Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A3 1.8b ciężko pali na gorącym silniku

Daniel1423 16 Lis 2014 19:52 1623 13
  • #1 16 Lis 2014 19:52
    Daniel1423
    Poziom 4  

    Witam wszystkich , jestem tu nowy. Mam problem ze swoją audi a3 1.8b , ciężko zapala na ciepłym silniku. Wymieniłem ostatnio cewkę i czujnik położenia wału bo wyczytałem poprzednio z forum że to może być przyczyną jej niepalenia , więc wymieniłem i pomogło tylko że po przejechaniu 50km problem powrucił i pojawiła się nowa usterka trzyma obroty tak powyżej 1500obr\min ale nie zawsze nieraz silnik pracuje normalnie na 850obr\min . Czujnik jest z firmy (ERA) . Audi jest bardzo zrywna a na zimnym pali od kopa. zastanawiam się też nad czujnikem temperatury płynu bo w czasie jazdy pokazuje mi tylko jakieś 68 stopni dodam że termostart jest dobry a wętylator na postoju włącza się tak gdy temperatura jes w okolicy 75 stopni na zegarach wicęc zastanawiam się czy czujnik położenia wału nie uleg awarii.Proszę o pomoc bo mam jej dosyć

  • Fibaro
  • Fibaro
  • #3 17 Lis 2014 18:51
    Daniel1423
    Poziom 4  

    Dzisiaj tak z ciekawości zajrzałem do świec i co mnie zaszkoczyło , były w oleju pochodzącym z silnika wszystkie cztery. Czy jakaś uszczelka mogła puścić i przez to ma zwarcie przy uruchomianiu silnika?.

  • Fibaro
  • #4 17 Lis 2014 19:16
    coperfild
    Poziom 31  

    Uszczelka pokrywy zaworów.

  • #5 20 Lis 2014 20:01
    Daniel1423
    Poziom 4  

    Dzisiaj wymieniłem je i dodatkowo dałem jeszcze silikon i jest OK już nie ma wycieków do świec. Problem z paleniem nieustępuje kręce na gorącym silniku jakieś 7-9sek z wciśniętym gazem do spodu bo inaczej by nieodpaliła i załapuje i po dodani spowrotem gazu prawie gaśnie i normalnie obroty wskakują do ilości wciśnięcia gazu.To tylko się dzieje na gorącym bo na zimnym pali jak nowa . Proszę o dalsze podpowiedzi jak ktoś miał podobny problem.

  • #6 20 Lis 2014 20:18
    matimon22
    Poziom 25  

    Odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i zobacz czy jest poprawa

  • #7 20 Lis 2014 22:06
    Daniel1423
    Poziom 4  

    OK jutro tak zrobię. Mam jeszcze pytanie co to jest? bo jak odpinałem wtyczkę od tego to był w środku olej pochodzący z silnika AUDI A3 1.8b ciężko pali na gorącym silniku

  • #8 20 Lis 2014 22:18
    szymitsu21

    Poziom 32  

    napinacz łańcucha rozrządu, odpowiada za zmienne fazy rozrządu.

  • #9 20 Lis 2014 22:46
    Daniel1423
    Poziom 4  

    Nagram na jutro może filmik.

  • #10 20 Lis 2014 22:50
    coperfild
    Poziom 31  

    Sprawdź , czy nie ma gdzieś nieszczelności w dolocie , podciśnienia , odma.

  • #11 21 Lis 2014 09:53
    Daniel1423
    Poziom 4  

    Odma była popękana ale ją zrobiłem jakieś 3 mies temu , dotoczyłem plastikową redukcję i dalej poprowadziłem zwykłym przewodem . Jet szczelna.

  • #12 21 Lis 2014 10:54
    sobiepanmirek
    Warunkowo odblokowany

    Ja bym sprawdził czujnik tem.płynu chłodzącego.Może podaje ,że zimny i auto dostaje zabogatą mieszankę.

  • #13 21 Lis 2014 11:22
    Daniel1423
    Poziom 4  

    Powiem że jak ją odpalę to gdy temperatura na zegarze osiągnie jakieś 64-68 stopi to włącza się wentylator a chyba wentylator jest na odzielnym czujniku temperatury i on może załancza się prawidłowo a czujnik temperatury ten czteropinowy (g62\g2) podaje błędny odczyt o temperaturze i na gorącym silniku jak odpali podaje za bogatą mieszankę co by też moim zdaniem tłumaczyło prac na ssaniu i po odpaleniu jak meszanka jest zabogata i po dodaniu gazu by tłumaczyło dławienie. Napisałem to co myślę jak błędnie to sprostujcie. Co do czujnika wałka rozrządu to była poprawa do trzech odpaleń , później dalej było to samo ale po odłączeniu chyba silnik był bardziej żywy. A może jest uszkodzone jedno i drugie?

  • #14 27 Lis 2014 22:57
    Daniel1423
    Poziom 4  

    Problem rozwiązany, przyczyna czujnik temperatury płynu chłodzącego i jest wszystko w porządku , Audi spisuje się dobrze choć jeszcze ją czeka troszkę napraw. Dziękuje za pomoc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME