Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawanie tigem staliwa (odlew)

17 Lis 2014 21:25 5565 8
  • Poziom 11  
    Witam.
    Muszę pospawać odlew ze staliwa, jest on nieszczelny. Musi wytrzymać 5 atmosfer.
    Jest niestety dziurawy, jak to w odlewach bywa ma wtrącenia, niejednolity materiał.
    W miejscu przetopu spoiny z materiałem powstają pęknięcia.

    Jak to spawać, jakiego może ewentualnie użyć drutu?
    Próbowałem spawać małym amperażem, większym, i niestety pęka.
    Nie jest to jeden punkt (dziurka) tylko jak juz idzie to na większym obszarze.

    Co poradzicie?
  • Poziom 16  
    Witam jak jest możliwość to polecam polutować mosiądzem za pomocą palnika i boraksu, lub użyć brązu fosforowego i pospawać TIG-em. Ewentualnie spawać miedzią .
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Nie mam dużego doświadczenia w spawaniu odlewów, głównie spawam profile i blachy z nierdzewki.

    Co mas na myśli żeby użyć brązu fosforowego i pospawać TIG-em. Ewentualnie spawać miedzią . "
    Jak to sięrobi?
  • Poziom 16  
    Witam brąz fosforowy z aledrogo kwadratowy 2x2mm lub w ostateczności drut miedziany i nim spawasz jak zwykłym drutem stalowym czy nierdzewnym. Można wstępnie podgrzać odlew i spawać, tak się robi z żeliwem i na pewno nie zaszkodzi i tu. Chłodzenie też bardzo spokojne np w płomieniu palnika np gazowego nawet propan butan. Nierdzewka nie zda tu egzaminu będzie pękać . Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    A jakim prądem jechać?
    Spawać to odrazu całe duże miejsce np 2 cm2 czy po troche?
    Są to takie placki około 5cm które muszę całę zaspawać.
  • Poziom 34  
    2 lata temu spawałem blok w ciągniku (zamarzła woda) nie wiem czy to taki sam materiał jak twój, ale żeliwo- elektrodą do spawania na zimno. Małymi prądami i powolutku. Temp materiału nie mogła wzrosnąć powyżej 60 stopni. Końce pęknięcia nawiercałem i spawałem na końcu. 5 cm spawu. Zajęło mi to godzinę. Jeździ do dzisiaj.
  • Poziom 11  
    Tylko że ja to mam odlew ze staliwa który musi być szczelny na 5 atmosfer.
    Jak narazie nie udaje mi się tego zaspawać. Nie jest to jednolity stop, więc cały czas pęka coraz dalej bo są jakieś wtrącenia i jamy.
    Nawet spawanie 30A tigiem po chwili słychać pykanie, czyli pęka.
    A jak nie pęka to jest za mały przetop.
  • Specjalista Automatyk
    Witam!
    A może faktycznie elektrodą: http://products.esab.com/Templates/T095.asp?id=63857&MainHeadCode=Cast
    Te 92.60 nawet łączą żeliwo ze stalą.
    Druga metoda to klej - czasami uzupełniam ubytki w metalu i efekty są rewelacyjne - używam czegoś takiego: http://chester.com.pl/katalog/kompozyty-epoksydowo-metaliczne/chester-metal-super/
    Ale myślę że warto do nich zadzwonić pewnie dokładnie podpowiedzą.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Aby dobrze pospawać trzeba cały element nagrzać. Najlepiej do koloru wiśni i po spawaniu utrzymywać przez poł,do godziny zależnie od wielkości elementu w temperaturze zbliżonej i pozwolić powoli ostygnać.

    Czytajac opis autora że po spawaniu słychać prztykanie, (pękanie) bardzo prawdopodobnym jest że element jest już zniszczony mikropęknięciami, które mogły zająć już całą powierzchnię elementu.
    Jeśli tak już się stało to najpewniejsze było by spawanie mosiądzem całej powierzchni, aby zalać nim mikropęknięcia, aby element nie rozleciał się na drobne kawałeczki.