Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford mondeo Mk3 2.0TDCI - Mondeo mk3 2.0 TDCI Gaśnie podczas ruszania.

Kitek_1982 14 Nov 2014 14:04 12189 6
  • #1
    Kitek_1982
    Level 10  
    Jak w Temacie:
    Problem dotyczy forda mondeo mk3 2003r. 2.0TDCI 130km z manualną skrzynią, ponieważ auto po wrzuceniu 1 biegu i próbie ruszenie za każdym razem gaśnie przy różnych prędkościach obrotowych silnika 1500, 2500, 3500 i powolnym puszczaniu pedału sprzęgła, natomiast do tyłu jedzie.
    Sprawdzone zostało:
    Zawór ciśnienia paliwa na pompie CR, czujnik wałka rozrządu, czujnik wału, wtryskiwacze zmienione (próby przelewowe wychodzą idealnie), podmieniony został nawet sterownik wraz z całym zestawem do immo, czujnik ciśnienia paliwa, masy wszystkie czyszczone i dołożona dodatkowa wykonana z przewodu o średnicy 10mm, zbiornik paliwa czyszczony, filtr paliwa nowy firmy bosch.
    Potencjometr pedału przyspieszenia sprawdzany za pomocą IDS są tam testy 3 zakresów działania i wszystko wychodzi ok.
    Kody błędów:
    Wysokoprężny (FMBA - Duratorq-TDCI - MT/AT - 130Hp)
    P0571 - Włącznik pedału hamulca A - usterka w obwodzie
    C1301 - Przekroczenie czasu reakcji systemu ABS
    P0005 - Regulacja zaworu odcięcia dopływu paliwa - przerwa w obwodzie
    P0226 - Czujnik położenia pedału przyspieszenia/przepustnicy C - zakres/wydajność.
    C1302 - Lewy przedni zaczep - usterka w obwodzie
    P2601 - Układ regulacji pompy cieczy chłodzącej - zakres/wydajność.

    Proszę o fachową poradę, bo jak dotąd nikt nie potrafi pomóc. Już ręce opadają i przede wszystkim o niepisanie bzdur typu: Dieslem trzeba umieć jeździć itp.
  • #2
    RafalGT2
    Level 24  
    Kolego może pomysł prosti glupi ale mialem podobny przypadek w innym aucie nie wiem jak tu ale wiadomo że silnik pracuje na poduszkach mialem kiedyś przetarta wiązke i podczas pruby ruszenia nie zawsze ale czesto gasł a do tyłu było ok i okazalo sie wiązka uszkodzona dotykała masy.A u ciebie jak chcesz ruszyc np z 2 to zgaśnie ? i w ogule na 1 nie da sie ruszyc i jechac ?
  • #3
    Kitek_1982
    Level 10  
    Niestety tylko podczas próby jazdy do przodu gaśnie i w odczytach pojawia się 2000 bar i sterownik gasi silnik ponieważ wykrywa zbyt wysokie ciśnienie paliwa w układzie, natomiast do tyłu mogę jeździć cały dzień.
  • #4
    Kitek_1982
    Level 10  
    RafalGT2 wrote:
    Kolego może pomysł prosti glupi ale mialem podobny przypadek w innym aucie nie wiem jak tu ale wiadomo że silnik pracuje na poduszkach mialem kiedyś przetarta wiązke i podczas pruby ruszenia nie zawsze ale czesto gasł a do tyłu było ok i okazalo sie wiązka uszkodzona dotykała masy.A u ciebie jak chcesz ruszyc np z 2 to zgaśnie ? i w ogule na 1 nie da sie ruszyc i jechac ?


    Wymontowałem całą wiązkę elektryczną silnika i zdjąłem z niej wszystkie koszulki ochronne w celu sprawdzenia czy żaden przewód nie jest przetarty, załamany itp., sprawdziłem ją również na przejście ruszając przy tym przewodami i okazuje się, że żaden przewód nie ma przerwy.
    Przejście z wiązki połączeniowej do sterownika silnika też sprawdziłem i wszystko jest dobrze.
    Brak pomysłów co dalej.
  • #5
    krzych_kopacz
    Level 1  
    czesc Kitek!
    poradziles sobie z tym problemem?
    wiem ze to 2 lata temu ale ja teraz mam taki sam problem.
  • #6
    daras41
    Level 25  
    Regulator ciśnienia na pompie się może zacinać. Jak pompa opiłkuje to masz pozamiatane ...
  • #7
    Asdzronk
    Level 10  
    rozwiązał ktoś ten problem?