Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vario 814 - Sam dodaje gazu

kozak-mp3 17 Lis 2014 19:06 2115 6
  • #1 17 Lis 2014 19:06
    kozak-mp3
    Poziom 12  

    Tak jak w temacie. Samochód sam dodaje sobie gazu np podczas jazdy z górki na biegu, obroty są w granicach 1000 i po wciśnięciu sprzęgła nagle wzrastają na ponad 2000. Dopiero po wciśnięciu pedału gazu bądź pedału hamulca obroty wracają do normy. Inna sytuacja jadąc np pod górkę obroty w granicach 1800 i po wciśnięciu pedału sprzęgła i zatrzymaniu się obroty nadal zostają na 1800 i powolutku opadają tak że po ok 10 sekundach dopiero spadają do wolnych obrotów. Sprawdzałem pedał gazu w star diagnosis, jest dobry.

    Najczęściej dzieje się to na zimnym silniku, jak się zagrzeje to sporadycznie. W FMR i PLD żadnych błędów.

    Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania? Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę podczas diagnostyki? Do dyspozycji mam wspomniany wcześniej SD.

    0 6
  • #2 17 Lis 2014 20:08
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 17 Lis 2014 20:27
    kozak-mp3
    Poziom 12  

    Akurat byłem wpięty jak to się stało, wartości z potencjometrów pedału gazu były na minimalnych wartościach w momencie kiedy sam dał sobie 2000 obrotów.

    Czujnika sprzęgła nie ma bo z tego co wiem występuje tylko w autach z tempomatem.

    bodek434 napisał:
    Sprawdź dawkowanie na jałowym, czasy otwarcia pomp

    Na co dokładnie zwracać uwagę? jakie powinny być prawidłowe wartości?

    Faktycznie mogłem sprawdzić jakie są wartości z czujnika wału, może zły odczyt zmusił komputer do zwiększenia dawki aby utrzymać obroty biegu jałowego mimo iż dawno je przekroczył...

    0
  • #4 17 Lis 2014 23:47
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 19 Lis 2014 22:04
    kozak-mp3
    Poziom 12  

    Dziś miałem 30minut żeby znów się wpiąć. To na pewno nie jest pedałem gazu, podmieniłem go na inny ale usterka nie ustąpiła. Miałem za to możliwość zaobserwować dokładnie sytuację w której się pojawia.

    Jadąc z prędkością obrotową silnika powyżej 1200rpm jeśli wciśnie się sprzęgło i hamulec, oraz kiedy bieg jest włączony obroty spadają i zatrzymują się na ~1200rpm. Dopiero puszczenie hamulca albo włożenie biegu na luz powoduje że obroty spadają do jałowych. Dzieje się tak za każdym razem. Być może sytuacja ma się podobnie jeśli obroty są poniżej 1200 stąd opisywana mi przez kierowcę anomalia dodawania gazu.

    W pojeździe nie ma czujnika sprzęgła (choć mi to żywcem wygląda jak by miał być i był niesprawny) i nigdy go nie było.

    Dołączam "screeny". Dwa pierwsze na luzie, na biegu jałowym. Pozostałe zrobione w momencie wystąpienia usterki tj. wciśnięty hamulec, sprzęgło, 2 bieg.

    Mercedes Vario 814 - Sam dodaje gazu Mercedes Vario 814 - Sam dodaje gazu Mercedes Vario 814 - Sam dodaje gazu Mercedes Vario 814 - Sam dodaje gazu Mercedes Vario 814 - Sam dodaje gazu Mercedes Vario 814 - Sam dodaje gazu Mercedes Vario 814 - Sam dodaje gazu Mercedes Vario 814 - Sam dodaje gazu

    0
  • #6 20 Lis 2014 18:20
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 23 Lis 2014 22:11
    kozak-mp3
    Poziom 12  

    A może to mieć jeszcze związek z ABSem? Wszystko zaczeło się po wymianie tylnych tarcz. Kilka dni auto jeździło z błędem bo czujnik lewej tylnej tarczy się wysunął i nie było sygnału. Po ustawieniu go na właściwym miejscu problem absu znikł ale od następnego dnia pojawił się problem z obrotami silnika.

    ===============================
    30.10.2014

    Teraz już wiem ze na 100% ma to związek z ABSem. Po odłączeniu absu problem znika. Wie może ktoś jak są połączone te komputery? Na pewno nie Can'em. Z tego co wiem to od Abs'u idą 4 kabelki do wiązki auta, zielono-czarny sygnał ostrzegawczy idzie do telmy i do zegarów chyba; zielony i czarny idą do skrzynki bezpiecznikowej, brązowo-czerwony idzie do telmy i do FR opisany w schemacie telmy jako sygnał regulujący.

    Ten ostatni do komputera FR podłączony jest do złącza X3.12 opisany w SD jako "Wejście przełącznika poziomu oleju silnikowego". Co to ma wspólnego z ABS'em?

    0