Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.9 tdi Ciężko odpala na zimnym

tomros23 17 Lis 2014 20:53 2253 10
  • #1 17 Lis 2014 20:53
    tomros23
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z moim Audi A4 1.9 tdi 90KM z roku 1999.
    Rano odpalając samochód gdy jest zimny, trzeba go długo kręcić ok. 5 sek i gdy zapali zaczyna go telepać i kopci na siwo. Silnik jak jest rozgrzany pali na dotyk. W czym może tkwić problem?

  • #2 17 Lis 2014 21:01
    tomasz 2
    Poziom 10  

    Sprawdzić świece żarowe ale przy niskiej temperaturze tak się dzieje w dieslach

  • #3 17 Lis 2014 21:22
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Tak jak podpowiedź wyżej sprawdź świece. Nie wiem czy to dobry sposób ale ja to zrobiłem tak że wykręciłem świece podłączyłem do każdej końcówki przewodów i masę, tak jakby siedziały w silniku, świece grzały dobrze, z odłączonym czujnikiem grzały bardzo dobrze i dłużej. Bo tak do prostownika albo aku po jednej sztuce podłączać to raczej się zagrzeją. Odłącz czujnik temperatury i trzymaj na zapłonie ok 10 sek, następnie odpalaj. Może akumulator nie domaga delikatnie, przy dieslu w niższych temperaturach i nie tylko musi być moc na rozruszniku. Ewentualnie paliwo, filtr paliwa. Przed zimą to podstawa. Ale to diesel, :D Zimne to lubi tylko powietrze w dolocie.

  • #4 17 Lis 2014 23:08
    mirrasszymon
    Poziom 11  

    Kolego na zimnym sprawdź świece żarowe i wywnioskujesz która Ci padła. Wymień ją albo wszystkie jak będziesz uważał ;) Dlatego telepotało Ci silnikiem i kopciło bo gdy silnik był zimny nie chodził na wszystkie cylindry :D

  • #5 18 Lis 2014 09:51
    tomros23
    Poziom 2  

    Wymieniałem świece.

  • #6 18 Lis 2014 10:46
    trasher3322
    Poziom 15  

    Miernik kolego sprawdzic zasilanie tych swiec jedna osoba mierzy druga przekreca na zaplon ponizej 5 stopni temperatury cieczy ma sie pojawic napiecie ,jesli nie to samo sprawdzamy z odpieta kostka czujnika temperatury cieczy

  • #7 18 Lis 2014 13:10
    tomros23
    Poziom 2  

    jak sie sprawdza napiecie miernikiem? w chwili gdy jest podlączony czujnik temperatury to kontrolka od swiec zarowych mignie tylko przez sekunde a gdy jest odlaczony czujnik temperatury wody to kontrolka od swiec zarowych swieci sie przez 6 -7 sekund za kazdym razem po przekreceniu

  • #8 18 Lis 2014 13:20
    michal200848
    Poziom 22  

    Zapowietrza się twoje autko.

  • #9 18 Lis 2014 13:37
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    tomros23 napisał:
    jak sie sprawdza napiecie miernikiem?
    Mistrzu, nie przyszło do głowy, że zamiast samemu grzebać, mając zerową wiedzę w temacie, należy auto oddać do mechanika? Będzie i taniej i lepiej. Będziesz wymieniał wszystko, co ktoś raczy wymyślić na forum? To jeden z najbardziej kosztownych sposobów naprawy.

  • #10 18 Lis 2014 22:58
    pasztetb5
    Poziom 8  

    No to filtr paliwa zostaw stary na zimę, :| zamiast filtra dobrej marki zapłać dla mechanika żeby coś tam stwierdził po dwóch dniach w warsztacie. Z rana przy mrozie podłącz go na góra 5 minut pod prostownik na pobudzenie, jak odpali lekko, to akumulator+ ciśnienie sprężania w cylindrach na zimnym silniku, jeżeli świece już zmieniłeś, na nowe :?:.

  • #11 18 Lis 2014 23:29
    T5
    Moderator Samochody

    Świece nowe-tak?
    A napięcie dochodzi?
    A kat wtrysku sprawdzony?- odgrywa dużą rolę.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME