Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna II - Chwilowe zaniki napięcia/falowanie silnika/skoki napięcia

biiizon 16 Nov 2014 13:05 10698 43
  • #1
    biiizon
    Level 9  
    Witam
    Na początku chciałem zaznaczyć, że jestem nowym użytkownikiem ELEKTRODY i po raz pierwszy zwracam się tutaj o pomoc.

    Do moderatorów - czytałem już wszystkie podobne tematy i nie znalazłem rozwiązania, dlatego ponawiam temat.

    Dane
    Laguna II, 1,8 benzyna 2004r

    Problem
    Powyżej 1300obr/min wszystko jest dobrze.
    Poniżej 1300 obr/min szaleją zegary (podnoszą się / opadają), kontrolki zapalają się i gasną, zapala się czerwona kontrolka, zamek karty się blokuje i otwiera, silnik bardzo przerywa/czasami gaśnie, gaśnie podświetlenie zegarów...
    CIEKAWOSTKA - mam na stałe woltomierz powyżej lusterka. Wartość napięcia normalnie 14.3 i czasami na chwilę spada nawet do 3V.
    Proszę nie pisać, że to niemożliwe, bo wyślę Wam filmik :)

    Podniesiemy obroty i wszystko wraca do normy :)

    Kiedy nastąpił problem.
    Główną przyczyną oddania samochodu do mechanika było pływanie obrotów i wycieki oleju (przebieg 274tyś km).

    Wymieniliśmy - uszczelniacze, pierścienie, zawory, rozrząd, uszczelka iiii PRZEPUSTNICA (podobno przyczyna falowania).

    Po remoncie auto odebrałem i 2 dni jeździłem bez większych problemów z tym, że obroty dalej falowały.
    Objawy - nierówna praca silnika na biegu jałowym, gaśnięcie silnika przy przepinaniu biegu przy zimnym silniku (bardzo niebezpieczna sprawa).

    Sam dawałem sobie z tym radę, ale żonie nie mogłem dać takiego samochodu.
    Widać falowanie było przyczyną chwilowego braku napięcia....

    Wróciłem do mechanika na zmianę świec i jednej cewki (w tym silniku nie ma przewodów wysokiego napięcia).

    Po wymianie świec i cewki zaczęła się "choinka" na zegarach i skoki napięcia i wszystkie w/w efekty świetlne :)
    Pomyśleliśmy, że to regulator napięcia.
    Zakład, który mi robił alternator zapytał mnie, dlaczego chcę go robić, bo jest dobry, ale jak już mieli go na ladzie kazałem wykonać regenerację z wymianą regulatora.

    Jak się domyślacie nic to nie dało....

    Autko wylądowało u jednego z najlepszych zakładów w Bydgoszczy i jest tam nadal. Po 3 dniach dalej chłopaki nie doszli co jest.
    Z tego co się dowiedziałem:
    - nie mogą się podłączyć do komputera (chyba przez te skoki)
    - zimne luty licznika już były sprawdzone

    Jutro (17.11.2014) jadę do nich na małe zwiady :), ale jeżeli przyjdzie Wam coś do głowy bardzo proszę o podpowiedzi.
    Będę przechodził kolejno przez Wasze wszystkie pomysły, aż w końcu trafimy :)

    Ciekawy temat, bo wszystkie poprzednie kończyły się na zimnych lutach, albo regulatorze.

    Zapraszam do rozmowy.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
  • #3
    biiizon
    Level 9  
    Oczywiście zaraz po ukazaniu sie problemu wróciliśmy do starej cewki, zrobiliśmy roszady i dalej to samo. Osobiście tez szukam w tym miejscu i elektrykom zasugerowałem, ze w którejś wtyczce mogły się wygiać złączki, ale ponoć wyeliminowali taka możliwość . Dziękuje za pierwszą próbę podjęcia tematu. Z.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bzdura, zostaw cewkę w spokoju, zajmij się szalejącym zasilaniem. Zaczynasz od słupków akumulatora. Szukasz spadków napięcia pod obciążeniem. Problemem jest ewidentnie brak zasilania. Pokazuje Ci to woltomierz, a Ty szukasz i szukasz... dziury w całym.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    biiizon wrote:
    Wartość napięcia normalnie 14.3 i czasami na chwilę spada nawet do 3V.

    szymitsu21 wrote:
    cewka też może ciekawe rzeczy robić w samochodzie.
    Powiem tak, nie cudzołóż ...
    Cewka takich anomalii nie wygeneruje. Choćby siała albo się zwarła. Do tego masz ewidentne objawy:
    biiizon wrote:
    kontrolki zapalają się i gasną, zapala się czerwona kontrolka, zamek karty się blokuje i otwiera, silnik bardzo przerywa/czasami gaśnie, gaśnie podświetlenie zegarów...
  • #8
    biiizon
    Level 9  
    OK zapisuje na listę pierwsze działanie. Sprawdzenie słupków akumulatora ( choć nie wiem co to oznacza)

    Dodano po 2 [minuty]:

    tu niestety silnik szaleje wraz z zegarami. Na początku popalił część żarówek wokół auta ...

    Dodano po 8 [minuty]:

    ok... już wiem co to słupki:) nie wiedziałem , że to ma taką nazwę:).
    Czy nie wydaje sie Wam, ze elektryk nie zaczął od aku? Byliby aż tak kiepscy ?
  • #9
    CommonRail
    Level 27  
    szymitsu21 wrote:
    mi raz cewka w corolli gasiła i ogłupiała liczniki, deskę a do tego auto chodziło w 100% normalnie.


    Ale to była Corolla, a to jest Laguna auto które ma więcej elektroniki niż 20 Corolli razem wziętych. Daj tej cholernej cewce spokój!

    Kilkanaście razy przerabiałem już taką sytuację w zwykłym 1.8, a ze 2 razy w 1.8 w automacie.
    Głównie przyczyna jest brak masy na silniku, komputerze, karoserii, zluzowane przewody masowe pod deską rozdzielczą, zaśniedziałe klemy, oczka na alternatorze, masa rozrusznika, zaśniedziała puszka bezpieczników koło alternatora i kabel między nią a akumulatorem. Sytuacja jak opisujesz dzieje się w Lagunach tylko i wyłącznie wtedy gdy nie ma zasilania. Auto jest mocno napchane elektroniką, jakiekolwiek braki zasilania powodują takie anomalie. Dołóż dodatkową masę między obudowę alternatora a masę akumulatora i obserwuj efekty.

    Włącz światła i stań wieczorem na przeciw jakiejś ściany. Jeżeli podczas dodawania gazu światła świecą intensywniej, to masz problem z masą silnika, a konkretniej alternatora/regulatorem napięcia.
    Zrobiona była adaptacja przepustnicy? Jak wygląda ciśnienie na listwie?


    biiizon wrote:
    Czy nie wydaje sie Wam, ze elektryk nie zaczął od aku? Byliby aż tak kiepscy ?

    Na słabym by Ci nie odpaliła. Tam jest alternator 120A, dał by sobie radę z rozładowanym akumulatorem i nawet bys nie zauważył.
  • #10
    biiizon
    Level 9  
    nie sądziłem, ze jest tu tyle podłączeń masowych. Zrobię listę i przejdziemy przez nie wszystkie. Co do poprzednich "efektów" nie pisałem o tym, ale objawy, ze coś sie dzieje miałem wcześniej . Rok temu auto było u innego elektryka, który znalazł skorodowane przewody od czujnika ciśnienia od klimy. Dlaczego o tym pisze? od tamtego czasu kiedy jadę np. pod górkę i na wysokim biegu kiedy silnik ma cieżko , potrafił sie zresetować . Zegary spadły, ale natychmiast wystawały . Było tez odczuwalne przerwanie pracy silnika, ale to naprawdę na sekundę . Efekty braku gdzieś tego połączenia miałem od dawna , ale teraz już nie da rady z tym jeździć
  • #11
    CommonRail
    Level 27  
    Ogólnie auto jest tak skomputeryzowane, że jakiekolwiek braki styków powodują coś takiego. Jak nie doprowadzisz KAZDEGO połączenia po porządku, to nie dowiesz się co jest.
  • #12
    biiizon
    Level 9  
    adaptacja była robiona. Jutro będę u nich i zrobię listę przez co udało im sie przejść. Co do świateł czasami podczas jazdy coś cyklelo pod deska, światła lekko przygasly, ale zaraz wszystko wracało do normy. Takie przygasanie miałem ok 2 razy w miesiącu . Regularnie robię 3 tys km miesięcznie .

    Dodano po 1 [minuty]:

    kolego... na jakiej listwie ?
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ciśnienie paliwa na listwie. Ale to też chwilowo zostaw. Skoncentruj się na spadkach napięcia, elektryk będzie wiedział, jak pomierzyć z obciążeniem. Zaczynasz od słupków akumulatora, bo już na samych klemach może być usterka. Auto do zrobienia w godzinę jeśli się wie jak i gdzie mierzyć. Słuchaj Kolegi
    CommonRail wrote:
    Jak nie doprowadzisz KAZDEGO połączenia po porządku, to nie dowiesz się co jest.
  • #14
    uswto
    Level 18  
    biiizon wrote:
    na chwilę spada nawet do 3V.
    bajki
    Masa na silnik ok ?
  • #15
    dar2219
    Level 9  
    mam podobny problem tylko że na gazie mi się pojawia choinka i auto lekko przygasa ale nie zawszę, resetuje się komputer itp. Więc jak rozwiążesz swój problem to daj znać:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    i też właśnie mam problem przy niskich obrotach
  • #16
    biiizon
    Level 9  
    Mam instalacje, ale objawy są te same na benzynie i podczas naprawy nawet nie włączamy gazu. Co do 3V. Jutro będę u elektryków i jak auto nie jest już doszczętnie rozebrane i pozwolą mi odpalić auto to nagram Wam krótki filmik. Ciśnienie paliwa nie było sprawdzane ( przypomnę jest to benzyna) i nie widze przyczyny po co. Podnosząc lekko obroty wszytko wraca do normy , czyli paliwo ma...
  • #17
    dar2219
    Level 9  
    no a u mnie na benzynie też się to dzieje ale o wiele, wiele rzadziej.
    Moderated By Pawel wawa:

    Masz swój temat? Masz. To się nie wcinaj.

  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może spadać do 3V i nawet niżej. Masa tego woltomierza gdzie jest podłączona?
  • #19
    biiizon
    Level 9  
    wiltomierz jest podłączony do lampki sufitowej przed lusterkiem środkowym .
  • #20
    uswto
    Level 18  
    biiizon wrote:
    do lampki sufitowej przed lusterkiem środkowym
    Super :)
  • #21
    CommonRail
    Level 27  
    Lampka ma plus z przekaźnika zaplonu, a masę z karoserii. Co nie zmienia faktu, ze nie jest najszczęśliwszym miejscem do podłączenia woltomierza.
  • #22
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    CommonRail wrote:
    ma plus z przekaźnika zaplonu
    I tu może być bląd, uszkodzony przekaźnik, wiązka itp...
  • #23
    CommonRail
    Level 27  
    Jeżeli chodzi o samo podłączenie woltomierza, to tak, zawsze powinno się ciągnąć osobny przewód do elementu pomiarowego, nie ma to też wpływu na podane anomalie.
    Ale, dzięki niemu wiemy, że spada napięcie na obwodzie zapłonu, co znacznie ogranicza zakres poszukiwań. Gdzie będziemy szukać teraz?
  • #24
    biiizon
    Level 9  
    dla informacji wiltomierz działa non stop nawet bez włączonego zaplonu i zamkniętym aucie.
  • #25
    CommonRail
    Level 27  
    Więc jak jest podłączony do lampki pod sufitem, to możesz olać jego wskazania do czasu aż podłączysz go bezpośredniu pod sam akumulator.
  • #26
    biiizon
    Level 9  
    wiltomierz typu LED z tego co pamietam pobór 20 mA

    Dodano po 1 [minuty]:

    zakładam, ze taki pomiar zrobił elektryk na samym początku , ale napewno zapytam jutro.
  • #27
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Szlak mnie zaraz trafi, wszystko trzeba wyciągać...
    biiizon wrote:
    wiltomierz działa non stop nawet bez włączonego zaplonu i zamkniętym aucie.
    Zaczynasz sprawdzać od słupków akumulatora. Pada zasilanie całe. Temat zamykam. Jak autor będzie miał coś KONKRETNEGO do dodania, jest opcja poproszenia o ponowne otworzenie tematu.
  • #28
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Temat otworzyłem na prośbę Autora.
  • #29
    biiizon
    Level 9  
    Witam i dziękuję za odblokowanie.

    Info od elektryka.
    Badanie aku, wartości prądu, badanie pod obciążeniem, badanie pracy silnika bez alternatora, sprawdzenie mas oraz zimnych lutów licznika zostało wykonane.

    Objawy są nadal te same.

    Dodano po 3 [godziny] 28 [minuty]:

    Koledzy
    Czytam dalej w necie co to może być i natrafiłem na temat świec.

    Jak przeczytacie na samym początku problemy jakie się pojawiły wystąpiły po wymianie świec i jedne cewki.

    Po pojawieniu się usterki wróciliśmy do starej cewki celem jej wyeliminowania, ale do starych świec nie wracaliśmy. Wiem, że w świecach rozbiega się o rezystory. Jak sądzicie? może to być przyczyna?
  • #30
    CommonRail
    Level 27  
    Świece nie mają żadnych rezystorów. Zawsze możesz dac stare na próbę.