Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora Tartarini

13 Lis 2014 23:48 4923 12
  • Poziom 14  
    Witam.
    Mam zamiar albo inaczej chciał bym dokonać regeneracji reduktora lpg Tartarini ale nie wiem jaki mam dokładnie model mam tylko podejrzenia że to G79 sc albo inna końcówka literowa i jak się do tego zabrać. Instalacja tartarini II generacji TEC 99. Zrobiłem parę fotek ale niewiele z nich wynika bo zabudowa instalacji jest bardzo ciasna w SC 1.1 mpi. Może ktoś z was rozpozna dokładnie model i poda mi jakiś adres tzw manuala.
    Z góry dziękuję.
    Tartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora Tartarini Tartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora Tartarini
    No i jaki zestaw zastosować bo na allegro podejrzewam że są podróbki nn trwałości.
    Dodam że skłoniło mnie do tego chwilowe falowanie obrotów biegu jałowego i nie możność śrubą reduktora ich wyregulowania-albo falują ale auto płynnie jedzie albo nie falują ale auto lekko poszarpuje czasami przy przyspieszaniu i ma słabsze przyspieszenie-chyba zbyt uboga mieszanka. Resztę doczytacie w moim poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2921263.html
  • Poziom 13  
    Miałem taki reduktor w sienie 1,2 mpi. Także chciałem go regenerować ale po tym co zobaczyłem po jego rozebraniu to od razu poszedł na złom. Zakupiłem nowy reduktor tomasetto at07 i siena śmiga jak nowa.
  • Poziom 14  
    A jaki to dokładnie model Tartarini bo nie jestem pewien, i co tam zobaczyłeś bo jak obudowa nie popękana i nie dziurawa to można bebechy wymieniać bez końca. U mnie w SC jest bardzo ciasno i ten Tomasetto wymusiłby znaczną przebudowę instalacji a już ten filtr zintegrowany by całkowicie był niedostępny.
  • Poziom 13  
    Miałem tartarini G79 SE. Korpus wewnątrz posiadał głębokie wżery, silnie skorodowane sprężyny i dźwigienki, których nie dostrzegłem w zestawach naprawczych dostępnych w sieci. Stąd podjąłem decyzję o wymianie reduktora. W moim przypadku było dużo miejsca a na dodatek instalację uprościł mi zintegrowany filtr w tomasetto.
  • Poziom 14  
    No u mnie reduktor jest po lewej stronie z przodu komory silnika tuż za zderzakiem co czyni go mało widocznym i trudnym do wydłubania-nawet zdjęcie ciężko zrobić.A czym pryskałeś śruby żeby odkręcić dekielki bo połączenie stali śrub i stopu aluminium obudowy tworzy zawsze problemy... :idea: WD i tym podobne wystarczą czy go w razie co naparzać środkiem do czyszczenia gaźników.
  • Poziom 13  
    W swoim reduktorze kilka lat wstecz już wymieniałem membrany więc nie miałem problemu z jego rozkręceniem. Dla mnie najlepszym środkiem na oporne śruby jest młotek. Włóż imbus w śrubę i przywal go z wyczuciem młotkiem raz lub więcej. Po takiej operacji gwint jest zazwyczaj zruszony i nie stwarza problemów.
  • Poziom 14  
    A jaki wkładałeś za zestaw naprawczy? Oryginał czy zamiennik bo i u mnie już raz był regenerowany ale zestawem nn z sieci...Pierwszy fabryczny przejechał 130000 km a ten chyba tylko z 60000 km i coś mi podpowiada że to on jest głównym problemem falowania obrotów i problemem z regulacją poszarpywaniem itp bo przecież sterownik TEC99 nie zmienił sam swoich ustawień chyba że ten mój zacinający się aktuator wariuje?
    A im więcej grzebie w sieci to i więcej się zastanawiam nad jego naprawą. Jeśli reduktor nawala to zestaw naprawczy kosztuje 55-110 zł a ten twój nowy reduktor około 180 zł Ale jeśli obudowa starego to już złom to przepłacę...hmmm
  • Poziom 13  
    Zestaw naprawczy kupowałem w serwisie fiata już nie pamiętam jaki. U mnie membrany wystarczały na około 60 000 km. (przeważnie krótkie odcinki jazdy i niedogrzany reduktor)
  • Poziom 14  
    No mój reduktor także przepracował na zamienniku 60 tys km wiec może także już niedomagać.

    Zastanawiam się nad zestawem naprawczym typu http://nagaz24.pl/zestaw-naprawczy-reduktora-tartarini-g79e-g79se,s,493,p,pl.html oraz dodatkowo jeśli nie przesadzam: pierścieniem, i sprężyna wolnych obrotów http://nagaz24.pl/plytka-reduktora-tartarini-g79se-rondella,s,183,p,pl.html
    http://nagaz24.pl/sprezyna-regulacji-wolnych-obrotow-tartarini,s,203,p,pl.html
    ale metalowych dźwigni w żadnym zestawie nie widzę, a na pewno by się przydały :cry:
  • Poziom 14  
    A tak przy okazji skąd ta astronomiczna cena nowego reduktora G79sc prawie 400 zł skoro to i tak już przeżytek a ze złota nie jest wykonany w porównaniu z innymi firmami które oferują produkty do 200 zł :!:
  • Poziom 14  
    Dziś podjąłem decyzję, że chwilowo wstrzymuję się z samodzielną regeneracją reduktora Tartarini, gdyż po tym co przeczytałem po jego rozłożeniu może być skorodowany tak mocno, że zestaw naprawczy mógłby być niepotrzebnym wydatkiem i co mogłoby unieruchomić mój pojazd na dłużej z powodu braku kasy na nowy lub inny parownik.
    Jak się zdecyduję na regenerację to na pewno zrobię tzw "manuala" i wrzucę go na forum.
    Dzięki za zaangażowanie, i podpowiedzi panowie i panie.
  • Poziom 14  
    Jednak parownik zregenerowalem.(130000km)..w srodku zero korozji tylko troche mazutu który jest cieżki do usunięcia i tylko środek do czyszczenia gaźnikow to coś usuną...wyczyściłem obudowe i 2 dysze wkrecane z zewnątrz (jedna na klucz 8 a druga na wkretak płaski)plus oring-i na kolankach lpg i plynu chłodniczego, grzybek oraz tłoczek elektrozaworu...no i membrany które także były jeszcze w niezłym stanie...jutro próba szczelności i regulacja w aucieTartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora Tartarini
    Tartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora Tartarini
    Tartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora Tartarini
    Tartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora Tartarini
    Tartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora Tartarini
    Tartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora TartariniTartarini TEC 99 - Regeneracja reduktora Tartarini
  • Poziom 42  
    Miałem taki i sprzedałem za 20 zł.
    Tobie się udało i kuchenka będzie dalej jeździć.