Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 4 - Gdzie podłączyć powietrze podczas holowania?

16 Nov 2014 18:55 6735 10
  • Level 7  
    Chcę holować scanię drugą scanią. Gdzie się podłączyć pod układ pneumatyczny żeby nabić powietrze w niesprawnej scanii? Tutaj przy podszybiu nad wlewem oleju do silnika?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 2  
    pod maska masz zlacze
    lub bezposrednio do butl
  • Level 15  
    Scania 4 może mieć złącze pneumatyczne pod pierwszym stopniem po stronie kierowcy lub obok wlewu oleju pod atrapą.
  • MetalWorkMetalWork
  • Trucks specialist
    Tak jak kolega wyżej pisze. Scania 4 seria ma złącze pod stopniami od strony kierowcy ale jak mnie pamięć nie myli to pod 2 a nie pod 1 stopniem. Dopiero w serie R owe złącze było pod maską nad wlewem oleju.
  • Level 10  
    Pod stopniem bywa w zależności od konkretnego modelu a nad wlewem oleju jest zawsze.
  • Level 7  
    Nad wlewem oleju są dwa zawory to pod który się podłączyć?
  • Level 15  
    Te złącza nad wlewem oleju to punkty kontrolne dla pierwszego i drugiego obwodu,w jednej widziałem przy samym wlewie oleju obok miarki poziomu.
  • Level 7  
    A do czego służy zawór (jak wentyl koła) w kabinie pod popielniczką? Czy tam też możną nabić powietrze w zepsutej scani?
  • Level 12  
    Do awaryjnego odblokowania hamulca postojowego.
  • Diesel injection systems specialist
    scania4 wrote:
    A do czego służy zawór (jak wentyl koła) w kabinie pod popielniczką? Czy tam też możną nabić powietrze w zepsutej scani?

    Oryginalnie jest to miejsce wyjścia powietrza do odbiorników : np. Pompowanie kół pistolet pneumatycznym do dmuchania. (nie mylić z odkurzaniem)
    Jeśli chodzi o odblokowanie hamulców wystarczy podłączyć powietrze do górnego złącza pomiarowego pod maska. Ale aby było powietrze do holowania i później do hamowania układem pneumatycznym pojazdu to tylko pod stopniem. W obecnych warunkach zalegalaca woda w tym krótkim odcinku przewodu może uniemożliwić prawidłowe pompowanie układu. Ale jest to jedyne miejsce które zapewnia bezpieczne podanie powietrza do wszystkich układów. Nie jestem pewien ale wydaje mi się ze w serii 4 od 2002 roku przeniesiono ten punkt właśnie jak w serii R w okolice wlewu oleju.