilanie? Bo od tego chyba należało by zacząć. Potem od zasilania samego sterownika. Szmelcwageno pochodne miały kilka charakterystycznych bolączek.

  • #10 13 Lis 2014 21:20
    Pytelsc
    Poziom 5  

    Dobra panowie wyjmowałem wtryski nie przebija ich, sprawdzalem.przekaznikb109 wyglada na okej, na poluzowanych wszystkich 4 przewodach od wtryskow leci paliwo ale tak pochlapuje bardziej bym powiedzial na wysokosc 10-15 cm w gore i to jedynie na 3 i 4 wtrysku na pierwszychvdwoch tylko kropelki male wylatuja. Prad wszedzie dochodzi i zaworki sie otwieraja, nie wiem oznacza to pompe do roboty ? W przewodzie do pompy widze od czasu do czasu babelek powietrza ale to bylo odpowietrzane juz 4 razy i wczesniej nigdy sie nie zapowietrzyla.. nie wiem to juz sie robi trudny orzech do zgryzienia a nie chce na darmo dawac pompy do regeneracji[/b]

  • #11 13 Lis 2014 21:30
    CommonRail
    Poziom 27  

    Zawor uderzeniowy sprawdzony?

  • #12 13 Lis 2014 21:34
    Pytelsc
    Poziom 5  

    A o to jest pytanie gdzie moze sie znajdowac taki ? Bo slyszalem ze wstrzasowka moze byc a nie musi

  • #14 13 Lis 2014 21:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A jak kontrolka swiec żarowych?

  • #15 13 Lis 2014 21:39
    Pytelsc
    Poziom 5  

    Normalnie bez zarzutów

  • #17 13 Lis 2014 21:44
    Pytelsc
    Poziom 5  

    Tak wszystkie byly podłączone wężyki od powrotów też..

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME