Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ariston AQXXF 129 EU - wymiana łożysk

barth_bh 17 Lis 2014 21:17 3162 0
  • #1 17 Lis 2014 21:17
    barth_bh
    Poziom 10  

    Panowie ponieważ stanąłem przed fakt padu łożysk w pralce jak w temacie - z super silent zrobił się samolot odrzutowy. Dlatego dla potomnych daję rozmiary łożysk i simeringu - całość przy odpowiednich narzędziach da się zrobić w 4H + wyschnięcie silikonu. Posty podobne były ale dzięki nim zakupiłem nie te łożyska co potrzeba, więc udostępniam swoje dokonania ku pomocy innym

    Potrzebne:
    - klucz imbusowy do demontażu koła pasowego
    - wkrętk philips (krzyżak)
    - kleszcze,
    - młotek,
    - brzeszot

    oraz najważniejsze rozum i minimum manualnie/technicznych uzdolnień

    Wyłączyć z zasilania,
    Zamknąć dopływ wody
    Otworzyć tylne wieko, zdemontować koło pasowe (imbus)
    Rozpiąć grzałkę, uziemienie i wtyczkę z silnika
    Przechylić pralkę na bok - odkręcić amortyzatory dolne oraz zdjąć opaskę oraz wąż z odpływu brudnej wody (podstawić pojemnik aby się reszta brudów wylała)

    Odkręcić dwie górne tylne śruby - zsunąć górą pokrywę pralki
    Odkręcić obciążenie górne (beton)
    Zdemontować podajnik proszku
    Odpiąć wtyki (łatwe bo na konektorach od zaworów)
    Zdemontować 3 górne sprężyny
    Wyciągnąć do góry przy pomocy drugiej osoby zespół piorący - zwracając uwagę na pozostałe elementy i okablowanie aby ich nie uszkodzić/połamać/urwać.

    Mając zespól na zewnątrz odkręcić dolne obciążenie i dla bezpieczeństwa oraz wygody zdemontować silnik.

    Nawiercić w odstępach około 10cm otwory, na kołnierzu pod śruby / wkręty - ja użyłem śrub imbusowych M4 z nakrętkami bo takimi dysponowałem - można również użyć wkrętów
    Rozciąć pojemnik wzdłuż szwu fabrycznego - nie ciąć po szczelinie chociaż to prostsze lecz 1mm bliżej komory ładowania - rozpołowić odciętą część.

    Wybić łożyska w kolejności :
    pierwsze zewnętrzne jest mniej narażone na korozję i łatwiej wychodzi - użyłem do tego młotka i stalowego pręta, a następnie usunąć zużyty simering i wybić wewnętrzne - idzie ciężko ale bez obaw da się je zdemontować bez większych problemów - jeżeli łożysko się rozsypie (wypadnie wewnętrzna bieżnia) to mamy problem - wtedy w rachubę wchodzi DREMEL ,mała tarcza i zabawa w rozcinanie.

    Gdy mamy już usunięte łożyska - wyczyścić zbiornik od środka zwłaszcza z resztek smaru. Umieścić nowe łożyska, zamontować simering. włożyć bęben.

    Ostatnią czynnością przed złożeniem pralki to oczywiście klejenie dwóch części w całość. Ponieważ mamy wcześniej nawiercone otwory nie powinno nam to sprawić większego problemu. Równomiernie rozłożyć silikon - ja użyłem czarnego samochodowego i nie dlatego że ma wytrzymałość temp. do 350 C lecz dlatego że wydaje mi się, że bardziej trzyma - a tu musi trzymać ponieważ na dole mamy ciężarek przymocowany - oczywiście skręcenie śrubami wzmocni i usztywni konstrukcje nie mniej jednak warto do tego się przyłożyć - przed nałożeniem silikonu odtłuścić i wysuszyć powierzchnię - to że jest poszarpana krawędź po cieciu brzeszotem nie przeszkadza wręcz daje nam to większą przyczepność silikonu. Silikon nakładać grubą warstwą nie żałować ja dałem knota średnicy 10mm. po nałożeniu dokładnie i delikatnie złożyć połówki - skręcić śrubami - i tutaj uwaga - nie skręcać na maksa - zostawić odstęp na grubość piły którą cięliśmy około 1-2mm.

    To wszystko - pozostawić w pionie do całkowitego stężenia silikonu - i poskładać pralkę

    Życzę sukcesów myślę że ratowanie tej pralki ma sens niż wydawanie 8 stówek na nowy zespół piorący.

    Koszt naprawy:

    Łożysko 6206Z 15 zł
    Łożysko 0625E (chyba odpowiednik 6205ZZ) 8 zł
    Simering oryginał z serwisu 45zł 35-62-8.5/10.5 (FIwew-FIzew, grubość/grubość z kołnierzem)
    16 wkrętów lub śrub M4 z nakrętkami długości około 15mm
    Silikon 15 zł

    PS

    Pralka do tego czasu oczywiście działa - miała etap przeciekania ale przeszło jej.
    Ogólnie trzeba zwrócić uwagę na dobre sklejenie dwu części - teraz juz wiem że należy użyć do skręcenia więcej śrub oraz z cisnąć na maxa - całość się "skurczy" o grubość brzeszczotu ale co to zmieni prócz lepszego mocowania?

    Pozdrawiam wszystkich tych którzy mają zamiar naprawić tę pralkę bo warto! Po jedynej awarii łożysk działa już ponad 10lat (średnio 2-3 prania dziennie) , oraz dziękuję tym co wysłali do mnie do naprawy zespoły...nikt nie reklamuje czyli jest dobrze

    3 0