Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 2 - Odpalanie silnika bez samochodu

CommonRail 15 Nov 2014 13:33 3441 5
  • #1
    CommonRail
    Level 27  
    Witam. Posiadam silnik od Laguny 2 1.9 DCI F9K.
    Silnik jest i przez najbliższe półtora roku pozostanie na palecie. Silnik aktualnie ma głowice do zrobienia po zerwaniu paska rozrządu, został kupiony jako okazja za 50zl. Mój już bierze olej i klepie po odpaleniu, raczej już bliski jego koniec.
    Sprawa wygląda tak, że chcę ten silnik wyremontować i założyc w swojej Lagunie 1.9 DCI F9K 2005. Chcę mieć możliwość odpalenia silnika, podłączenia się z komputerem diagnostycznym, przepalenia go co jakiś czas itd. Rozumiem, że potrzeba mi sterownik od F9K, blokadę kierownicy, skrzynkę bezpieczników i przekaźników(tą dużą z pod deski) kartę, czytnik i przekaźnik świec żarowych. Jednak wolałbym sie ograniczyć do włączania zapłonu przełącznikiem. Pytanie, czy da się wyciąć immo, aby podaniem napięcia na ECU uruchamiać zapłon? Nie pytam jak wyciąć sam immo, to mnie NIE INTERESUJE. Pytam, czy dobrze myslę. Czy duzym problemem będzie potem zgranie obcego ecu, wtryskiwaczy i pompy paliwa?
    Same połączenia itd, to pikuś. Podglądnę w swoim aucie w razie czego, ale przecież nie będę wyjmował komputera do odpalania.


    Drugim wyjściem jest kupno ecu, klucza, pętli immo i skrzynki bezpieczników z Volvo z tym samym silnikiem. Odpada tam problem czytnika i karty, ale czy da się go oszukać, by odpalał bez blokady kierownicy? Proszę o jakieś wskazówki. Nie interesuje mnie omijanie zabezpieczeń. Zestaw od odpalania jest relatywnie tani (300zł za komplet z skrzynka, blokadą itd) pytam bardziej, co musi być w zestawie, a co mogę sobie darować.
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Odpalić to go możesz na plaku bez żadnej elektroniki, problem jak nim zakręcisz bez rozrusznika, który jest mocowany do skrzyni ?
  • #3
    CommonRail
    Level 27  
    Zamocowanie rozrusznika, albo dorobienie prostej flanszy to nie problem, mam dostęp do parku maszynowego. Dokupienie starej wyjącej skrzyni/a własciwie samego obciętego dzwona to raczej nie problem w razie czego. Problem jest z samym zgraniem tego cudaka, o ile w samochodach nie bylo problemów, bo wszystko było razem, to tu podejrzewam, że będą problemy z komunikacją z BSI i blokadą, a właściwie jej brak.

    Nie chcę na Plaku. Niech to ma ręce i nogi.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mając rozblokowane odpowiednio ECU, emulator/y nie potrzebujesz niczego więcej ;) Tak jak w silniku, który wkładałem do urządzenia budowlanego. Z oczywistych przyczyn nie napiszę tu instrukcji i szczegółów.
  • #5
    CommonRail
    Level 27  
    Jak zrobić protezę blokady kierownicy, wiem. Wycięcie immo, tez. Tylko co z BSI? Zostawić jak jest i tyle?
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pawel wawa wrote:
    Mając rozblokowane odpowiednio ECU
    ...

    Dodano po 43 [sekundy]:

    Słowo "odpowiednio" jest tu kluczem.