Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford mondeo Mk3 2.0TDCI - Mondeo mk3 2.0 TDCI Gaśnie podczas ruszania.

Kitek_1982 14 Nov 2014 14:04 11706 6
Bosch
  • #1
    Kitek_1982
    Level 10  
    Jak w Temacie:
    Problem dotyczy forda mondeo mk3 2003r. 2.0TDCI 130km z manualną skrzynią, ponieważ auto po wrzuceniu 1 biegu i próbie ruszenie za każdym razem gaśnie przy różnych prędkościach obrotowych silnika 1500, 2500, 3500 i powolnym puszczaniu pedału sprzęgła, natomiast do tyłu jedzie.
    Sprawdzone zostało:
    Zawór ciśnienia paliwa na pompie CR, czujnik wałka rozrządu, czujnik wału, wtryskiwacze zmienione (próby przelewowe wychodzą idealnie), podmieniony został nawet sterownik wraz z całym zestawem do immo, czujnik ciśnienia paliwa, masy wszystkie czyszczone i dołożona dodatkowa wykonana z przewodu o średnicy 10mm, zbiornik paliwa czyszczony, filtr paliwa nowy firmy bosch.
    Potencjometr pedału przyspieszenia sprawdzany za pomocą IDS są tam testy 3 zakresów działania i wszystko wychodzi ok.
    Kody błędów:
    Wysokoprężny (FMBA - Duratorq-TDCI - MT/AT - 130Hp)
    P0571 - Włącznik pedału hamulca A - usterka w obwodzie
    C1301 - Przekroczenie czasu reakcji systemu ABS
    P0005 - Regulacja zaworu odcięcia dopływu paliwa - przerwa w obwodzie
    P0226 - Czujnik położenia pedału przyspieszenia/przepustnicy C - zakres/wydajność.
    C1302 - Lewy przedni zaczep - usterka w obwodzie
    P2601 - Układ regulacji pompy cieczy chłodzącej - zakres/wydajność.

    Proszę o fachową poradę, bo jak dotąd nikt nie potrafi pomóc. Już ręce opadają i przede wszystkim o niepisanie bzdur typu: Dieslem trzeba umieć jeździć itp.
  • Bosch
  • #2
    RafalGT2
    Level 24  
    Kolego może pomysł prosti glupi ale mialem podobny przypadek w innym aucie nie wiem jak tu ale wiadomo że silnik pracuje na poduszkach mialem kiedyś przetarta wiązke i podczas pruby ruszenia nie zawsze ale czesto gasł a do tyłu było ok i okazalo sie wiązka uszkodzona dotykała masy.A u ciebie jak chcesz ruszyc np z 2 to zgaśnie ? i w ogule na 1 nie da sie ruszyc i jechac ?
  • Bosch
  • #3
    Kitek_1982
    Level 10  
    Niestety tylko podczas próby jazdy do przodu gaśnie i w odczytach pojawia się 2000 bar i sterownik gasi silnik ponieważ wykrywa zbyt wysokie ciśnienie paliwa w układzie, natomiast do tyłu mogę jeździć cały dzień.
  • #4
    Kitek_1982
    Level 10  
    RafalGT2 wrote:
    Kolego może pomysł prosti glupi ale mialem podobny przypadek w innym aucie nie wiem jak tu ale wiadomo że silnik pracuje na poduszkach mialem kiedyś przetarta wiązke i podczas pruby ruszenia nie zawsze ale czesto gasł a do tyłu było ok i okazalo sie wiązka uszkodzona dotykała masy.A u ciebie jak chcesz ruszyc np z 2 to zgaśnie ? i w ogule na 1 nie da sie ruszyc i jechac ?


    Wymontowałem całą wiązkę elektryczną silnika i zdjąłem z niej wszystkie koszulki ochronne w celu sprawdzenia czy żaden przewód nie jest przetarty, załamany itp., sprawdziłem ją również na przejście ruszając przy tym przewodami i okazuje się, że żaden przewód nie ma przerwy.
    Przejście z wiązki połączeniowej do sterownika silnika też sprawdziłem i wszystko jest dobrze.
    Brak pomysłów co dalej.
  • #5
    krzych_kopacz
    Level 1  
    czesc Kitek!
    poradziles sobie z tym problemem?
    wiem ze to 2 lata temu ale ja teraz mam taki sam problem.
  • #6
    daras41
    Level 25  
    Regulator ciśnienia na pompie się może zacinać. Jak pompa opiłkuje to masz pozamiatane ...
  • #7
    Asdzronk
    Level 9  
    rozwiązał ktoś ten problem?