Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Łucznik 723 - Łucznik 723 zjedzona zębatka transportera - ta na wale głównym

16 Nov 2014 16:38 8145 9
  • User removed account  
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 32  
    Witam,
    Należy zdemontować:
    Igielnicę , przeciwwagę, korbowód (odkręcić stopę i przesunąć w dół), mechanizm ściegu zygzakowego, koło zamachowe, tuleję koła zamachowego, łożysko wałka od strony koła,
    Wysunąć wałek w stronę zdemontowanego koła ( większy otwór po łożysku) do momentu aż wysunie się z drugiego łożyska i do góry unieść ten koniec , następnie przesunąć w przeciwnym kierunku uwalniając wałek
  • Level 16  
    Ja bym zrobił to w ten sposób:
    1. Odkręcił oprawkę żarówki, wyjął element na której jest osadzony, zdemontować mechanizm stopki dociskowej.
    2. Wysunął igielnicę, następnie zdjął podciągacz nici, wybił tulejkę, zdemontował mechanizm zyzgzaku, wyciągnął koło napędu zygzaku, wyjął koło większe napędu zygzaku i dopiero te małe koło napędu krzywki.
  • User removed account  
  • Level 16  
    Jutro Ci powiem, nie mam przed sobą teraz podobnej maszyny.
  • User removed account  
  • Level 9  
    Witam i bardzo proszę o pomoc.
    Jak w temacie wyżej mam problem z dojściem do ładu z Łucznikiem 723 po wymianie koła zębatego krzywki transportera.
    Jego wymianę dokonałem bez demontażu igielnicy, tylko zdemontowałem koło pasowe, przeciwwagę przy korbowodzie, główny korbowód, boczne pokrętła od długości szwu i przód i tył, oczywiście silnik, boczne dwie śruby mocujące mechanizm krzywek z tą uszkodzoną zębatką i łączenie drugiego korbowodu od dołu. Cały mechanizm wyciągnąłem od dołu, składałem w odwrotnej kolejności.
    Po złożeniu zabrałem się do regulacji, wiedzę czerpałem z internetu, czyli wysokość igły w igielnicy od 0,5 do 2 mm pod ostrzem wybieraka, igła w fazie z czubkiem wybieraka i poziom igły 2 mm powyżej dolnego martwego punktu. Odległość igły od wybieraka prawie na styk.
    Transporter jest w odpowiedniej fazie z poruszającą się igłą, to akurat bardzo precyzyjnie porównywałem z filmami z netu, wszystko ma być dobrze a jednak nie jest?
    Jeśli chodzi o szycie do przodu prostego sciegu to jest super, szycie zygzakiem super, szycie z podójnym wiązaniem też, natomiast przy prostym sciegu i szyciu do tyłu jest źle, tzn. przy tym samym naciągu nici szew wygląda tak: Łucznik 723 - Łucznik 723 zjedzona zębatka transportera - ta na wale głównym
    Próbowałem luzować górny naciąg gdy szyję do tyłu ale to minimalna poprawa, scieg nadal jest nieprawidłowy.
    Co ciekawe przy szyciu zygzakiem do tyłu jest dobrze. Analizowałem też jak pracuje transporter przy szyciu do tyłu, pracuje wzorowo.
    Może mi ktoś doradzić co jest nie tak?
    Mam też pytanie co do fazy zamontowania tego koła krzywki transportera, nigdzie w internecie o tym nie piszą, a to chyba nie obojętne, u mnie transporter pracuje prawidłowo a ta zębatka służy do poruszania transporterem pod stopka w pozycji poziomej.
    Zauważyłem , że długość sciegu na tych samych ustawieniach do przodu i do tyłu jest różna, przy szyciu zygzakiem też, czy to jest normalne? bo ja nie zmam się na maszynach do szycia, żona szyje. Może to jest jakiś trop?
  • Level 32  
    Długość ściegu ma być taka sama.
  • Level 9  
    Zawziąłem się i w końcu rozwiązałem problem, teraz maszyna szyje super nie tylko do przodu ale i do tyłu.
    Różna długość sciegu do przodu i tyłu nie miała nic wspólnego z problemem przedstawionym powyżej. Tu wystarczyła regulacja ogranicznika skoku sciegu na osi pokrętła.
    Okazało się, że niewłaściwy scieg przy szyciu do tyłu był spowodowany zamontowaniem kółka krzywki transportu w nieodpowiedniej fazie w stosunku do zębatki na wale. Zębatka była tak przestawiona, że przy ustawieniu pokrętła w pozycji tył, maszyna szyła do przodu i odwrotnie. A tego przez długi czas nie zauważyłem, w ogóle bym na to nie wpadł gdyby nie instrukcja :oops: :D
    Skupiłem się tylko na regulacji podajnika pod stopką. Dokonywałem dziesiątki prób, opóźniając/przyspieszając fazę przesuwu transportera, bez powodzenia. W końcu udało mi się z netu ściągnąć instrukcję do tej maszyny, i okazało się, że kierunek szycia przód/tył jest odwrotny do położenia pokrętła.
    W necie są dostępne instrukcje jak wyregulować maszynę do szycia, ale o prawidłowej regulacji kółka krzywki transportera po jego wymianie nikt nie wspomniał.