Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obniżenie Lada 2105

neosystem 06 Maj 2005 10:15 2361 13
  • #1
    neosystem
    Poziom 13  
    Witam wszystkich....

    Posiadam samochód typu Lada 2105 1300. Chciałbym obniżyć zawieszenie przód i tył. Nie bardzo wiem jak dobrać odpowiednie sprężyny, o ile krótsze i jakiej twardości bo fabryczne są za miękkie np. jak trzy osoby staną na tylnym zderzaku to w porównaniu do innych samochodów, moja Lada się obniżyła jakby się do niej włożyło z 700kg. No i oczywiście jak z amortyzatorami czy też trzeba zmienić czy wystarczy je tylko utwardzić...


    Pozdrawiam...
  • Pomocny post
    #2
    peugeot_205
    Poziom 11  
    witam,
    jezeli chcesz zrobic to za nieduże pieniądze to prosze oto jest recepta:

    PRZÓD

    -potrzebujesz skrucić sprężyny o jeden zwój i je utwardzić, nie wiem ale mogą wiejść sprężyny od poloneza trucka i je wtedy skrucić o jeden zwój i utwardzić będą one o wiele trwardsze niz twoje seryjne po tej samej przeróbce.
    -amorki natomiast jezeli masz amorki rozbieralne to je po prostu utwardź i po sprawie jezeli nie to kup takie rozbieralne na szrocie za grosze ( adres stronki o utwardzaniu amorków http://www.fiat-furious.pl/html/tuning_a/amortyzatory_125/amortyzatory125.htm ) - najlepsze amorki do utwardzania to amorki od fiata 125p.

    TYŁ

    -amorki robisz tak jak z przodu !!!

    JEŻELI MASZ:

    -sprezyny z tyłu to robisz to samo co z przodem ale pozostawiasz te sprężyny co masz nie przekladasz z żadnego innego auta.

    -resory to masz dwie wersje ale ciebie w tym momencie dotyczy wersja klepania resorow tylko uwazaj zebys nie przesadził !!! ( druga wersja to tzw. taczka !!! )
    [/b]
  • #4
    freddd
    Poziom 15  
    a co jest? resory piórowe? jeśli tak, to zmiana twardości odbywa się przez dodawanie/odejmowanie poszczególnych piór. chyba:)

    jak masz miękką furkę to tylko pozazdrościć! ja swoje zawieszenie to specjalnie zmiękczałem i sobie chwalę:)
  • #5
    neosystem
    Poziom 13  
    No tak miękkie jest dobre, ale ona jest za miękka. Z tyłu są sprężyny, a amortyzatory są umieszczone pod kątem ok. 30-45 stopni.
  • #6
    freddd
    Poziom 15  
    W samochodach ciężarowych pomiędzy wachaczami a podwoziem są miechy gumowe (poduszki powietrzne), gdy samochód jest bardziej obciążony to wystarczy dopompować miechy.
    Takie same rozwiązanie (do poziomowania tyłu) stosuje się w niektórycyh amrykańskich autach: cadillac brougham, lincoln town car, ale także w vanach.
    Kiedys w jakiejś gazecie widziałem reklamę takich miechów gumowych które można zamontować w polonezie trucku albo lublinie, ale napewno pasują też do innych samochodów z resorami piórowymi.
    To by było idealne rozwiązanie, np. w razie potrzeby mógłbyś sobie podwyższyć tył dopompowując powietrze na jakiejś stacji benzynowej.
  • #7
    neosystem
    Poziom 13  
    Z takim czymś to mi się bawić nie chce, chcę solidne i tanie obniżenie... A tak poza tym czy jak ją obniże na tych sprężynach z poloneza trucka to czy na przeglądzie mi nic nie zrobią że mam tak obniżoną bo może im coś nie pasować na pomiarze drgań...
  • #9
    invx
    Poziom 25  
    właśnie ostatnio widzialem obnizona lade i naprawde ladnie wygladala ale mysle ze zepreynami zannej marki takiej jak H&R bedzie problem do takiego auta aczkolwiek mozna szukac w innych mniej znanych i renomowanych firmach
  • Pomocny post
    #10
    kiciak85
    Poziom 14  
    według mnie najlepszym sposobem na obniżenie samochodu jest zawieszenie gwintowane (no ale jaka cena) drugi dobrym sposobem (o wiele tańszym) jest zastosowanie sprężyn progresywnych
  • #11
    neosystem
    Poziom 13  
    No tak ale czy amorki gwintowane są to amorki jakieś uniwersalne czy konkretnie do jakiś samochodów. Bo jeśli tak to czy są takie do lady. I w jakiem przedziale cenowym się znajdują...

    Pozdro...
  • Pomocny post
    #12
    kiciak85
    Poziom 14  
    zawieszenie gwintowane to koszt w granicach 2000 PLN i więcej. Myślę że jest to uniwersalne zawieszenie tzn. że robią je do każdego samochodu, ale nie jestem pewny
  • #13
    neosystem
    Poziom 13  
    Hmm.... No to wiecej niż warty samochód, więc odpada. Taki wydatek to do lepszego auta, a nie do lady.
    Ale dzięki..

    pozdro...
  • Pomocny post
    #14
    kiciak85
    Poziom 14  
    to fakt za drogi no ale chyba na tym polega tuning, przecież te wszystkie profesjonalnie stuningowane samochody to są jeżdżące skarbonki :)