Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LANOS - [Lanos]Podłączenie nieorginalnego radia, jak?

17 Lis 2014 20:05 19287 18
  • Poziom 9  
    Witam Was serdecznie, już któryś dzień zmagam się z pewnym problemem.
    Zakupiłem w markecie jakieś radio BT-9000 z zakończeniem ISO.
    Postanowiłem podłączyć je zamiast radia z Daewoo Lanos 1.5 SE - AKF 9595.
    W celu tym zakupiłem przejściówkę z Daewoo na ISO, po podpięciu nic się nie dzieje, zero reakcji ze strony radia... więc dochodzę do wniosku że muszę na tej przejściówce pozamieniać jakoś kable, sęk w tym że próbowałem kilku kombinacji posługując się schematami lecz coś mi nie idzie. Załączam zdjęcia, może ktoś mnie nakieruje co jak połączyć:


    POPRZEDNIE RADIO DAEWOO AKF 9595
    LANOS - [Lanos]Podłączenie nieorginalnego radia, jak? KOSTKA RADIA AKF 9595
    LANOS - [Lanos]Podłączenie nieorginalnego radia, jak? NOWE RADIO BT-9000
    LANOS - [Lanos]Podłączenie nieorginalnego radia, jak? WIDOK NA KOSTKĘ ISO BT-9000
    LANOS - [Lanos]Podłączenie nieorginalnego radia, jak?





    Sprawdzałem również na zapłonie, ponieważ orginalne radio jedynie na zapłonie gra, nic nie było majsterkowane, orginalna kostka przy daewoo... Porównuję te 2 kostki(stare radio oraz przejściówka z ISO na daewoo) i kolory od masy i +12 tak samo, żółty również w tym samym miejscu co stara kostka- sie zgadzają, jedynie w tej nowej przejściówce jest jeden kabel więcej(pomarańczowy), a w tym z radia daewoo nie ma i jest pusto. A Panowie, jak bym zmostkował czerwony z żółtym to by coś dało? Na starym wtyku z radia AKF orginalnego są 2 mostki zrobione, na zdjęciu widać, ktoś wie w jakim celu?

    Pozdrawiam i czekam na pomoc, ewentualnie jakiś schemacik:)
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    A sprawdziłeś czy w ogóle masz +12 V w kostce, może bezpiecznik ci się przepalił w skrzynce. Kupiłeś przejściówkę dedykowaną do tego Lanosa na ISO i nie działa, podejrzane. Kolory zielone i fioletowe na starej kostce to pewnie głośniki najpierw uruchom radio.
    Wykombinuj tak ,żeby +12 V doszło do nowego radia. :D
    Poprawnie wklej zdjęcia. Kabel żółty z auta to plus stały, kabel czerwony z auta to plus pojawiający się wraz ze stacyjką. Tego nie ruszasz. Kable żółty i czerwony wychodzące z radia skręcasz razem i podpinasz do pina który łączy z żółtym przewodem z auta.
    Pozdrawiam.
    Przydał by ci się jakiś multimetr chociaż.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Tak możesz dać razem czerwony i żółty, wówczas powinno chodzić bez załączonej stacyjki. Sprawdź to radio poza autem czy działa, często marketowe wynalazki są uszkodzone już podczas zakupu.
  • Poziom 9  
    Bezpieczniki przy nowym radiu sa sprawne, w skrzynce również(stare radio gra poprawnie). Tak przejściówka dedykowana, lecz słyszałem również że to od radia zależy, że powinno się jakieś kabelki zamienić/ zmostkować. Multimetr posiadam, na kostce wychodzącej z auta jest napięcie(jak wspomniałem stare radio poprawnie gra, na nowym nie ma nawet podświetlenia) . Chciał bym to jakoś podłączyć, tak aby nie uszkodzić instalacji przy aucie, oraz kabli przy radio( w razie W mam możliwość zwrotu) więc jedynie w tej przejściówce mógł bym rozcinać kable, ewentualnie próbowac cos podłączyć na krótko - moge pod akumulator prosto podłączyć, czy będzie napięcie zbyt duże i spalę radio?
    Mam również pytanko- nie bardzo rozumiem schematu nowego radia BT-9000, mogł by ktoś opisac mi kabelki wychodzące z jakiego pinu?
    Niby prosta rzecz, a sam sie dziwię że mam z tym problemy. Dziękuję wam za szybką odpowiedź, lecą piwka:)
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Cytat:
    ewentualnie próbowac cos podłączyć na krótko - moge pod akumulator prosto podłączyć, czy będzie napięcie zbyt duże i spalę radio?

    A skąd niby masz większe napięcie na aku niż w instalacji. :D
    Możesz radio podłączyć prosto pod aku i sprawdzić czy działa ,czy nie dostałeś jakiegoś felernego egzemplarza.

    Żółty przewód w tym BT-9000 to +12V, tam masz na tym przewodzie bezpiecznik też go sprawdź, czarny to masa. Podłącz to i ma działać, nawet prosto pod akumulator. Jak nie działa to radio do zwrotu. :|
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Dobrze tak zrobię jutro:) Z tym napięciem zapytałem w celu upewnienia się;) Teraz sprawdziałem piny na starym radio i porównałem je z nowym radio + przejściówka, do złącza w obu radiach piny czerwony żółty oraz czarny wychodza w tych samych miejscach... więc jutro sprawdzę bezpośrednio pod aku i dam znać:) Jeżeli zadziała to będziemy kombinować:) dzięki:)
  • Poziom 9  
    Okejka, jutro będę majsterkował:) dzięki serdeczne!:)
  • Moderator Samochody
    Z radia - żółty pod akumulator, czarny do masy i w momencie dotknięcia czerwonym do zasilania, radio powinno się włączyć.
  • Poziom 9  
    Hej, odciąłem kable z tej przejściówki co kupiłem(czarny zółty i czerwony) i podłączyłem je na krótko pod akumulator, czarny do masy a czerwony i zółty do plusa(+), więc radio działa, podłączyłem w przejściówce piny tak jak na starym radio są, lecz po podłączeniu do auta nie działa, a stare radio działa. Mogę przy radio zlutować czerwony (stacyjka ) i zółty (+12) i podłączyć w instalacji auta do kostki ze stałym napięciem +12 i tak jeździć, czy to czymś grozi? ewentualnie jak mam zmostkować te kable ?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Stare radio nie wymaga dwóch plusów, dlatego ci gra. Po prostu w aucie nie masz plusa po stacyjce.
  • Poziom 9  
    musi być plus po stacyjce, bo stare radio grało jedynie po przekręceniu kluczyka... jeżeli przy radio spiąłem dwa kable( zółty i czerwony) i poprowadziłem je do kostki z daewoo( tez zółty i czerwony, tylko ze połączone wcześniej) to nic sie nie stanie? nie chciał bym mieć żadnych spięć i fajerwerków, tym bardziej że w aucie mam instalacje LPG (ostatnio po tankowaniu coś czuć gazem, musze do gazownika podjechać bo może z wielozaworu uciekać)
  • Moderator Samochody
    Weź próbnik z żarówką i zobacz który plus jest stały, a który po stacyjce i podłącz zgodnie z instrukcją na radiu... jak podłączysz oba plusy po stacyjce, to radio będzie gubiło ustawienia, a jak podłączysz oba pod stały plus to będzie rozładowywało akumulator na postoju.

    Nie łącz ze sobą kabli żółtego i czerwonego w przejściówce od strony instalacji auta, bo wtedy zasilisz sobie obwody "na krótko" poza stacyjką... chyba że któregoś z plusów już Ci w kostce radia brakuje.
  • Poziom 43  
    Koledzy, wszyscy zainteresowaliście się zasilaniem (stały plus i po stacyjce) mnie natomiast nie podoba się minus (masa).
    Patrzę na dwa pierwsze zdjęcia, opis kostki w starym radiu i kostka z instalacji samochodu i jak dla mnie, masy te nie są na swoich miejscach. Może tu jest błąd.
  • Poziom 9  
    hej, 2 zdjęcie to zdjęcie kostki starego radia.

    tutaj zapodaję schemat kostki instalacji daewoo:
    LANOS - [Lanos]Podłączenie nieorginalnego radia, jak?

    A tutaj narysowałem w paincie jak to aktualnie jest podłączone, bo nie jestem pewien czy mnie zrozumieliście:
    LANOS - [Lanos]Podłączenie nieorginalnego radia, jak?

    I moje pytanie brzmi czy takie połączenie zaszkodzi w jakiś sposób jakiemuś elementowi? Np akumulator mi padnie? Ja ogólnie mało jeżdżę- w ciągu dnia trasy 2x 3.5km

    Chcialem jeszcze powiedzieć, ze jak na tym obrazku z podłączenia połączone sa 2 kabelki razem z 4 części, to zamieniłem również i połączylem odwrotnie, tzn czerwony wchodził do kostki daewoo zamiast żółtego i na odwrót, z tym że reakcji nie było żadnej, dopiero zlączenie tych 2 kabli razem spowodowało że radio się włączyło i grało
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Czyli w kostce brakuje Ci jednego z "plusów"... weź próbnik z żarówką i sprawdź. Mniej istotne są kolory przewodów, ważniejsze są numery pinów które łączą.
  • Poziom 9  
    okej jutro będę szukał, być może że nie ma na stałe, bo stare radio dało się włączyc jedynie gdy przekręciłem kluczyk. Dam jutro znać, a gdy znajde plus w kostce daewoo to pociągnąć do niego stały +12 z radia?
  • Poziom 9  
    ROZWIĄZENIE: Czerwony i żółty z radia połączyłem z żółtym z kostki daewoo, więc zasilanie jest bez stacyjki. A problem głośników rozwiązałem tak,że wyrwałem z zakupionej przejściówki iso na daewoo 4 kabelki z pinami a w ich miejsce wsadziłem poprostu kable z radia ( odpowiadające za głośniki prawy przód i tył) i jak się okazalo to w przejściówce iso->daewoo w tych 4 kabelkach w izolacji był przerwany obwód (jakim cudem?). Zapewne kabelki odpowiadające za sterowanie +12 i po stacyjce były również uszkodzone, ale już tego nie patrzałem bo podpiąłem je tak jak pisałem wyżej. Więc nie ma co patrzeć że nowa przejściówka, gdy była uszkodzona i samemu trzeba było sie trochę pomęczyć:)
  • Poziom 1  
    Jesli ktoś ma problem to w stacyjce nowego typu( ta w której aby wyjąć kluczyk trzeba go wcisnąć i przekręcić) trzeba brązowy przewód z kostki stacyjki podpiąć pod czerwony(tzw. Przerywany +) w kostce iso. I reszta zostaje nie ruszana. Radio ma zagrać