Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G - Nie świeci kontrolka ABS

14 Lis 2014 18:01 4545 12
  • Poziom 9  
    Witam.

    W moim aucie Astra G po przekręceniu kluczyka zapłonu nie świeci się kontrolka ABS. Po podłączeniu do komputera pokazało błędy C0040 i C0035. Dziwną sprawą jest iż podczas ostrego hamowania ABS czasami działa a innym razem koła są blokowane. Poprzedni właściciel wymienił radio na nieoryginalne a z tego co kiedyś czytałem może to mieć związek na działanie ABS-u(jakieś podłączenia).
    Jeśli macie jakieś sugestie co może być przyczyną nieświecenia kontrolki to bardzo proszę o ich podanie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Najlepszym sposobem jest podłączenie programu diagnostycznego i sprawdzenie nie tylko błędów ale działanie poszczególnych elementów tego systemu i się wyjaśni co jest nie tak a takie podpowiedzi bez diagnostyki to jak wróżenie,a może się uda a kazdy przypadek jest inny.
  • Poziom 21  
    Zrób diagnostyke i wszystko się wyjaśni może któryś z czujników już nie domaga ale dziwne że błędu nie wyrzuca i raz działa raz nie, mnie się bardziej wydaje że z pompą może być problem dobra diagnostyka to podstawa.
  • Poziom 9  
    Udało mi się skasować jeden błąd ale drugi C0040 jest ciągle aktywny. Dlatego bardzo mnie dziwi że lampka Absu się nie świeci. Testowałem programem Opel Scanner i poza tymi błędami nic więcej nie znalazł.
  • Poziom 21  
    Czasem zdarza mi się że na kilku komputrach mam błędy z dupy najczęściej takie auta oddajemy w cholere bo nie ma jak precyzyjnie zdiagnozować chyba że multimetrem :).
  • Poziom 12  
    C0040 otwarty obwód sensora kola przedniego prawego
    Masz przerwany kabel, lub wtyczka nie łączy przy piaście. Zdejmij koło i obejrzyj dokładnie.
    Kontrolka nie świeci bo zapewne żarówka spalona lub jej brak.
  • Poziom 21  
    Status lampki ABS można (i należy to zrobić) sprawdzić w blokach pomiarowych, niektórzy sprytnie zaklejają taśmą podświetlanie led piktogramu (tu ABS) na desce.
  • Poziom 9  
    Doczytałem również że jak ABS jest padnięty to również nie działa prędkościomierz w tym modelu. A z prędkościomierzem jest akurat wszystko ok. Jutro zdejmę koła i zobaczę podłączenie tych czujników.
  • Poziom 21  
    Gdyby żarówka była spalona to błąd był by cały czas i ABS by nie działał a tu raz działa raz nie samo sie nie skasuje, skoro czujnik PP to też może być piasta do wymiany to jest astra i czujnik jest razem z piastą nie osobno przynajmniej w starszych oplach tak było nie wiem jak w tym, omomierzem sprawdź czujnik i porównaj z dobrym pomiar jak ma przerwe nawet na piszczałce w dwa kierunki to czujnik szrot. Prędkość może nie działać bo często jest czytana z czujnika właśnie ale często nie z jednego pozatym pamiętam że w insygni i w innych autach często jest czytana prędkość z tylnych czujników albo np. LT PP najlepiej podłączyć komputer przejechać się i obserwować prędkość tego czujnika albo na lewarku kręcić kołem.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem czujniki i po pomiarach wyszło że lewy działa(ma opór ok 1,5 k) natomiast z prawego brak sygnału czyli jest trafiony. To by wyjaśniało to dziwne działanie ABSu ale w dalszym ciągu ciekawi mnie dlaczego lampka tego nie pokazuje. Czy jest możliwe ze padła dioda sygnalizacyjna ?
  • Poziom 21  
    gazi24 napisał:
    Czy jest możliwe ze padła dioda sygnalizacyjna ?


    Byłby zarejestrowany kod błędu , więc raczej jest sprawna. Sprawdź czy ktoś tego nie zakleił. Robiłem kiedyś taką Astrę i na diodzie naklejona była taśma izolacyjna; kierowca myślał, że żaróweczka przepalona.

    Jest test w wykonawczych na lampkę ABS. W blokach pomiarowych widać jej status: zał/wył.
  • Poziom 21  
    omegolotC30NE napisał:
    gazi24 napisał:
    Czy jest możliwe ze padła dioda sygnalizacyjna ?


    Byłby zarejestrowany kod błędu , więc raczej jest sprawna. Sprawdź czy ktoś tego nie zakleił. Robiłem kiedyś taką Astrę i na diodzie naklejona była taśma izolacyjna; kierowca myślał, że żaróweczka przepalona.


    Dokładnie zapomniałem o tym sam tak robie rozbieram liczniki i czasem dwie kulki z izolacji wsadzam do licznika w nowych autach nie ma żarówek tylko diody led dlatego nie ma sensu wylutowywać i zamiast tego wsadza się taśme, jest jedno "ale" gdyby zaślepiona była kontrolka to ABS nie działał by cały czas a tu raz działa raz nie. Mimo to nie sądze że jest zaślepiona bo takich patentów nie robi się przy ABS-ie tylko np. przy kontrolce od IMMO jak idzie auto na handel to zara się ktoś połapie że nie świeci na zapłonie.
  • Poziom 9  
    Przeglądałem schemat podłączeń deski rozdzielczej i być możne problem tkwi na pinie nr 10. Wyciągnę jutro zegary i podłącze dodatnie napięcie 12V do pinu 22 i ujemne do pinu 10 i zobaczę czy dioda LED świeci. Jeśli będzie ok to znaczy brak jest sygnału na złączu i pewnie obwód jest gdzieś przerwany.

    A czy ktoś z Was wie na którym pinie znajduje się ta kontrolka 'samochód z kluczykiem' ?

    Opel Astra G - Nie świeci kontrolka ABS