Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik do akumulatora samochodowego

05 Maj 2005 19:42 8209 8
  • Poziom 10  
    jest przewód dłuższy i krótszy i nie mam napisane gdzie jest + a gdzie -.dłuższy przewód to + czy -?pilne!!!
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 22  
    Wiadomo,że na elektrodzie jest wielu dobrych fachowców.Ale czy są jasnowidzący-Może?(Najprostszy mierniczek Cię poratuje).
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 41  
    faktycznie to jest juz z zakresu magii to pytanie ale masz szanse 1 do 2 ze podlaczysz dobrze :-)
  • Poziom 16  
    Bez włączania do sieci, spróbuj króciutko dodłączyć do akumulatora. Jeśli zacznie iskrzyć, to zamień przewody, na pewno wtedy będzie dobrze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    BAL napisał:
    Bez włączania do sieci, spróbuj króciutko dodłączyć do akumulatora. Jeśli zacznie iskrzyć, to zamień przewody, na pewno wtedy będzie dobrze.


    Genialna rada, by trzeba było kupić nowy prostownik.

    Jeśli nie ma woltomierza, to wystarczy bardzo prosty test - jako przyrząd wystarczy żarówka 12V - najlepiej od kierunkowskazów lub stopów - 21W.
    Łączysz żarówkę szeregowo między prostownik (włączony) a akumulator.
    Przy nieprawidłowej biegunowości świeci bardzo jasno (sumują się napięcia akumulatora i prostownika).
    Przy właściwej biegunowości żarówka świeci słabiutko.
    Przy takim teście najwyżej spalisz żarówkę a nie prostownik.
    Wmak
  • Poziom 27  
    Rada z żarówką jest bardzo dobra , żarówka nie musi mieć tak dużej mocy byle by była na co najmniej 12V jeszcze lepiej na 24V.
  • Poziom 27  
    Zgoda, podpowiedziałem 21W, bo te do stopów/kierunkowskazów częściej wozi się w aucie - zwykle 12V.
    (to jest porada dla kierowcy a nie dla elektronika)
    24-Voltowe wcale nie jest łatwo kupić w stacji benzynowej a w dodatku przy prawidłowym połączeniu: plus prostownika do plusa akumulatora prawdopodobnie nie rozżarzy się, bo za mała różnica napięcia.
    Wmak