Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 95 - Ostre hamowanie przy delikatnym naciśnięciu hamulca

azizi 12 Lis 2014 20:52 2193 13
  • #1 12 Lis 2014 20:52
    azizi
    Poziom 10  

    Witam. Mam problem z DAFem XF 95 430 z 2004r manual. Jadąc dłuższy czas, nie hamując, przy wysokim ciśnieniu na zegarach po naciśnięciu hamulca delikatnie cały skład na sekundę ostro hamuje i odpuszcza. Potem wszystko jest ok. Nie blokuje kół, jedzie normalnie, wszystkie zawory szczelne, zero błędów. W momencie tej chwilowej blokady słychać jak wyje zawór gdzieś między zbiornikami paliwa. Cała akcja trwa dosłownie sekundę.
    Nie wiem gdzie szukać przyczyny tego problemu i proszę o pomoc, bo lokalnie nikt nie potrafi uporać się z tym i jest dość problematyczne podczas codziennej jazdy.

    0 13
  • #2 13 Lis 2014 20:53
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Rozłącz akumulatory na około minutę a po podłączeniu przejedź się łagodnie hamując.System EBS ma funkcję uczenia sie stylu hamowania kierowcy..Mozliwe że jest nieprawidłowo podłączony sysem EBS.

    0
  • #3 14 Lis 2014 09:02
    azizi
    Poziom 10  

    Dziękuję, spróbuję tej metody.

    0
  • #4 17 Lis 2014 12:03
    azizi
    Poziom 10  

    Witam. Auto jest konkretnie brata i próbował tej metody kilka dni temu. Odpiął klemę, poczekał, po podpięciu pojeździł łagodnie hamując. To było w sobotę i było ok. W poniedziałek pojechał w trasę i tak po około 150km znowu powtórzył się ten sam problem.
    Około 2 miesięcy temu brat miał identyczne objawy i wymienił wtedy na nowy zawór sterowania naczepą EBS (z tyłu na ramie). Zawór nowy, firmy wapco. Po wymianie było wszystko ok, a teraz znowu się to samo zaczyna. Wcześniej komputer pokazywał błędy, teraz ich nie ma.
    Czy próbować reklamować zawór?

    0
  • #5 17 Lis 2014 13:35
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    To nie zawór kolego.
    On jest na hamulcach bębnowych?

    0
  • #6 17 Lis 2014 13:38
    azizi
    Poziom 10  

    Ciągnik jest z 2004, naczepa z 2008 i wszytko jest na tarczach.

    0
  • #7 17 Lis 2014 14:02
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    sprawdź jakie jest ciśnienie powietrza do siłowników w ciągniku przy max. nabitym układzie (jak osuszacz wyrzuci) oraz ile jest w tym momencie max. ciśnienia w czerwonym wężu do przyczepy.Interesują mnie maksymalne wartości ciśnienia.

    0
  • #8 17 Lis 2014 14:24
    azizi
    Poziom 10  

    Już dzwoniłem do brata i ma posprawdzać tylko proszę wyjaśnij mi jeszcze. Pierwsze ciśnienie w ciągniku to na budziku normalnie z manometrów, drugie na przewodzie czerwonym to trzeba jakiś manometr dodatkowy zapiąć, tak?

    ps. przy max ciśnieniu wskazówka idzie na max i jak przekroczy 10 o swoją grubość jest dopiero zrzut. Oba manometry na budziku pokazują identycznie.

    0
  • #9 17 Lis 2014 16:40
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Jeżeli zrzuca powietrze tak jak piszesz tzn. tuz ponad kreská 10 bar to znaczy ze jest ok.
    Do czerwonego węza potrzebny jest manometr.
    Nie powinno być więcej niż 8.5 bar .

    0
  • #10 17 Lis 2014 23:58
    forestt
    Poziom 11  

    Problem jest jak jedziesz z naczepą czy samym koniem ?

    0
  • #11 24 Lis 2014 09:26
    azizi
    Poziom 10  

    krisbrumm, po wpięciu manometru, przy niezaciągniętym ręcznym pokazuje około 7 atmosfer. Po naciśnięciu hamulca idzie na 8,5 atmosfery i trzyma. Za każdym razem gdy manometr był wpinany to nie dobija do tych 8,5 chyba że się wciśnie pedał hamulca 1-2x.
    Zmieniany był wcześniej zawór wielodrożny przy osuszaczu. Prawdopodobnie był źle podpięty po wymianie. Czy może mieć to wpływ na ten problem?

    forestt, prawdopodobnie na samym koniu też to się działo, ale 100% pewności nie ma.

    0
  • #12 24 Lis 2014 13:41
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Jezeli masz cały czas max. 8.5 bara w czerwonej to znaczy, że jest dobrze.W zółtej przy zaciągniętym ręcznym powinno być też max 8.5 bara a przy zrzuconym 0 bar czyli ciśnienie atmosferyczne.
    Sprawdziłeś wizualnie tarcze + klocki?
    ściągnij tylne koła i sprawdź tylne tarcze od zewnątrz.Szukaj pęknięć na wskroś tarczy.
    Robiłeś może test siły hamowania na rolkach?
    Felgi są oryginalne tzn. 22.5"?
    Opony mają oryginalną wysokość, czy niskoprofilowe?

    0
  • #13 24 Lis 2014 14:56
    azizi
    Poziom 10  

    Na żółtym nie wiem jakie były parametry.
    Tarcze i klocki powinny być ok, choć tylne klocki dość szybko się zużywają.
    Odnośnie rolek, we wrześniu auto było na przeglądzie i niby wszytko było ok.
    Felgi i opony standardowe to jest 70tki i 22.5".

    Brat ten zawór wielodrożny będzie próbował podmienić na inny, bo coś mu się tak kojarzy okres wymiany z początkiem występowania tego problemu.

    0
  • #14 24 Lis 2014 16:55
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    po prostu sprawdź ciśnienie na portach 2.3 i 2.5 w zaworze wielodrożnym- powinno być max. 8.5 bar, natomiast warto jest też sprawdzić jak jest połączony zawór wielodrożny- obszernie opisywałem to w poście gościa który miał problem z kompresorem i zaworem osuszacza jakiś miesiąc temu.
    ponadto:

    azizi napisał:
    Tarcze i klocki powinny być ok, choć tylne klocki dość szybko się zużywają.
    Odnośnie rolek, we wrześniu auto było na przeglądzie i niby wszytko było ok.

    W ten sposób nigdy nie znajdziesz co jest w tym samochodzie...
    Technik nie wierzy w przeczucia.Technik wierzy w to, co sam sprawdzi, zmierzy, zobaczy.

    1