Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przekladnia slimakowa kołowrotka wedkarskiego

Mich2000 15 Lis 2014 11:52 1227 3
  • #1 15 Lis 2014 11:52
    Mich2000
    Poziom 2  

Witam.
    Jestem początkującym w dziedzinie mechaniki. Chciałem obliczyć przekładnię ślimakową kołowrotka wędkarskiego mając podany tylko ciężar ryby .Wiem ze mając ciężar da się z tego obliczyć moc. Liczę zgodnie z książka Leonida Kurmazy w której są podane tez inne współczynniki T1 T2,n1,n2 (u-mogę dobrać któreś z przełożeń kołowortków tak mi sie wydaje ) nie wiem skąd wziąć te dane. Prosił bym o proste wytłumaczenie skąd mogę wziąć resztę danych. Jak wspomniałem jestem totalnie początkującym samoukiem także proszę o wyrozumiałość.
    Pozdrawiam.

0 3
  • #2 15 Lis 2014 14:00
    kindlar
    Poziom 38  

Przełożenie to stosunek prędkości obrotowej wyjściowej do wejściowej. Jeśli robisz 10 obr. korbką, a rolka robi 1 obr. to przełożenie jest 1/10 (reduktor). Jeśli obr na wyjściu masz większe niż na wejściu np 3/2 to jest multiplikator.

0
  • #3 15 Lis 2014 14:55
    Mich2000
    Poziom 2  

Ok dzięki :) to własnie dowiedziałem się czytając o kołowrotkach. Mam większy problem z tym obliczeniem przekładni, skąd wziąć T1,T2, n1,n2, bo moc mogę obliczyć. Zakładam ze ryba będzie ważyła 10 kg, mnożąc to przez przyspieszenie ziemskie wyjdzie mi 98,1N , mnożąc znów przez długość ramienia wyjdzie moment 5,886 Nm. Wzór na moc o ile dobrze znalazłem to moment obrotowy razy prędkość obrotowa, całość dzielona przez 954.9 z czego prędkość obrotową mogę założyć że to będzie 120 obr/min

Dodano po 9 [minuty]:

Poniżej są przykładowe parametry do obliczeń przekładni w książce Leonida Kurmazy .
    https://obrazki.elektroda.pl/5355868900_1416059693.jpg

Moje pytanie brzmi : Jak dobrać te parametry by obliczyc przekładnie ślimakową kołowrotka wędkarskiego ?

0
  • #4 17 Lis 2014 10:43
    saskia