Praktycznie stosuje się regulację aparaturą,
Odwiedź
http://www.motylasty.pl
Funkcje podstawowe aparatury
Opis funkcji:
D/R - regulacja czułości wychylenia serwa, działa w obu kierunkach, regulacja od 0 - 100 %, ma wpływ zarówno na szybkości reakcji jak i wielkości wychylenia. Potrzebne szczególnie przy dużych prędkościach. Można ustawić w ten sposób, aby czułość wychylenia kierunku zmniejszała się wraz z rosnącą prędkością. Szczególnie przydatne dla początkujących,
EPA - składa się z trzech elementów (służy do ograniczania wychyleń serwa):
TH - dotyczy serwa gazu/przepustnicy - ustawienie max. lub min. obrotów silnika. Zakres ustawień od 0 do 100%. Dajesz dziecku zabawkę, a nie chcesz, aby doszło do uszkodzenia autka, warto ograniczyć moc silnika dzięki właśnie tej funkcji.
ST - dotyczy serwa skrętu w lewo i w prawo. Zakres ustawień od 0 do 100%. Funkcja przydatna w momencie kiedy zakres ruchu serwa jest większy od zakresu wychyleń skrętu w naszym autku. Możliwe jest niesymetryczne ograniczanie wychyłu serwa.
AUX - dotyczy dodatkowego kanału np. oświetlenie, zmiana napędu w skrzyni biegu z 2x2 na 4x4 itp. Zakres od 0 do 30%
ARC - Nieliniowe wychylenia serwa gazu i serwa skrętu. Zwiększ lub zmniejsza czułość w pobliżu punktu neutralnego.
Model - Funkcja przydatna jeśli masz więcej niż jeden model. Pozwala na indywidualne przypisanie ustawień dla każdego modelu. Masz możliwość przypisania nazwy dla każdego z 8 modeli.
Sub Trim - Ta funkcja pozwoli ci ustawić punkt neutralny serwa gazu lub skrętu, bez konieczności zaglądania zaglądania do modelu, bez konieczności regulacji popychaczy.
REV - czyli zamiana reakcji serwa na przeciwny.
BAT - wskaźnik napięcia baterii aparatury podawany w woltach. Nadajnik posiada sygnalizację dźwiękową rozładowania baterii. Sygnał akustyczny pojawia się poniżej 9,1V
Przełączniki aparatury:
D/R - ta sama funkcja co D/R w meny. Mamy bezpośrednią możliwość zmniejszania lub zwiększania czułości tego parametru
ST-THRIM - trymer kierunku, czyli ustawienia neutralnego dla serw, można dzięki niemu na bieżąco korygować jeśli model ściąga na którąś ze stron
TH-THRIM - trymer przepustnicy, czyli ustawianie neutralnego położenia cyngla
AUX - przełącznik kanału dodatkowego, jeżeli w 3 gnieździe odbiornika podepniemy serwo, to reakcją będzie zmiana wychylenia w przeciwną stronę.