Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW LT 35 - DIAGNOSTYKA LICZNIKA

18 Nov 2014 11:03 3180 8
  • Level 8  
    Witam.

    Zajmuje się trochę diagnostyką we własnym zakresie.
    Robiłem diagnoze oraz liczniki A4 , GOLF IV oraz innych z grupy VW.
    Kupiłem VW LT i mam jeden problem.
    Chciałbym dostać się do licznika,lecz wiem że są rozdzielne piny do danych sterowników.

    Czy ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć na poniższe pytania :

    1.Który PIN z kostki 14 PIN'owej jest przeznaczony do licznika (kombiinstrument lub KI)?

    2.Czy żeby zczytać faktyczny przebieg W ECU EDC15 (2.5 TDI 109 KM) Vag Commanderem potrzeby jest sygnał licznika,czy wystarczy tylko sygnał diagnostyki silnika ?

    3.Jaki sterownik silnika ma wersja silnik 2.5 TDI 102 KM AHD bądź bliźniacze ?

    Pozdrawiam.
  • Level 8  
    To co udało mi się ustalić to,że nie może zidentyfikować i połączyć się na 14 pinie (diagnostyka silnika) z Vag Commanderem.

    Potrzebuje tylko numer PIN'u w kostce , odpowiedzialny za licznik to zdam dalsze relacje.
  • Level 12  
    Ja również poszukuję pinoutu, albo jakichkolwiek informacji na temat podłączenia licznika w 2.5 TDI 102KM AHD. Miałem licznik z tacho, wymieniłem licznik na wersję bez tachografu. Impulsator w skrzyni wymieniony. Prędkościomierz działa prawidłowo, ale straciłem obrotomierz. Nie mam pojęcia na który pin podać sygnał obrotów, ani skąd one pochodzą. Na liczniku z tacho obrotomierz działał prawidłowo.
  • Level 8  
    Linia W w alternatorze doprowadzić do licznika - zobaczyć w schemacie do którego pinu w liczniku.

    Z tego co się orientuje PIN NR 5 w kostce do diagnostyki to obroty silnika,ale nie dam sobie za to ręki uciąć.


    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Ok, spróbuję. Jeszcze tylko takie głupie pytanie - która to kostka? Ta biała czy chodzi o złącze OBD.

    Na starym liczniku obrotomierz pracował bez zastrzeżeń, więc sygnał dostawał. Nie wiem tylko, którym kablem szło to do licznika ani pod, który pin należy wprowadzić sygnał.

    Pozdrawiam.
  • Level 8  
    Ta co jest obok pedału sprzęgła po lewej stronie okrągła i w niej pin nr 5 według schematu niby to właśnie obroty , ale mówie ponownie.Ręki za to uciąć nie dam - może ktoś inny się wypowie.

    Można tez z tej linii W z alternatora pociągnąć - nie wiem w który pin w licznik wpiąć.

    Może ktoś bedzie taki miły i poda schemat kostek do LT do licznika.

    Wtedy może coś by się wymyśliło.

    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    No tak, tylko cały czas chodzi mi o to, że na poprzednim liczniku obrotomierz działał prawidłowo, więc sygnał dostawał. Jeśli nie znajdę odpowiedniego opisu to postaram się pociągnąć nowy kabel.
  • Level 8  
    Możliwe że jak się wymieniało licznik gdzieś pin w kostce się uszkodził bądź nie do końca styka.Może to warto sprawdzić.

    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Zdobyłem schematy, które pozwoliły mi usunąć ten problem.

    Licznik z tachografem ( w zależności od modelu silnika ) miał podany sygnał obrotomierza na pin6/pin10/pin11. W moim przypadku ( silnik AHD ) sygnał był podany na pin11, który w liczniku bez tachografu jest używany przez impulsator.
    Przepiąłem kabel zielono/żółty do pinu6 w czarnej kostce co rozwiązało mój problem z brakiem obrotomierza.

    Osoby dokonujące podobnej zmiany zapraszam do mojego poprzedniego tematu:
    VW/LT/35 - Wymiana licznika na bez tachografu
    Zamieściłem w nim wszystkie niezbędne schematy, które rozjaśnią problem wymiany licznika w VW LT.

    Pozdrawiam