Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan FPO1L18U - Uszkodzony czujnik Current Detector SCEA4

16 Nov 2014 23:20 2631 2
  • Level 19  
    W nawiązaniu do tematu z wątku:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2929381.html#14129726

    W wózku Nissan FPO1L18U, którego dostałem do naprawy trakcji oraz układu wspomagania kierownicy drogą dedukcji zlokalizowałem, że prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik poboru prądu SCEA4, w wózku są takie dwa jeden odpowiedzialny za podnośniki drugi za silnik trakcyjny. Gdy zamienię je miejscami trakcja zaczyna działać a wychodzą błędy pompy od hydrauliki wskazujące również na ten czujnik.

    Czujniki różnią się kolorem etykietki, ale model i podzespoły w środku są takie same. Czy może jednak kolor ma znaczenie?

    W uszkodzonym czujniku wymieniłem układ scalony C451G na LM324 według porady z tematu w linku. Pozostałe elementy (3 diody zenera, dwa zwykłe rezystory, jeden rezystor regulowany, kondensator, i czujniki pola elektrycznego) są sprawne tych ostatnich nie wiem jak dokładnie sprawdzić ale porównałem ich rezystancję z rezystancją w sprawnym czujniku i były takie same.

    Na płytce, na której wlutowany jest układ scalony napylone są jakieś czarne prostokąty (mogę potem wstawić zdjęcie) czy mogą być to np rezystory?

    Czy układ C451G jest rzeczywiście poczwórnym wzmacniaczem operacyjnym, czy jest to tylko jakieś oznaczenie producenta tego czujnika i jest to inny układ.

    Rozpisałem się trochę, mam nadzieję, że nie za bardzo chaotycznie :)

    Poniżej zdjęcie czujnika:

    Nissan FPO1L18U - Uszkodzony czujnik Current Detector SCEA4

    Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie.
  • Helpful post
    Level 22  
    Podłącz zasilanie do czujnika , przepuść prąd o znanej wartości i porównaj odpowiedzi obu czujników.
  • Level 19  
    Wymieniłem układ scalony C451G na oryginał, nie przyniosło to efektu, wymieniłem też kondensator ceramiczny 100nF bo wyglądał na pęknięty. Posłuchałem rady i porównałem reakcje obu czujników, Z racji, że posiadam tylko jeden zasilacz warsztatowy użyłem go do zasilenia czujników, a przepływ prądu symulowałem magnesem neodymowym, Sprawny czujnik wystawia na wyjście 2,3V czyli prawidłową wartość. Uszkodzony zaczyna reagować dopiero gdy zdejmę metalową obudowę (ale też nie zawsze) napięcie wtedy waha się między 1,2 a 9,8V. Prawdopodobnie czujnik Halla na zdjęciu jest winowajcą. Czy da się go jakoś zidentyfikować? Ponieważ po oczyszczeniu z żywicy, którą był zalany niewiele z oznaczeń pozostało. Nissan FPO1L18U - Uszkodzony czujnik Current Detector SCEA4 Nissan FPO1L18U - Uszkodzony czujnik Current Detector SCEA4