Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

206 1.4 HDi - Szarpanie i kontrolka diagnostyki przy wysokich obrotach.

15 Lis 2014 00:00 1551 3
  • Poziom 21  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu zmagam się z pewnym problemem w moim Peugeocie 206 1.4 HDi z 2002 roku. Mianowicie pewnego razu podczas wyprzedzania przy około 4000 obrotów szarpnęło mi samochodem, zapaliła się żółta kontrolka diagnostyki silnika a z wydechu poleciała spora ilość czarnego dymu. Po odjęciu gazu samochód jechał dalej bez problemów czy szarpania jednak z zapaloną kontrolką. Kontrolka zgasła samoczynnie po około 10 minutach jazdy. Dzień wcześniej wpadł mi pod samochód kurczak, troszkę oberwało się plastikowi na nadkolu od strony kierowcy ale poprawiłem wszystko.
    Od tamtej pory jazda na obrotach powyżej około 2400 przez dłuższą chwilę kończy się szarpnięciem, nie za każdym razem bo czasem jedzie normalnie ale czasem szarpnie i muszę odejmować gaz. Raz kiedy nie odpuściłem samochód po prostu zgasł ale po przekręceniu kluczyków odpalił bez zarzutu.
    Dodam że do wymiany mam na pewno sprzęgło bo dość często ślizga, nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale przebieg samochodu to nieco ponad 215 000 km (turbina?).
    Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Odlacz przepływomierz zobacz czy tak samo reaguje
  • Poziom 21  
    Przepływomierz odłączony, przejechałem jakieś 2 km próbując utrzymać go na wyższych obrotach ale jedyne co jest znacząco odczuwalne to spory spadek mocy i inny troszkę odgłos pracy silnika. Podłączyłem wszystko jak było i te 2 km trzymałem go na 3000, później na postoju i biegu jałowym podciągałem go nawet chwilowo do 4200 obrotów, trzymałem na 3200 i kontrolka się nie zapaliła.
  • Poziom 21  
    Od momentu odłączenia i ponownego podłączenia przepływościomierza minęły już 2 tygodnie i w tym czasie ani razu nie miałem problemów z którymi wcześniej się zmagał mój 206 a dodam że zrobiłem prawie 700 km. Niniejszym problem uważam za rozwiązany. Może odłączenie i podłączenie zresetowało przepływościomierz (mógł się zawiesić/zblokować) ale teraz wszystko jest już ok. Hubert997 dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.