Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Merlo ładowarka - Uszkodzony sterownik pompy - przeróbka

adam_sil 18 Lis 2014 09:12 14904 45
  • #1 18 Lis 2014 09:12
    adam_sil
    Poziom 20  

    Witam
    Jeśli forum nie trafione to przepraszam i proszę admina o umieszczenie tematu w odpowiednim dziale.

    W ładowarce Merlo padł elektroniczny sterownik sterujący elektrowaworami w pompie hydraulicznej. Na początek schemat przeróbki :

    Merlo ładowarka - Uszkodzony sterownik pompy - przeróbka

    W pierwotnej wersji regulowane napięcie pochodzące ze sterownika płynnie sterowało ruchem zaworów przez co ładowarka nie ruszała gwałtownie tylko powoli zależnie od wartości potencjometru umieszczonego przy pedale. Ma to znaczenie zwłaszcza podczas ładowania - podjeżdża powoli a nie gwałtownie.
    Sterownik zastąpiłem dwoma przekaźnikami, które załączają 12V na zawory w zależności od ustawienia dźwigni kierunku ruchu. Przekaźniki są włączane przez zwarcie minusa do obudowy przy pedale (zamiast fabrycznego potencjometru).
    Wszystko pięknie działa tylko, że ładowarka rusza gwałtownie. Wymyśliłem więc ego cewki elektrozaworów. Potencjometr regulatora umieszczę przy pedale.
    I tutaj prośba do Was szanowni forumowicze abyście podali mi jakiś schemat regulatora, który tu sprawdzi się najlepiej.
    Napięcie maksymalne jakie będzie wpadać do regulatora to 14,4 V, napięcie minimalne pewnie nie musi wynosić 0 ani 1 bo nie wierzę, że 1volt ruszy elektrozaworem na tyle aby ładowarka ruszyła. Jeśli chodzi o prąd sterujący to jest on dość wysoki i pomiary wykazały, że w porywach wynosił 19-20A. Także potrzebny jest regulator większej mocy. Dzięki z góry za Wasze odpowiedzi..

    0 29
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 18 Lis 2014 10:25
    artibpl
    Poziom 17  

    A ładowarka jest pod dozorem UDT?

    1
  • #3 18 Lis 2014 15:04
    adam_sil
    Poziom 20  

    Może nie doczytałeś ale pytałem się o schemat regulatora napięcia a pytanie czy jest pod nadzorem nie jest związane z tym tematem i w żaden sposób nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu - no chyba, że tobie nabić punkty

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #4 18 Lis 2014 21:57
    1500759
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 18 Lis 2014 22:39
    adam_sil
    Poziom 20  

    Dobra jutro postaram się coś z nich odczytać

    szelton napisał:

    Twój układ nie zda egzaminu, bo jak zadziała któryś z tych dodatkowych przekaźników to na zawór idzie 12V czyli pełne otwarcie i dlatego szarpie.


    Dlaczego twierdzisz, że nie zadziała? Przewody od sterownika przeciąłem i całe sterowanie idzie w tej chwili przez przekaźniki. Jak przestawię dźwignię kierunku jazdy do przodu to napięcie idzie na cewkę przekaźnika (nazwijmy go nr1 ) ale nie zostaje załączony ponieważ mam wciśnięty pedał, który rozłącza mi obwód cewki. Dopiero kiedy puszczę pedał zamyka się obwód cewki przekaźnika, ten z kolei zwiera styki i na zawór płynie pełne 12V i ładowarka rusza gwałtownie. Podobnie jest z ruchem do tyłu - dźwignia zmiany kierunku ruchu podaje napięcie na cewkę przekaźnika nr 2 i dalej to samo. Po dodaniu regulatora masa będzie połączona na stałe. Więc
    jeśli napięcie 12V podawane na zawory przez styki przekaźników będzie regulowane potencjometrem przy pedale to przy wciśniętym pedale do oporu i przestawieniu dźwigni zmiany biegów np. do przodu załączy się cewka przekaźnika ale ładowarka nie ruszy ponieważ przez styki nie popłynie żadne napięcie. Dopiero w momencie puszczania pedału przez styki przekaźnika będzie płynąć powoli zwiększające się napięcie i ładowarka powinna ruszyć płynniej bo zawór będzie się wolniej otwierał.
    Jeśli pedał nie będzie wciśnięty i przestawię dźwignię kierunkową to wówczas szarpnie ale jeśli pedał będzie wciśnięty to musi ruszyć powoli :)

    0
  • #6 18 Lis 2014 22:50
    1500759
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 19 Lis 2014 15:00
    adam_sil
    Poziom 20  

    Z zaworów nic nie da się odczytać, znalazłem za to tabliczkę na pompie. To Sauer Danfoss. Spisałem wszystkie numery:
    Model nr 508668
    Model code 90R075FASNN8D
    P7C6 DB1 GMA
    484830E101

    0
  • #8 20 Lis 2014 04:21
    waldek63
    Poziom 14  

    Witam jaki symbol ma ten sterownik i podaj Pełną nazwę maszyny oraz numer silnika spróbuje ci załatwić dokumentację elektryczną żeby modź wydrukować muszę mieć te dane zrób fotkę sterownika i wstaw

    0
  • #9 20 Lis 2014 15:42
    adam_sil
    Poziom 20  

    Symbol podałem na schemacie to Susmic 25 firmy Sauer, schemat elektryczny już mam. Nic mi po schemacie. Sprawa dotyczy zastąpienia oryginalnego sterownika sterownikiem własnej konstrukcji.
    Więc chodzi tylko o jakiś schemat elektryczny regulatora napięcia, który będzie sterował płynnie tymi zaworami. W związku z tym, że chodzi o zaprojektowanie regulatora napięcia do elektrozaworów proporcjonalnych proszę admina o przeniesienie tematu do działu Projektowanie Układów Elektronicznych i zmianę tematu np na Potrzebny schemat regulatora sterującego elektrozaworami proporcjonalnymi. Jeśli tak się nie da to zamknę ten temat i otworzę w w/w dziale

    0
  • #11 21 Lis 2014 00:56
    waldek63
    Poziom 14  

    A nie jest to przypadkiem blok hydrauliczny z rozdzielaczami bo jak tak to potrzebna jest odpowiednia sekwencja załączenia cewek elektrozaworów tu regulacja napięcia nic nie wnosi i nic to ci nie da. Cewka ma dwa stany załączony lub wyłączony, a rozdzielacz może posiadać dwie cewki i w zależności od typu. Na bloku tych rozdzielaczy może być parę sztuk narysuj mi jakiś schemat i zrób fotkę i wyślij mi na mejla. Co do schematu samego sterownika to coś takiego nie istnieje serwisy nie naprawiają tego typu rzeczy, wstawiają nowy adoptują go za pomocą modemu diagnostycznego i po ptokach. Proszę o kontakt pozdrawiał coś zdalnie wymyślimy. Pozdrawiam. Waldek 63
    elektrykautomatk k63(malpa)interia.pl

    0
  • #12 21 Lis 2014 10:47
    adam_sil
    Poziom 20  

    bonanza napisał:


    W zasadzie o to właśnie mi chodzi.



    Tu jest schemat

    Merlo ładowarka - Uszkodzony sterownik pompy - przeróbka

    Sądzę, że zawory sterowane są napięciem (prądem ?). Na pompie są dwie sztuki, każdy ma dwa piny. Przy pedale znajduje się potencjometr 5kohm. Dodatkowo do sterownika podłączony jest czujnik obrotów bodajże wału. Zawory sterowane były zarówno poprzez naciskanie-puszczanie pedału jak i poprzez pomiar obrotów silnika. Bo jeśli wrzuciłem dźwignię kierunku jazdy np. do przodu bez naciskania gazu to maszyna stała. Kiedy powoli naciskało się pedał gazu maszyna powoli ruszała. Jeśli np. chciałem coś nabrać na łychę potrzebowałem wiekszych obrotów silnika. Wtedy prędkość regulowałem pedałem (potencjometrem umieszczonym przy pedale. Moja modyfikacja wykluczy pierwszy sposób ruszania maszyny ( przy korzystaniu z czujnika obrotów wału).
    Można by się pokusić o zbudowanie bardziej rozbudowanego sterownika ale nie ma sensu. Jeśli dobrze rozumuję to prąd maksymalny jaki jest potrzebny do sterowania cewki obliczę z prawa ohma. Muszę tylko zmierzyć rezystancję cewki, napięcie sterujące już znam - to 10-12V. Wystarczy wyliczyć prąd i można budować regulator :) Co wy na to, dobrze kombinuję ?

    0
  • #13 22 Lis 2014 01:27
    waldek63
    Poziom 14  

    Witam szanowny Kolego elektrozawory elektromagnetyczne mają za zadanie tylko i wyłącznie otwierać się nie ma mowy o żadnej regulacji przyjmij to do wiadomości . Zawory regulacyjne mają całkiem inną konstrukcje zamiast cewki posiadają serwo mechanizm (silniczek) nie rozumiem chodzi ci o sterowanie hydromotorem czy siłownikami . Jeżeli maszyna rusza bez dotykania gazu lub szarpie to pompa jest do regeneracji lub któryś z zaworów regulacyjnych podwiesił sprawdzić to można w następujący sposób zaprzeć łyżkę ładowarki o coś i podnieść przód obserwując czy moc nie spada jak spada no niestety pompa do regeneracji pominiecie zabezpieczeń może spowodować trwale uszkodzenie pompy zmierz omomierzem cewki jaka jest oporność powinna być w granicach od 18 R (om) 50 R w zależności od typu zwróć uwagę czy elektrozawory jak załączasz to stukają UWAGA CEWKA ZAWIERA DIODĘ POLARYZUJĄCĄ odwrotne podłączenie uszkodzi diodę i cewka do regeneracji sterownik z tego co widzę to nie jest tak mocno skomplikowany jest do naprawy i poradzisz sobie z nim z moją podpowiedzią pytanie do pana pan jest elektronikiem mój tel 517986593 pozdrawiam
    Waldek63

    0
  • #14 22 Lis 2014 17:12
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

    Koledzy...sądząc po oryginalnym schemacie to te dwa zawory (SV Low Speed i SV High Speed) służą do załączania małego lub dużego przepływu z pompy (załączanie i przełączanie na podstawie sygnału z pedału nożnego/ potencjometru oraz czujnika obrotu wału); natomiast kierunek jazdy jest zrealizowany przez RL20 i RL21.
    Jeśli ten schemat jest prawdziwy dla maszyny z którą Kol. Adam_sil ma problem to przeróbka sterowania (by ominąć oryginalny sterownik) musi pójść w kierunku stworzenia takiego pedału sterowania który by dawał 3 stany: wyłączony, mała szybkość, duża szybkość (i tym -> zasilenie zaworów); ewentualnie przetworzenie sygnału liniowego (dzielnik napięcia na potencjometrze) na użyteczne progi przełączenia.

    0
  • #15 23 Lis 2014 14:02
    adam_sil
    Poziom 20  

    pafciowaw napisał:
    Koledzy...sądząc po oryginalnym schemacie to te dwa zawory (SV Low Speed i SV High Speed) służą do załączania małego lub dużego przepływu z pompy (załączanie i przełączanie na podstawie sygnału z pedału nożnego/ potencjometru oraz czujnika obrotu wału); natomiast kierunek jazdy jest zrealizowany przez RL20 i RL21.


    Dwie prędkości są realizowane za pomocą mikro przełącznika umieszczonego na dźwigni kierunku jazdy i sygnalizowane kontrolką. Pierwotnie to wciskanie pedału gazu oraz - nazwijmy ten drugi pedał sprzęgłem - sprzęgła zmieniało prędkość tylko w zakresie określonych prędkości. Naciśnięcie przełącznika działa tak jakbym włączył pół biegi - ładowarka reaguje tak samo na naciskanie pedałów z tym, że jedzie wolniej lub szybciej w zależności od stanu miko przełącznika. Po wystąpieniu usterki RL20 i RL21 załączają się w zależności od położenia dźwigni kierunku jazdy ale maszyna stała. Pomiar wykazał brak napięcia sterującego na cewkach dlatego zamontowałem tam przekaźniki. Obeszłem w ten sposób niesprawny układ serwosterowania cewek przez sterownik.
    Ładowarka to Merlo kt 33.7. Rezystancja cewek to 5.5 ohm. Więc po obliczeniach regulator powinien dawać natężenie o wartości mniej więcej 2A

    Poszukam jakiegoś schematu i zmontuję na szybko. Spróbować nie zaszkodzi a może zadziała tak jak tego oczekuję

    0
  • #16 23 Lis 2014 16:42
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

    Mówisz o "microswitch speed gear" - tak, można go wykorzystać wg Twojego schematu (z dodatkowymi przekaźnikami) i uzyskasz dwie prędkości (speed).
    Będzie to działało, ale oryginalny sterownik analizował jednocześnie: nacisk na pedał (inch pedal see square), czujnik prędkości na danym biegu (turn sensor of the speed gear) i obroty wału (engine revs on flywheel) oraz kierunek jazdy...

    0
  • #17 23 Lis 2014 17:15
    adam_sil
    Poziom 20  

    "Microswitch speed gear" działa, brakuje tylko sygnału "forward solenoid valve" i "reverse solenoid valve". Pewnie padł jakiś stopień końcowy ( tranzystor, tyrystor, wzmacniacz prądu ?). Próbowałem dobrać się do sterownika ale jest on zalany czymś co przypomina klej do klejenia szyb samochodowych. Płytka w obudowie jest odwrócona drukiem do góry. Musiałbym właściwie zniszczyć aluminiową obudowę, nie uszkadzając przy okazji elektroniki. Dałem sobie spokój z racji, że mogło by się to skończyć gorzej niż jest w tej chwili.

    0
  • #18 29 Lis 2014 10:52
    adam_sil
    Poziom 20  

    Więc przejrzałem wiele schematów regulatorów, znalazłem nawet tematy na elektroda.pl dotyczące sterowania zaworów proporcjonalnych i zdecydowałem się zastosować regulator pwm. Z braku czasu na skonstruowanie własnego zakupiłem go w postaci kitu AVT. Posiada on płynną regulację prądu i obciążalność do 4A bez stosowania radiatora. Będę musiał go tylko trochę przerobić aby zastosować oryginalny czujnik położenia (potencjometr) znajdujący się przy pedale o wartości 5kohm (ten w regulatorze ma 10kohm). Czekam na przesyłkę i zobaczymy czy zadziała.

    0
  • #19 08 Kwi 2015 22:21
    azalewsk
    Poziom 12  

    Miałem podobny problem. Cewki są dwie z regulacją proporcjonalną. Jedna do jazdy do przodu, druga do jazdy do tyłu. Problem jest z ustawieniem pwm dla początku gdy maszyna zaczyna ruszać i końca regulacji, gdy dalsze zwiększanie pwm nie daje już zwiększenia przepływu oleju. Przy sprawnym regulatorem robi się to za pomocą programu bodas service z hasp-em na kluczu USB. Sprawdź czy do sterownika dochodzą sygnały z prędkości obrotowej silnika na kole zamachowym.

    0
  • #20 17 Kwi 2015 16:37
    adam_sil
    Poziom 20  

    Dzięki za zainteresowanie kolego. U mnie na bank jest sterownik padnięty. Zastosowałem u siebie na początku taki oto regulator https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2940955.html .
    Wszystko pięknie działa, ale... jak zmienię za pomocą pedału pozycję potencjometru 5kohm w ten sposób aby ładowarka podjeżdżała wolno to zadziała układ przeciwzwarciowy w tym sterowniku i przechodzi on w stan czuwania. Trzeba co chwilę wciskać przycisk aby uruchomić na nowo regulator. To było dosyć uciążliwe. Teraz robiłem próbę z takim regulatorem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic792460.html ale podczas wolnej jazdy odkłada się takie obciążenie na rezystorze, że idzie z niego dym. Dodatkowo mocno nagrzewa się kostka 555. samo działanie zaworów jest zadowalające. Więc albo uda mi się ten ukaład jakoś przerobić albo zakupię takie coś: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s...pTNNcVKJd8pFd2g&bvm=bv.91071109,d.bGg&cad=rja tylko nie wiem czy jeszcze jest w sprzedaży.

    0
  • #21 19 Kwi 2015 21:40
    azalewsk
    Poziom 12  

    Rozbierałem uszkodzony sterownik od merlo ten starszy w czarnej obudowie (paliła się czerwona dioda na stałe) Elektrozawory sterowane są z układów BTS44. Rezystancja cewek to około 2,5 ohma. Dla prądu stałego będzie to przy 12V około 5A, przy 100Hz około 3A. Przygotowałem prototyp na PIC16F876A i TCA4426 oraz 2 tranzystory MOS p-kanałowe. Obecnie piszę program na procesor w asemblerze. Mam już napisaną procedurę na programowanie potencjometru jazdy i obsługę PWM. Obecnie muszę trochę odpuścić, bo mam nawał pracy, spróbuję pociągnąć dalej w czerwcu.

    0
  • #22 03 Maj 2015 20:52
    adam_sil
    Poziom 20  

    Jak udało ci się usunąć tą masę, którą zalany jest ten sterownik w środku?
    U mnie cewki mają 5,5 ohma. Przeglądając forum elektrody natrafiłem na podobny temat, w którym ktoś polecił gotowe urządzenie do sterowania takimi zaworami i w dodatku z wykorzystaniem tego samego potencjometru, który jest zamontowany przy pedale (5 kohm). Urządzenie jest w pełni konfigurowalne (częstotliwość, narastanie I itp.) Tu jest link do opisu http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s...TNNcVKJd8pFd2g&bvm=bv.92291466,d.bGQ&cad=rja.. Koszt tego regulatora to +/- 500zł - zaledwie ułamek ceny nowego sterownika. Testowałem już kilka regulatorów PWM i każdy miał jakieś wady. Generalnie problem z nimi jest taki, że skutecznie działają tylko w pewnym zakresie potencjometru ("chwytają"dopiero od połowy zakresu co powoduje utrudnioną manipulację pedałem). Także jestem zdecydowany aby kupić ten regulator. Jak będzie się sprawować opiszę na elektrodzie.

    1
  • #23 05 Maj 2015 14:54
    azalewsk
    Poziom 12  

    Mierzyłem parametry impulsów na chodzącym Merlo w wersji z dwoma elektrozaworami (są wersje z 3 elektrozaworami).
    1- pedał zwolniony wolne obroty silnika - czas załączenia 2 ms, czas wyłączenia 8 ms.
    2- pedał max maksymalne obroty silnika - czas załączenia 6 ms, czas wyłączenia 4 ms. oczywiście przy dodawaniu gazu pwm rośnie i jest zależne od impulsów z czujnika koła zamachowego. Parametry elektrozaworów tył i przód minimalnie się różniły. Poza tym przy programowaniu ustawia się charakterystykę działania potencjometru (nie jest liniowa). Obawiam się, że zaproponowany sterownik nie bardzo się nadaje do Merlo. Jeżeli chodzi o rozebranie modułu, to przeciąłem brzeszczotem górę modułu i wydłubywałem zaostrzonym wkrętakiem masę poliuretanową. Niestety przy okazji zniszczyłem elektrolity przy złączu i parę elementów smd, ale uratowałem złącze, które wykorzystałem do próbnej płytki. Jeśli potrafisz projektować płytki w protelu, to wyślę ci schemat, a sam zajmę się dokończeniem programu. są dwie możliwości wykonania: na BTS410 z zabezpieczeniami prądowo temperaturowymi (droższa) i na tranzystorach P-mos z bezpiecznikiem (tańsza i mniej wydzielająca ciepło). Wybór należy do ciebie.
    Ps. czy ta maszyna Merlo jest twoja, czy tylko ją konserwujesz?
    Jaki jest typ i prześlij zdjęcie sterownika.

    0
  • #24 05 Maj 2015 22:59
    adam_sil
    Poziom 20  

    Maszyna nie jest moja, to Merlo 33.7 KT. Sterownik wygląda tak jak na tym zdjęciu :
    http://www.asz.cz/galerie/obrazky/image.php?img=553398&x=800&y=600

    to Sauer Susmic 25, jutro postaram się zrobić zdjęcie. Jeśli chodzi o protela to kiepsko będzie z wolnym czasem u mnie ale na pewno znajdzie się ktoś kto by mi to zrobił. Napisz też jaka byłaby orientacyjna cena tej droższej wersji sterownika.

    0
  • #25 06 Maj 2015 10:00
    azalewsk
    Poziom 12  

    Największy problem to złącze, ewentualnie wpięcie się z przewodami w instalację.
    Koszty: Procesor PIC16F876A około 20zł, 2x BTS410 lub BTS441 -20zł, płytka drukowana wykonanie około 150 zł, wyświetlacz 7segm 4cyfry, drobne elementy,obudowa. Myślę, że w 400 zł powinno się zmieścić.

    0
  • #26 07 Maj 2015 23:19
    adam_sil
    Poziom 20  

    Jeśli ten sterownik, będzie działał to możemy ruszać z jego budową. Złącze to nie problem, dla mnie lepsza będzie wersja z przewodami do wpięcia w instalację. Po za tym możemy zastosować jakieś dowolne złącze, którego gniazdo będzie na płytce a wtyk wpięty w instalację ładowarki.
    Ps. wyżej znajdziesz część schematu tej ładowarki ze sterownikiem jakby co. Widać tam co i jak jest do niego podpięte

    0
  • #27 12 Maj 2015 09:38
    grzegorz200
    Poziom 2  

    witam.wtrącę kilka słów gdyż sam jestem zainteresowany zamiennikiem sterownika jazdy.otóż, to ,że maszyna nie jedzie to nie zawsze musi być uszkodzony sterownik.jeśli "nie widzi" obrotów silnika to nic nie jest zmusić maszyny do jazdy.brak odczytu z czujnika obrotów jest sygnalizowane poprzez miganie czerwonej diody w sekwencjach 4 mignięć -..-.(długi.krótki,krótki.długi).dodatkowo sterownik odczytuje wartość z potencjometru pedału hamulca.jesli wyeleminujemy uszkodzenie tych czujników wtedy możemy mówić o uszkodzeniu sterownika.jeśli chodzi o sterowanie juz cewkami jazdy?.to zasilane one są 5v, natomiast przesterowywane sa prądem .wychył płyty zaczyna się w granicach 0.45A.przy 0.7 A jest juz maksymalna prędkość jazdy.może te wiadomości ułatwią ewentualną budowę takowego sterownika.

    1
  • #28 31 Maj 2015 05:57
    azalewsk
    Poziom 12  

    Kolego jak już wspomniałem wcześniej z pomiarów wynika, że wysterowanie zaworów jest PWM 100 Hz i znaczy to że nieuważnie czytasz temat. 5V które odczytałeś wynika z PWM na elektrozaworze. Program jest na ukończeniu i po powrocie z delegacji będę robił pierwsze próby, chyba że sami spróbujecie. Program napisałem na PIC16F876A, obsługuje 2 elektrozawory wyświetlacz 3 cyfry 3 przyciski programowania. Programowanie potencjometru jazdy (dolny i górny poziom), PWM początku otwarcia, PWM końcowe elektrozaworu. Jeśli macie programator do procesorów PIC to wyślę wam wsad.

    1
  • #29 31 Maj 2015 11:05
    grzegorz200
    Poziom 2  

    odczyt wszystkich wartości biorę z urządzenia diagnostycznego.mam podgląd na wartosć napięcia i natężenia, oraz obrotów silnika.dodatkowo dochodzi odczyt z czujnika hamulca .przy naciskaniu pedału hamulca jest zdejmowany prąd z cewki jazdy w danym kierunku.po przekroczeniu około 60% zakresu owego czujnika zaczyna się podawanie proporcjonalnie prądu do cewki jazdy w przeciwnym kierunku.( bez względu na wartość obrotów silnika.).jest to potrzebne z 2 powodów.
    A . hamulce w tych kilku bądź kilkunastotonowych maszynach są umieszczone w osi przedniej.bez wspomagania hamulców pompami jazdy , są one bardzo "agresywne", ponadto tarczki ulegna bardzo szybkiemu zuzyciu ( koszt wymiany tarcz jest większy od kosztu sterownika ).
    B.takie rozwiązanie pomaga precyzyjniej "jeździć" i wykorzystać maksymalnie wydajność hydrauliki.

    0
  • #30 31 Maj 2015 14:31
    adam_sil
    Poziom 20  

    azalewsk napisał:
    Jeśli macie programator do procesorów PIC to wyślę wam wsad.


    Programator posiadam ale nie mam jeszcze nawet schematu sterownika od ciebie kolego :)

    Kolego grzegorz200 to co napisałeś brzmi całkiem sensownie, skoro masz podgląd do parametrów tego sterownika to jest to wiarygodne. W zasadzie hamulca używa się mało co bo po odpuszczeniu gazu maszyna dosyć szybko wytraca prędkość. Wciska się go np. po podjechaniu na wzniesieniu jak nie chcesz aby maszyna odjechała ci do tyłu.

    Generalnie trzeba by coś już działać bo maszyna jest w ciągłym ruchu a te wszystkie regulatory PWM, nie bardzo sobie radzą ze sterowaniem tymi zaworami. Póki co wymieniłem potencjometr na liniowy, bo jak wspomniałeś kolego azalewsk miał on charakterystykę nieliniową i jest trochę lepiej tzn. łapie on już w połowie ruchu pedałem a nie jak było do tej pory pod koniec.[/quote]

    0