Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 2.0 AQY - Rozrusznik zgrzyta po odpaleniu

16 Lis 2014 20:27 5580 21
  • Poziom 13  
    Witam.
    Auto Skoda Octavia 2002 2.0 AQY. Rozrusznik Bosch 02A911023L.
    W zeszłą zimę 2013r coraz wolniej zaczynał kręcić aż w końcu nie drgnął.
    Przepaliła się ta "plecionka" o szczotkotrzymacza, szczotki były zablokowane , skorodowane jednym słowem syf. Wymieniłem ( u mechanika ale patrzyłem na ręce) szczotkotrzymacz, i profilaktycznie elektrowłącznik. Jakieś zamienniki AS. Nic poza tym nie było robione, nic nie było czyszczone i smarowane. Po wymianie tych części rozrusznik kręcił jak wariat nawet przy -25. Ale pojawił się zgrzyt po odpaleniu. Kręcił za każdym razem, szybko pewnie tylko ten zgrzyt, tak jakby bendiks za wolno wracał. Co ciekawe jak krócej przytrzymałem kluczyk, tak żeby odpalił na "dotyk" to tego zgrzytu nie było. Zima minęła zrobiło się cieplej i przez całe lato nic nie było słychać. Aż teraz znów powróciło jak temp spadła.
    Tym razem sam wziąłem rozrusznik na stół z zamiarem wymiany Bendixa.
    Rozebrałem go na części pierwsze, nie było zbyt brudny, na przekładni smar chyba ori jakieś cos pod grafitowy podchodziło. Szczotkotrzymacz się świeci jakby dopiero co założony. Styki elektromagnesu lśniące.
    Wymyłem przekładnię, Założyłem Bendix. Dałem troche smaru grafitowego na przekładnię planetarną i trochę na wielowypust Bendixa. Dałem parę kropel oleju silnikowego na cylinder elektrowłącznika. Sprawdziłem czy sprężyna z tego nieoryginalnego elektrowłącznika jest tak samo twarda jak ze starego . Wydawała mi się bardziej miękka to założyłem tą oryginalną. Złożyłem wszystko do kupy i nadal tak samo zgrzyta. To nie jest może taki typowy zgrzyt, tak jakby "rzęził" Im jest zimniej tym bardziej to słychać. Przejechałem teraz 80km i po zgaszeniu, zapalałem to było to niesłyszalne.
    Co to może być? tulejek nie wymieniałem bo nie wykazują luzu. Zastanawiam się nad tym elektrowłącznikiem który w zeszła zimę był założony. wtedy od razu przy pierwszym odpaleniu zazgrzytało. Może za słabą ma tą sprężynę, ale z drugiej strony wysunięty Bendiks cofa sprężyna elektrowłącznika i ta sprężyna co jest na samym Bendiksie na widełkach. Na sucho na stole bardzo szybko wraca bendiks, aż słychać charakterystyczne stuknięcie.
    Wcześniej na starych gratach rozrusznik kręcił powoli bo ten szczotkotrzymacz był kiepski ale nigdy zgrzytów żadnych nie było? a może dlatego że wolniej kręcił? Może ktoś coś podpowie co przy następnej okazji wymienić ?
  • Poziom 15  
    Witam miałem podobny przypadek w Peugeot 307,też zgrzytał po odpaleniu, a stało się to jak temperatura na zewnątrz zaczęła spadać. Już miałem wyciągać rozrusznik, ale trafiła mi się dłuższa trasa tak około 50km, normalnie robie po 5 do 10 km i może to dziwne ale na drugi dzień zaczął odpalać bez zgrzytów. Nie chciało mi się wierzyć, że to akumulator, fajnie kręcił, ale naładowałem go i teraz pali bez zgrzytów. Też piszesz, że po przejechaniu 80km nie słychać zgrzytów.
  • Poziom 13  
    Tak pisze ze po trasie nie ma zgrzytow, majac na mysli ze jak jest cieply rozgrzany to nie zgrzyta. Akumulator raczej w dobrym stanie to trzecia jego zima bosch silver s5. Ladowanie wporzadku 14.2V. Wszystkie punkty masowe czyste, zabezpieczone wazelina techniczna. Polaczenia rozrusznika tak jak pisalem wzorowe. Ale dzieki za sugestie.
  • Poziom 40  
    Usterka stara i prościutka do naprawy - wystarczy przeczyścić i przesmarować wałek po którym biegnie sprzęgiełko.
  • Poziom 21  
    W VAG dokladniej to nasmarować tę dużą tulejkę bendiksa od czoła. Nawet nie trzeba rozrusznika rozbierać. I smar grafitowy do tego się nie nadaje, gdyż wysycha i się zbryla.
  • Poziom 13  
    wszystko bylo dokladnie czyszczone i smarowane grafitowym smarem, smar jaki by nie byl to posmarowalem w cieplym garazu, i pierwsze uruchomienie i juz slyszalem to zgrzytanie, jak cieplo jest to jest ono praktycznie nieslyszalne albo slyszalne delikatnie. Tulejka bendixa z zewnatrz posmarowalem olejem silnikowym, takze rowniez przynajmniej na poczatku nie powinno nic zasychac
  • Poziom 13  
    Nagrałem filmik, pierwsze odpalenie po kilku godzinach postoju. Drugie odpalenie trzymałem długo kluczyk w pozycji zapłon, dopiero jak puściłem to słychać było ten zgrzyt, ale troche się zlał na nagraniu. Więc słychać tylko przy tym pierwszym zapaleniu. http://youtu.be/yu0yM73DpgQ
    Jeśli by to miało coś pomóc.
  • Poziom 21  
    To teraz zrób jak napisałem:

    MartBan napisał:
    W VAG dokladniej to nasmarować tę dużą tulejkę bendiksa od czoła. Nawet nie trzeba rozrusznika rozbierać. I smar grafitowy do tego się nie nadaje, gdyż wysycha i się zbryla.


    Objaw typowy i słychać wyraźnie. Nasmaruj walcową wysuniętą część bendiksa smarem do łożysk jakimś, trochę będzie przeszkadzać taki simering od czoła, ale parę razy nanieść smaru ile się da i po krzyku.
  • Poziom 13  
    W tym rozruszniku nie ma simeringa, jest tylko tulejka bendixa z bieznia z otworkami. Posmarowalem ta tulejke olejem silnikowym. Bardzo bym chcial zeby to byla kwestia smarowania, ale obawiam sie ze przyczyna lezy glebiej. Podejzewam elektrowlacznik, mimo ze nowy, to zamiennik, moze cos sie tam indukuje w tym solenoidzie i powoli cofa bendix, chociaz na stole cofal szybko, ale stol to syntetyczne warunki. Musze zebrac jak najwiecej pomyslow bo nie tak latwo wyjac ten rozrusznik mimo kanalu w cieplym garazu.
  • Moderator Samochody
  • Poziom 2  
    Witam, mam podobny problem, silnik czasem nie odpala obroty skaczą do 500-600 następnie zaczynają spadać pomimo przekręconej stacyjki i wydobywa się zgrzyt (dobrze go słychać na załączonym filmiku).

    Kiedy nie odpali zdaje się być zupełnie losowe, zdarza się na zimnym i na ciepłym silniku ogólnie co drugi raz, czasem wystarczy zakręcić dwa razy a czasem i osiem.

    Ostatnio mechanik wymienił akumulator, świece żarowe, modyfikował dawkę - nie rozwiązało to problemu.

    Dołączam się do pytania czy wina też leży po stronie rozrusznika?
  • Poziom 2  
    Filmik do postu powyżej

    <br><font size="1"><a href="http://pl.tinypic.com/player.php?v=2lloejc&s=8">Original Video</a> - More videos at <a href="http://tinypic.com">TinyPic</a></font>

    View My Video
  • Poziom 43  
    Po prostu nie odpala ,nie jest wina rozrusznika, może czujnik położenia wału .? Błędu ecu nie zgłasza?
  • Poziom 2  
    On odpala, na załączonym filmiku 3 strzał był już skuteczny a co drugi dzień bierze na raz bez większego zająknięcia nawet na mrozie.

    Będę dziś u mechanika spytam o powyższe błędy.
  • Poziom 43  
    Nie opala 2 razy i wtedy jest dzwięk z rozrusznika. Jak za 3 odpalił to było ok.
  • Poziom 2  
    Akurat na tym filmiku odpalił za 3 a bywało że za 6, 7, 8. W inny dzień odpali 20 razy pod rząd bez zająknięcia.

    Wróciłem od mechanika błędów nie ma czujnika położenia wału nie ma, wśród kandydatów do usterki wymieniany jest rozrusznik lub immobiliser
  • Poziom 43  
    Powinny być jakieś błedy w immo lub w ecu.
  • Poziom 13  
    Witam po rocznej przerwie. Od ubiegłej zimy nic nie zrobiłem z rozrusznikiem, Latem było wszystko ok. Teraz przyszły pierwsze mrozy i również jest wszystko ok. Czyli ciekawostka naprawiło się samo, tudzież coś się "dotarło" .
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich . Może trochę późno na kontynuację tematu ale przez przypadek wszedłem na ten temat a problem miałem podobny. U mnie Rozrusznik zgrzytał niezależnie od tmp. otoczenia. Za pierwszym razem przesmarowałem sam wszystko co się dało, wymieniłem szczotki i działało około 4 miesiące. Niestety problem wrócił i postanowiłem wymienić wszytkie tulejki kupując zestaw naprawczy. Elektryk wymienił najbardziej zużyte a chyba ze 3 zostały. Jeżdżę już niecały rok i jest póki co OK. Mamnedzieję, że pomoge. Pzdr.
  • Poziom 43  
    yelpii napisał:
    postanowiłem wymienić wszytkie tulejki kupując zestaw
    yelpii napisał:
    Elektryk wymienił najbardziej zużyte a chyba ze 3 zostały

    Jak wszystkich jest 4 to co zmienił?
  • Poziom 40  
    andrzej20001 napisał:
    yelpii napisał:
    postanowiłem wymienić wszytkie tulejki kupując zestaw
    yelpii napisał:
    Elektryk wymienił najbardziej zużyte a chyba ze 3 zostały

    Jak wszystkich jest 4 to co zmienił?


    A są takie gdzie jest dwie tulejki. Ten elektryk to chyba jakiś geniusz, nawet więcej .....to Eugeniusz.
  • Poziom 43  
    Tak @Aleksander_01 wersje Valeo na igłach celowo pominąłem. :)