Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VP44 - Niskie ciśnienie na jednym wtryskiwaczu

15 Lis 2014 17:36 3144 16
  • Poziom 33  
    Jak w tytule, pompa podaje słabo na jeden wtryskiwacz. Wtrysk podmieniony, bez zmian. Spory kopeć na niebiesko, więc paliwo raczej się wlewa niż jest wtryskiwane. Wizualnie przy luzowaniu rurki na wtrysku widać słabe ciśnienie. Jest szansa na reanimację, czy złom? Czy to może być wina zaworka? Nie wiem co było wcześniej, bo auto przyjechało na sznurku.
  • Poziom 14  
    A może jest słabe ciśnienie w cylindrze?
  • Moderator Samochody
    żałosna udręka żarty sobie robisz? Ciśnienie w rurce niższe niż ciśnienie otwarcia wtryskiwacza nie spowoduje wlania paliwa do cylindra.
  • Poziom 33  
    Przy luzowaniu rurek na trzech wtryskach paliwo pryska na metr, a na jednym na max dwadzieścia centymetrów. Silnik ewidentnie kuleje na jeden garnek, ale nie całkiem, bo przy poluzowaniu rurki na tym wtrysku trochę zwalnia. Pytam się czy warto zamienić zaworki wyjściowe w pompie, czy tylko upapram się niepotrzebnie paliwem.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Akurat zaworek wyjściowy możesz wymienić - skoro jest różnica w wydatku poszczególnych "sekcji" - z racji budowy tej pompy powinna być jednakowa.
  • Poziom 20  
    żałosna udręka napisał:
    Przy luzowaniu rurek na trzech wtryskach paliwo pryska na metr, a na jednym na max dwadzieścia centymetrów.


    Przy uszkodzonej końcówce wtryskiwacza(zanieczyszczona, zawieszona igła , zużyte gniazdo igły oraz przylgnia w dużym stopniu), taki stan rzeczy jest obecny. Warto sprawdzić ten wtryskiwacz, mimo że wymieniłeś go na drugi.
  • Poziom 33  
    rzemyk90 napisał:
    Warto sprawdzić ten wtryskiwacz
    Ale który? Wymieniłem na inny potem jeszcze zamieniłem miejscami z innym cylindrem.
    piotrek7744 napisał:
    A może jest słabe ciśnienie w cylindrze?
    A może. A co z tego?
    Dzisiaj zamieniłem zaworek i dalej to samo. Jak będę miał chwilę czasu podmienię głowiczkę z jakiejś innej pompy. Mam nadzieję, że są takie same w innych odmianach VP44.
  • Poziom 20  
    żałosna udręka napisał:

    rzemyk90 napisał:
    Warto sprawdzić ten wtryskiwacz
    Ale który? Wymieniłem na inny potem jeszcze zamieniłem miejscami z innym cylindrem.


    No to winny jest vp.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Taki szczegół jak zbyt zagnieciona baryłka, lub sam przewód, sprawdziłeś? Popatrz na rysunki przekrojowe pompy, wyciągniesz wniosek, że ciśnienie na wyjściu, musi być jednakowe. To nie rzędówka, która ma swoje sekcje. Tam jest coś w rodzaju rozdzielacza. Nieszczelności żadnej nie ma?
  • Poziom 33  
    Historia jest taka, że jest to samochód sprowadzony z uszkodzoną pompą. Zaaplikowałem tranzystorka i odżył. Problem w tym, że jakoś mi się to kupy nie trzyma, że są dwa uszkodzenia na raz. Samego rozdzielacza nie rozbierałem, nie spotkałem się do dzisiaj z uszkodzeniem jego. W dodatku drugi raz muzę ją wyciągać. Przewody nie są zgniecione, auto nie bite. Nieszczelności nie ma, lub nie widać. Długo nie pracował, bo straszny niebieski kopeć.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Mimo wszystko, sprawdź drożność przewodu, i pooglądaj baryłki. Ja się namęczyłem kiedyś, wróciło jako reklamacja sterownika, podstawili całe auto. Te same objawy. Pompę zalałem naftą, kilka razy przepłukałem, na jednym wtrysku kuleje, ciśnienie znacznie mniejsze na rurce... Dopiero przez przypadek, odkręciłem przewód od pompy, a tam ładnie leci. oglądam przewód, baryłka zdeformowana, po dokręceniu zamykała światło.
  • Poziom 33  
    Temat nieskończony. Auto kopci, pracuje źle. Na wolnych obrotach działa na wszystkich garnkach, ale na obrotach katastrofa. Podmieniona część mechaniczna pompy. Rozebrałem całą w proszek, więc musi być dobra. Ciśnienie wewnętrzne od 10 bar do 20 bar. Podmieniłem sterownik pompy, bez zmian. Kompresja silnika dobra, rozrząd sprawdzony, kąt się zgadza. Pozostał mi tylko zawór dawki, a w zasadzie cewka bo iglica jest w pompie. Drugi na podmianę mam tej samej rezystancji 0,16Ω. Różni się minimalnie indukcyjnością 22µH drugi 24µH. Oczywiście po wymianie bez zmian, ale za to padł tranzystor w dokupionym sterowniku. Ktoś go naprawiał powiedzmy mało profesjonalnie. Zmierzyłem zawór w innym działającym samochodzie 0,21Ω. Indukcyjności w układzie nie mogłem. Czy ktoś może mi potwierdzić? A może jakaś inna koncepcja?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po pierwsze zdradź co to za auto. Po drugie, tranzystor nie ma prawa padać niezależnie od tego jaki masz zawór. Oporności wydają sie dobre. Ja zakładam 0.09 plus minus. Do tego błąd pomiaru. Mocno dziwna i zastanawiająca ta Twoja usterka.
  • Poziom 33  
    To jest BMW 320d. Pompa z końcówką 05. Jutro założę mocniejszy tranzystor. 480A 1,2J w peak-u. Zasilania podawałem dodatkowo na sterownik, bez zmian. Oscyloskopu nie zdążyłem podpiąć. Jako ciekawostkę powiem, że mam jeden uszkodzony zawór. Opór 0,12 indukcyjność 0, więc wydaje się złom, a wysterowany z mocnego zasilacza PWM przyciąga tak samo jak sprawny. Dlatego myślę o mocnym tranzystorze.
  • Poziom 33  
    Wykres z zaworu dobry, tylko w tranzystorze brak diody reverse, więc jest spora szpilka, ale to nie przeszkadza. Na zdjęciu czujnik wzniosu iglicy. Wygląda jakby ten wtrysk podskakiwał. Stukałem w niego i wykres się nie zmieniał. Silnik pracuje jakby miał opóźniony zapłon. Przekręciłem nawet wałkiem pompy na "wcześniej", ale nie ma poprawy. Jedynie na wolnych obrotach pracuje lepiej, bo jest poza regulacją i nie może już skorygować - opóźnić wtrysku. Czy mam podmienić wtryskiwacz sterujący?
    VP44 - Niskie ciśnienie na jednym wtryskiwaczu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podobnie jak u Ciebie. BMW 5. Podmianka wtrysku i auto pracowało równo. Niestety wtrysk nie jest tani. Ja mialem używkę.
  • Poziom 33  
    VP44 - Niskie ciśnienie na jednym wtryskiwaczu
    Po wymianie sterującego znacznie lepiej, ale pozostał kopeć. Wymienię wszystkie, tylko ciężko kupić używane w dobrej kondycji. Sterujący dopiero trzeci z Alledrogo był działający. Na nowym wykresie widać chyba, że ładnie chrapie na dawce głównej. Nie wiem czy dobrze to interpretuję.