Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik do akumulatora samochodowego

Tom_Wil 05 Maj 2005 19:42 7810 8
  • #1 05 Maj 2005 19:42
    Tom_Wil
    Poziom 10  

    jest przewód dłuższy i krótszy i nie mam napisane gdzie jest + a gdzie -.dłuższy przewód to + czy -?pilne!!!

    0 8
  • #2 05 Maj 2005 19:58
    ekaand
    Poziom 22  

    Wiadomo,że na elektrodzie jest wielu dobrych fachowców.Ale czy są jasnowidzący-Może?(Najprostszy mierniczek Cię poratuje).

    0
  • #3 05 Maj 2005 20:16
    karolark
    Poziom 40  

    faktycznie to jest juz z zakresu magii to pytanie ale masz szanse 1 do 2 ze podlaczysz dobrze :-)

    -1
  • #4 05 Maj 2005 20:34
    BAL
    Poziom 16  

    Bez włączania do sieci, spróbuj króciutko dodłączyć do akumulatora. Jeśli zacznie iskrzyć, to zamień przewody, na pewno wtedy będzie dobrze.

    0
  • #5 05 Maj 2005 20:36
    116236
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 07 Maj 2005 00:22
    wmak
    Poziom 27  

    BAL napisał:
    Bez włączania do sieci, spróbuj króciutko dodłączyć do akumulatora. Jeśli zacznie iskrzyć, to zamień przewody, na pewno wtedy będzie dobrze.


    Genialna rada, by trzeba było kupić nowy prostownik.

    Jeśli nie ma woltomierza, to wystarczy bardzo prosty test - jako przyrząd wystarczy żarówka 12V - najlepiej od kierunkowskazów lub stopów - 21W.
    Łączysz żarówkę szeregowo między prostownik (włączony) a akumulator.
    Przy nieprawidłowej biegunowości świeci bardzo jasno (sumują się napięcia akumulatora i prostownika).
    Przy właściwej biegunowości żarówka świeci słabiutko.
    Przy takim teście najwyżej spalisz żarówkę a nie prostownik.
    Wmak

    0
  • #8 07 Maj 2005 08:33
    RSP
    Poziom 27  

    Rada z żarówką jest bardzo dobra , żarówka nie musi mieć tak dużej mocy byle by była na co najmniej 12V jeszcze lepiej na 24V.

    0
  • #9 07 Maj 2005 10:49
    wmak
    Poziom 27  

    Zgoda, podpowiedziałem 21W, bo te do stopów/kierunkowskazów częściej wozi się w aucie - zwykle 12V.
    (to jest porada dla kierowcy a nie dla elektronika)
    24-Voltowe wcale nie jest łatwo kupić w stacji benzynowej a w dodatku przy prawidłowym połączeniu: plus prostownika do plusa akumulatora prawdopodobnie nie rozżarzy się, bo za mała różnica napięcia.
    Wmak

    0