Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pierwsze kolumny DIY- potrzebna rada doświdczonych majsterkowiczów

wlosy 14 Lis 2014 16:26 1134 1
  • #1 14 Lis 2014 16:26
    wlosy
    Poziom 1  

Cześć! Na początku należy się przywitać! Ostatnio zbieram się do realizacji mojego marzenia sprzed paru lat- chcę zbudować własny zestaw kolumn głośnikowych. W chwili obecnej mam trochę czasu i środków i stwierdziłem, że będzie to doskonała okazja do ,,podłubania” w warsztacie. Co prawda nie mam dużego doświadczenia z akustyką, więc zaczerpnąłem trochę wiedzy z tego forum oraz z książek. Założenia początkowe:
    Chciałbym zrobić: kolumny podłogowe
    Kubatura pomieszczenia: około 24 m^2.
    Budżet: 2 000 PLN ( w tym amplituner), ale jeśli z uzasadnionych względów koszt miałby wzrosnąć do 2500 jest to akceptowalne. Nie mam sprzętu, który zasili kolumny, trzeba go kupić. Myślałem o używanym sprzęcie, jednak nie mam doświadczenia. Mam pozytywne wspomnienia z Onkyo TX-SV343 na kolumnach Tannoy Mercury M3. Ale nie będę się upierał przy Onkyo. Nie sztuka jest wydać dużo pieniędzy i uzyskać dobry efekt. Chciałbym pieniądze zarobione na projekcie magisterskim wsadzić w zestaw, który byłby pamiątką po studiach i uzyskać sensowna relacje ceny do jakości i trwałości.
    Wymagania Amplitunera: 5.1, wejście optyczne. Mam nadzieje, że robienie kolumn mnie wciągnie i dorzucę do nich jeszcze 3 kolumny ( 2x tył = centralny) i subwoofer (z akustycznym filtrem pasywnym (podoba mi się idea)) i będę mógł się cieszyć dźwiękiem przestrzennym w filmach. Cel: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2416828.html ( kolumny w tym guście, ale bez integracji centralnej kolumny) + subwoofer z akustycznym filtrem pasywnym.