Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilarka Husqvarna 36 - Potrzebna pomoc w naprawie/diagnozie.

bubel500 15 Lis 2014 22:14 3063 29
  • #1 15 Lis 2014 22:14
    bubel500
    Poziom 13  

    Witam, znajomy dostał w rozliczeniu pilarkę Husqvarna 36. Niestety, po odpaleniu pochodzi chwilę i gaśnie. Zaniósł ją do serwisu, powiedziano mu że ma luzy i przedmuchy na wale, nieszczelność na gaźniku, i słabą kompresję. Wyliczono mu koszt naprawy na 800-900zł. Więc oddał mi ją do naprawy. Zmieniłem łożyska, uszczelniacze, przewód sterujący i pierścionek. Sprężanie ok, iskra jest, przedmuchów nie ma,ale nie widać poprawy. Wg mnie nie podaje paliwa czy coś, bo pociągnę ją z 10 razy, warknie i zapali, i tyle. Czasami po kilkunastu pociągnięciach zalewa świecę. Membrany w gaźniku są jakby stwardniałe, ale miałem gaźnik od chińskiej pilarki, ale z 2 wyjściami na przewód paliwa, to przekręciłem pokrywę z oryginalnego gaźnika, ale poprawy nie ma.
    Co może być przyczyną? Gaźnik? Cewka?

    1 29
  • Fibaro
  • #2 15 Lis 2014 22:24
    TM85
    Poziom 25  

    Sprawdziłeś zapłon stroboskopem?
    Ja mam zrobiony kiedyś na LEDach.
    Dwusów na dobrze ustawionym zapłonie odpala bez problemu po wlaniu naparstka paliwa do gardzieli gaźnika. To nie prom kosmiczny.

    0
  • #3 15 Lis 2014 22:25
    bubel500
    Poziom 13  

    takich sprzętów jak stroboskop nie posiadam, niestety. Da się jakoś inaczej?

    0
  • #4 15 Lis 2014 22:29
    robokop
    Moderator Samochody

    TM85 napisał:
    Sprawdziłeś zapłon stroboskopem?
    Ja mam zrobiony kiedyś na LEDach.
    Opisz jeszcze procedurę ustawiania KWZ w pilarce, chętnie się douczę.
    Pilarka nadal nie ma kompresji, cała usterka. Prościej, taniej i skuteczniej będzie wyrzucić ją na złom, a kupić nową.

    0
  • #5 15 Lis 2014 22:32
    bubel500
    Poziom 13  

    rys na cylindrze nie ma, po zmianie pierścionka kompresja sporo wzrosła

    0
  • Fibaro
  • #6 15 Lis 2014 22:35
    TM85
    Poziom 25  

    Podejdź do warsztatu samochodowego i zapytaj lub zrób samodzielnie.
    Ja mam zrobioną na podstawie tego schematu
    Pilarka Husqvarna 36 - Potrzebna pomoc w naprawie/diagnozie.

    1
  • #7 15 Lis 2014 22:37
    bubel500
    Poziom 13  

    a zapłon w pilarkach "jakoś" się ustawia? Robiłem już kilka silników dwusuwowych, w motocyklach itp, i jakoś bez stroboskopu się obyło, ale w pilarkach jestem zielony

    0
  • #8 15 Lis 2014 22:50
    robokop
    Moderator Samochody

    Nijak się nie ustawia, kolega TM85 bredzi od rzeczy. Czasem ustawia się tylko w ograniczonym zakresie odległość cewki od koła magnesowego - ale bez możliwości kontroli lampa stroboskopową KWZ - bo nie ma żadnych punktów do sprawdzania. Pomimo że po wymianie pierścienia kompresja wzrosła, nadal może być zbyt mała. Jedyna rada - pożycz od kogoś sprawny gaźnik, może to w nim jeszcze będzie wina.

    0
  • Fibaro
  • #9 15 Lis 2014 22:56
    TM85
    Poziom 25  

    Nie o to mi chodzi.
    Jeśli masz narzędzie to używasz i wiesz. Nie masz narzędzia to nie wiesz czy działa prawidłowo i grzebiesz we wszystkim po kolei, może niepotrzebnie.
    Właśnie w takich przypadkach wystarczyłoby "mignąć lampą" i wiadomo że zostawiamy zapłon w spokoju czy nie.

    Robokopie - cały czas piszę o sprawdzeniu poprawności działania a nie regulacji! Czym tam niby masz regulować? Czytaj ze zrozumieniem.

    Moderowany przez robokop:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14135331#14135331 Ostrzeżenie, zgodnie z obietnicą. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #10 15 Lis 2014 22:58
    bubel500
    Poziom 13  

    Mam jakis od dolmara 100, ale on też nie jest najlepszy.
    Gdzieś czytałem, że odległość cewki od koła to 0.2mm. Jeśli to prawda to jutro spróbuję ustawić. Potem dam jej paliwa na tłok i zobaczę co będzie, jak odpowie to chyba wina gaźnika

    0
  • #11 15 Lis 2014 23:00
    robokop
    Moderator Samochody

    TM85 napisał:
    Nie o to mi chodzi.
    Jeśli masz narzędzie to używasz i wiesz. Nie masz narzędzia to nie wiesz czy działa prawidłowo i grzebiesz we wszystkim po kolei, może niepotrzebnie.
    Właśnie w takich przypadkach wystarczyłoby "mignąć lampą" i wiadomo że zostawiamy zapłon w spokoju czy nie.

    To wytłumacz mi jak w pile motorowej użyc tejże lampy, a także jaka powinna być wartość KWZ w tej pile i jak ją ewentualnie skorygować. Słucham - inaczej dostaniesz ostrzeżenie za pisanie offtopic.

    0
  • #12 16 Lis 2014 08:19
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolego bubel500 , zmierz kompresję, powinna mieć przynajmniej 7 atm.
    Zmień świecę, wyczyść gaźnik, zmień membrany, potem jego regulacja.
    W tej pilarce odległość cewki od kila magnesowego wynosi 0.3mm.

    Ssanie masz otwarte?
    Wpust ustalający koła magnesowego, oczywiście jest nieuszkodzony?

    0
  • #13 18 Lis 2014 16:45
    bubel500
    Poziom 13  

    Tak, klin zarówno jak i koło magnesowe jest ok.

    Właśnie ustawiłem zapłon na 0.3mm i iskra jest ładna niebieska że konia by zabiła :)
    Pociągałem trochę piłę - odpaliła, ale była fest zalana. pogazowałem, weszła na obroty lecz jak za chwilę jak odpuściłem i znowu dodałem to z gaźnika był o słychać buuuuuuuuuuuuuuu i zgasła. Już jej nie odpaliłem.
    Dodam ze odpalana w ciepłej piwnicy bez filtra powietrza

    0
  • #14 18 Lis 2014 17:00
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To wymień te nieszczęsne membrany i wyreguluj gaźnik, oczywiście na rozgrzanym silniku.
    Ustaw śrubę H na 3/4 obrotu a L na 1 obrót, dodaj gazu, jeżeli nie będzie wchodziła lekko na obroty to delikatnie odkręcaj śrubę L, aż do skutku.

    Pilarkę reguluje się z filtrem powietrza i założoną prowadnicą z łańcuchem.

    0
  • #15 18 Lis 2014 17:45
    bubel500
    Poziom 13  

    to wiem, tylko weź reguluj na ciepłym silniu jak ona gaśnie

    0
  • #16 18 Lis 2014 17:48
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na wolnych tez gaśnie?
    Membrany wymieniłeś, pewnie nie?
    Przy naciągniętej membranie będzie zalewało świecę.

    0
  • #17 18 Lis 2014 17:52
    bubel500
    Poziom 13  

    A co do membran to mogą być takie?

    Pilarka Husqvarna 36 - Potrzebna pomoc w naprawie/diagnozie.

    W opisie aukcji pisze że pasuje do husqvarny 36, ale ich jest tu o wiele za duzo, u mnie są 2 membrany te czarne i 2 uszczelki

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak przy odpaleniu nie dam max gazu to nie odpalę, musi być max bo zalewa

    Dodano po 1 [minuty]:

    Membrany znalazłem inne, ale trochę twarde. Kupię nowe, tylko nie wiem jakie. która membrana odpowiada za odcinanie paliwa ?

    1
  • #18 18 Lis 2014 17:53
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co się przejmujesz, że jest ich więcej, od przybytku głowa nie boli.
    Założysz te które są w twoim gaźniku.

    0
  • #19 18 Lis 2014 17:56
    bubel500
    Poziom 13  

    I to powinni pomóc ? Pilarka chce chodzić ale nie może :D Wali mocno niebieskim dymem

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i jeszcze jedno. Przewód impulsowy był uszkodzony. Dorobiłem z wężyka przezroczystego do paliwa do skutera. Czy on będzie dobry?

    0
  • #20 18 Lis 2014 18:15
    frantic21
    Poziom 15  

    bubel500 napisał:
    A i jeszcze jedno. Przewód impulsowy był uszkodzony. Dorobiłem z wężyka przezroczystego do paliwa do skutera. Czy on będzie dobry?
    Ten przewód steruje gaźnikiem, więc jest bardzo ważny. I tak musisz kupić membrany, weź od razu przewód impulsowy, bo kosztuje grosze.

    0
  • #21 18 Lis 2014 18:16
    bubel500
    Poziom 13  

    ok, pod koniec tygodnia będę w mieście, kupię membrany i przewód, wstawię i dam znać co wyszło.
    Pozdro

    0
  • #22 18 Lis 2014 21:08
    TM85
    Poziom 25  

    robokop napisał:
    TM85 napisał:
    Nie o to mi chodzi.
    Jeśli masz narzędzie to używasz i wiesz. Nie masz narzędzia to nie wiesz czy działa prawidłowo i grzebiesz we wszystkim po kolei, może niepotrzebnie.
    Właśnie w takich przypadkach wystarczyłoby "mignąć lampą" i wiadomo że zostawiamy zapłon w spokoju czy nie.

    To wytłumacz mi jak w pile motorowej użyc tejże lampy, a także jaka powinna być wartość KWZ w tej pile i jak ją ewentualnie skorygować. Słucham - inaczej dostaniesz ostrzeżenie za pisanie offtopic.


    Na podstawie danych z serwisu Husqvarna w mojej miejscowości KWZ ma wynosić 2st przed GMP, brak możliwości regulacji, ale jest możliwość jego sprawdzenia i weryfikacji.
    Z mojej strony to ostatnie słowo w tej "dyskusji". :D

    0
  • #23 18 Lis 2014 21:29
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    TM85 napisał:


    Na podstawie danych z serwisu Husqvarna w mojej miejscowości KWZ ma wynosić 2st przed GMP,


    Kolego TM85 jesteś pewien tych 2° wyprzedzenia zapłonu?
    Chyba jesteś w błędzie, albo nie zrozumiałeś tego co powiedzieli Ci w serwisie.
    Chodziło pewnie o 2mm przed GMP a w stopniach to sporo więcej, około 25°.


    Rzadko, ale istnieje możliwość uszkodzenia modułu polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry.

    0
  • #24 18 Lis 2014 22:11
    robokop
    Moderator Samochody

    Rycho T napisał:

    Rzadko, ale istnieje możliwość uszkodzenia modułu polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry.

    Zintegrowane moduły z reguły padały tak, że albo nie dawały iskry wcale, albo generowały ją nieregularnie, powodując że silnik albo był słaby, albo nie odpalał. Regulacja punktu KWZ w zapłonach CDI polega albo na przesuwaniu modułu po okręgu względem koła zamachowego, czyli podobnie jak w układzie klasycznym, bądź poprzez regulację odległości modułu od koła zamachowego - w ograniczonym zakresie (im bliżej koła zamachowego, tym punkt iskry wypada wcześniej). Dlatego też w tym przypadku całość wywodów stroboskopowo - zapłonowych jest bezprzedmiotowa. Kolega doradza, bez najmniejszego pojęcia odnośnie zagadnienia, nawet w kwestii działania samej lampy stroboskopowej. Silnik prawidłowo odpala i gaśnie - albo brak paliwa, albo kompresji i silnik jest zalewany - na co wskazuje dymienie.

    0
  • #25 19 Lis 2014 20:35
    jack63
    Poziom 40  

    Rycho T napisał:
    Rzadko, ale istnieje możliwość uszkodzenia modułu polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry.

    A ja z mojej wiedzy i doświadczenia popieram twierdzenie Rycho T.
    W układach z elektronicznym/mikroprocesorowym określaniem punktu zapłonu punkty odniesienia są stałe i z reguły ich się nie zmienia/reguluje. Zapłon i tak jest w innym punkcie wyliczonym przez mikroprocesor lub elektronicznie. Błędy mogą generować czujniki.
    Przy prostych zapłonach "stało-punktowych" też nic się nie przestawia! W większości piździków czy innych drobnych sprzętów nawet nie ma takiej możliwości! Zostają tylko wymiany a z nimi wstępne ustalenie i "zafiksowanie".
    Najgorzej jest w pilarkach, kosiarkach gdzie z reguły są tzw. magnety (jedna cewka jest zasilaniem i wyzwalaniem) a wszytko jest "wash and go" w jednym kawałku. Tu zmian amplitudy generowanego napięcia zmienia też jego stromość a przez to punkt zapłonu. Co prawda taka zmiana nastepuje ciągle z RPM, ale jest niewielka. Gdy następuje uszkodzenie w obrębie samej cewki ładująco-wyzwalającej lub kondensatora elektroniki (traci pojemność) zmiany sa większe i z reguły dość przypadkowe. Silnik może "wariować". Na koniec, jak ktoś wytrzyma :D , kończy sie to padem zapłonu.
    robokop napisał:
    Kolega doradza, bez najmniejszego pojęcia odnośnie zagadnienia, nawet w kwestii działania samej lampy stroboskopowej.
    Nie wiem którego kolegę masz na myśli? Nie wiem również dlaczego nie można użyć stroboskopu do pilarki??? Wg. mnie można a jak jest jeszcze odpowiedni to "powie nam wiele o sprawności układu zapłonowego. Była dyskusja na ten temat. Kolega BANANvanDYK ładnie to wytłumaczył i nawet (!) mnie przekonał. :D
    robokop napisał:
    Regulacja punktu KWZ w zapłonach CDI polega albo na przesuwaniu modułu po okręgu względem koła zamachowego, czyli podobnie jak w układzie klasycznym, bądź poprzez regulację odległości modułu od koła zamachowego - w ograniczonym zakresie (im bliżej koła zamachowego, tym punkt iskry wypada wcześniej).

    A jak jest impulsator to coda przesuwanie modułu który jest gdzieś pod siedzeniem???
    Sorki za sarkazm, ale rozciąganie układów zapłonowych pilarek na wszystkie CDI jest grubym błędem.

    0
  • #26 19 Lis 2014 20:45
    robokop
    Moderator Samochody

    jack63 napisał:

    A jak jest impulsator to coda przesuwanie modułu który jest gdzieś pod siedzeniem???

    No to słucham, który model pilarki ma moduł zapłonowy pod siedzeniem? W przypadku braku odpowiedzi, sankcje jak kilka postów wyżej.
    Jak pisac to konkretnie, nie dla lania wody, czy tworzenia fanklubów. W tej chwili 99% pilarek ma zintegrowane moduły zapłonowe - układ ładowania, czujnik wyzwalający, elektronika CDI i cewka zalane żywicą w jednej obudowie. Tym jednym procentem są ciągle obecne relikty przeszłości, typu Tajga, czy Drużba, gdzie znajdował się układ klasyczny z przerywaczem.
    Cytat:

    Sorki za sarkazm, ale rozciąganie układów zapłonowych pilarek na wszystkie CDI jest grubym błędem.
    WTF? Wątek jest o pile z CDI, czy o czymś innym?
    Tak jak tłumaczyłem Rychowi na PW. Dla wykorzystania lampy stroboskopowej, muszą być dość duże i równomierne obroty - dla uzyskania efektu "strobo" wykorzystującego bezwładność ludzkiego oka. Czym kręcić niesprawną piłę z prędkością umożliwiająca uzyskanie tego efektu? Wiertarką? Czy szarpakiem?

    0
  • #27 19 Lis 2014 21:48
    1234
    Poziom 23  

    W tej pilarce nie spotkałem się z uszkodzonym mod. zap. Według mnie pęknięty wężyk paliwa nieszczelna komora silnika, uszk. gaźnik.

    0
  • #28 19 Lis 2014 21:54
    jack63
    Poziom 40  

    robokop napisał:
    No to słucham, który model pilarki ma moduł zapłonowy pod siedzeniem? W przypadku braku odpowiedzi, sankcje jak kilka postów wyżej.
    robokop napisał:
    Regulacja punktu KWZ w zapłonach CDI

    Nie pisałeś, jak widać, o pilarce tylko o zapłonach CDI ! Chyba że ja czytać nie umiem. A strachliwy nie jestem i konsekwencji się nie boję. Tym bardziej gdy będą tak bezpodstawne jak dla kolegi TM85.
    Straszenie zgłaszam "wyżej". Brak kompetencji moderatora nie może być podstawą "rozdawania ostrzeżeń i "podpierania" się regulaminem.
    robokop napisał:
    Dla wykorzystania lampy stroboskopowej, muszą być dość duże i równomierne obroty - dla uzyskania efektu "strobo" wykorzystującego bezwładność ludzkiego oka.

    A co to za dziwaczne teorie. Po pierwsze w ogóle nie zrozumiałeś idei użycia stroboskopu w tym przypadku. Nie miał służyć on głównie do określania punktu zapłonu tylko do oceny powtarzalności i jakości iskry. Dlatego w poście wyżej odniosłem się do wywodów kolegi BANANvanDYK. Z resztą w tej dyskusji uczestniczyłeś.
    Po drugie przy "kręceniu" szarpakiem lub wiertarką mamy ok 1.8k RPM czyli ok. 30 iskier na sekundę. Jak myślisz ile klatek na sekundę przelatywało kiedyś w kinie??? Odpowiem. 24klatki/s i to wystarcza do uzyskania efektu płynności ruchu ze względu na bezwładność ludzkiego oka. Efekt stroboskopowy właśnie na tym polega.
    Moderowany przez robokop:

    Zgodnie z obietnicą - 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji. Ostrzeżenie. Lampa stroboskopowa nigdy nie służy ani do oceny jakości iskry, ani jej powtarzalności - a tylko i wyłącznie do określenia momentu jej wystąpienia względem położenia tłoka, reprezentowanego przez punkty znajdujące się na wirującym kole i nieruchomym karterze. Spróbuj łaskawie uzyskać ten nieruchomy pozornie punkt spotkania znaków, przy użyciu szarpaka - zapewniam, że się nie uda. Tak samo z wiertarką - nie określisz powtarzalności iskry. Wypadnięcie co 10-go zapłonu już będzie powodowało dysfunkcję silnika, a nie wyłapiesz, że jednego błysku zabrakło. Więc jak wyżej - porada bez sensu. Z lepszym skutkiem diagnostycznym mógłbyś włożyć palec w "fajkę".

    0
  • #29 20 Lis 2014 00:19
    1234
    Poziom 23  

    1. Częstotliwość błysków lampy stroboskopowej jest oczywiście zależna od obr/min oraz ilości impulsów na sów pracy.
    -Nie ma znaczenia ich częstotliwość, w sumie wystarczy jeden błysk a sprawne ludzkie oko odczyta wyprzedzenie zapłonu, odczyt niemiarodajny ale jest poprawny.

    Dodano po 8 [minuty]:

    2.Nie do końca zgadzam się z tą koniecznością uzyskania stałych obrotów do poprawnego odczytu punktu zapłonu. Pilarki i małe "seryjne" 2t nie posiadają zmiennej ch-ka wyprzedzenia zap. względem obrotów itp.
    Punkt, kreska, kropka, znacznik ma stać w miejscu i tyle....

    0
  • #30 20 Lis 2014 09:15
    robokop
    Moderator Samochody

    Wątek zamykam, ze względu na fantastyczne dyskusje. Kolegów teoretyków zapraszam do bliższego zapoznania się z zasadą działania zapłonów CDI, oraz fizjologią ludzkiego oka. O samych lampach stroboskopowych nie wspomnę. Jak kolega bubel500 zakupi membrany i będzie miał ochotę napisać o efektach, otworzę.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo