Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 480 DXi aut.EEV - Duże zużycie paliwa i AdBlue

szczesniak2 16 Lis 2014 16:48 6243 4
  • #1 16 Lis 2014 16:48
    szczesniak2
    Poziom 8  

    Witam, auto nioedawno kupione dosyć świeże bo z 2012 r. serwisowane z przebiegiem ok 220 t. km po pełnym przeglądzie i diagnostyce w serwisie Renault. Mówili że auto cacko wszystko ok, żadnych błędów. Jednak autko dużo pali w porównaniu z innymi Magnumkami które mam. Dla przykładu ostatnia trasa PL - GB ok 8 ton, powrót FR - PL ok 22 ton spalanie 33l/100km gdzie nie widział praktycznie żadnej górki i cały czas jazda po autostradach. Komputer pokazuje 29 i po każdym tankowaniu jest rozbieżnośc ok 4 litrów. (kierowca sprawdzony) Zauważyliśmy tez ze jest co raz większe zużycie Adblue. Na spalone ok 1000 l paliwa pobiera teraz cały zbiornik mocznika ( ok 90 L) co wczesniej wystaczało spokojnie na 2 tankowania. Nie widać by gdzieś była nieszczelność tego układu. Gdzie szukać przyczyny czy może one te 480 DXi EEV tak mają?

    -2 4
  • #2 16 Lis 2014 19:56
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 16 Lis 2014 20:33
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Oraz dodtakiem który coraz częściej jest tylko z nazwy dodatkiem AdBlue a w rzeczywistości nie spełnia norm i jakości.

    2
  • #4 18 Lis 2014 20:45
    szczesniak2
    Poziom 8  

    RENO-MAX napisał:
    Zużycie Ad-blue jest regulowane na podstawie analizy tlenków azotu, może to być spowodowane niewłaściwym paliwem, błędnym działaniem katalizatora itp.
    Co do rozbieżności proponuję puścić innego zaufanego kierowcę, bo nie takie cuda słyszałem.
    Max zużycie roztworu to do 5% w stosunku do paliwa.

    Paliwo i AdBlue mamy zawsze te same i z innymi autami (14 szt) nie ma problemu, a tu wychodzi ze zużycia mocznika to prawie 10% a to oznaka że coś niegra. Auto siłę ma i gdyby spalało tyle co pokazuje komputer byłoby ok ale tak nie jest. Niezgodność wskazań komputera do rzeczywistego tankowania jest bo kiedyś sam się przejechałem i tak samo wychodziło jak i kierowcy czyli ok 3 -4 l/100km komputer zaniża normę. Wczoraj przeglądałem diagnostykę komputera i zarejestrowany jest błąd w EMS wprawdzie nieaktywny ale pojawiał się 5 razy tj: MID 128 PSID 115 FMI 1 EMS OBN (bez wyświetlonej daty zdarzenia), moze to coś naprowadzi do zdiagnozowania usterki.

    0
  • #5 20 Lis 2014 05:15
    638936
    Użytkownik usunął konto