Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pobór prądu na postoju 0,5 Ampera Grand Scenic 2005 2.0T gaz

Arek1214 18 Lis 2014 17:13 1836 22
  • #1 18 Lis 2014 17:13
    Arek1214
    Poziom 10  

    witam
    Jak w temacie problem z autem Grand Scenic 2005r 2.0T z gazem.
    Pobór prądu na postoju 0,47-0,5A(2-3 dni i problem z odpaleniem na nowym akumulatorze). Sprawdzałem po odłączaniu kolejno wszystkich bezpieczników znajdujących się w aucie(abs,szyby,światła,panel,i wiele innych oraz ręczny elektryczny i zapalniczki), bez większych zmian.Zastanawiam się jeszcze czy to może być przez emulator paliwa od gazu, może jakieś inne sugestie jak się zabrać za temat

    0 22
  • #2 18 Lis 2014 17:16
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    Arek1214 napisał:
    witam
    Jak w temacie problem z autem Grand Scenic 2005r 2.0T z gazem.
    Pobór prądu na postoju 0,47-0,5A(2-3 dni i problem z odpaleniem na nowym akumulatorze). Sprawdzałem po odłączaniu kolejno wszystkich bezpieczników znajdujących się w aucie(abs,szyby,światła,panel,i wiele innych oraz ręczny elektryczny i zapalniczki), bez większych zmian.Zastanawiam się jeszcze czy to może być przez emulator paliwa od gazu, może jakieś inne sugestie jak się zabrać za temat


    Czyżby on nie był niczym zabezpieczony?

    0
  • #3 18 Lis 2014 20:05
    Arek1214
    Poziom 10  

    nie rozumiem pytania? czym zabezpieczony? po zamknięciu auta jest odcięcie urządzeń elektrycznych ale jakieś draństwo nadal pobiera. (emulator pozwala wskazać po długiej jeździe na gazie wskazać faktyczny stan benzyny)

    0
  • #4 18 Lis 2014 20:15
    decybel91
    Poziom 38  

    Chodzi o to, że emulator musi być zabezpieczony bezpiecznikiem, więc nie jest przyczyną - bezpieczniki wyciągane.
    Sterownik LPG, bezpiecznik od niego musi być łsatwo dostępny, wypinij go i sprawdź.

    0
  • #6 19 Lis 2014 18:11
    Arek1214
    Poziom 10  

    Bezpiecznik od gazu tez wyjmowałem i niestety bez zmian(myślałem ze emulator jest jakoś inaczej wpięty), autko mam od sierpnia i do tej pory nie zauważyłem problemu z poborem prądu, chociaż jak byłem na wakacjach po 4 dniach postoju akumulator się rozładował ale wtedy myślałem ze mam stary akumulator i go miesiąc temu wymieniłem. Teraz tydzień do pracy jakoś daje rade ale 3 dni postoju i koniec.

    0
  • #8 19 Lis 2014 20:21
    Arek1214
    Poziom 10  

    To już robota na wolny dzień(sobota), do tej skrzynki z głównymi bezpiecznikami jest bardzo trudny dostęp. Dam znać jak poszło

    0
  • #9 19 Lis 2014 20:30
    remot
    Poziom 30  

    A co z systemem audio? Nie jest nic kombinowane... np. jakiś sub?

    1
  • #10 19 Lis 2014 20:40
    damdam

    Poziom 32  

    to jest megane 2 ,tam nie ma nic oczywistego, ale są… lampki w schowkach podłogi pasażera i kierowcy, i to one powodują taki pobór bardzo często.

    1
  • #11 19 Lis 2014 21:06
    arelektroda
    Poziom 22  

    Ja proponuję sprawdzić napięcie ładowania akumulatora. Podczas pracy przy lekko podwyższonej prędkości obrotowej silnika powinno być stałe i wynosić 14,4 V. Powodem wczesnego rozładowania może być cykliczne niedoładowanie akumulatora.
    Pobór prądu z akumulatora na postoju powinien być wykonany co najmniej po kilku minutach od unieruchomienia samochodu bo często niektóre obwody (np. przepustnica powietrza) są domykane po tym czasie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A także "Podobne tematy" jak chociażby ten: Astra 1.6i - Na postoju pobór prądu 1,4 A :(

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podaj także w jaki sposób sprawdziłeś ten pobór prądu bo może przy otwartych drzwiach lub pokrywie - czy nie świeciły w tym czasie jakieś żarówki?.

    0
  • #12 19 Lis 2014 22:14
    Arek1214
    Poziom 10  

    System audio wygląda ok, oryginalne radio i głośniki- jak pisałem wyjąłem wszystkie bezpieczniki wewnątrz auta od radia również.Bezpiecznik od lampek też wyciągałem. Ładowanie na wolnych obrotach 14,2V, przy dużym obciążeniu spada chwilowo na 13,4 czasem 12,9 ale po zwiększeniu obrotów wzrasta do 14,1-14,2. Faktem jest że pomiary robione były zaraz po zamknięciu auta, na początku obciążenie 2,4A i spada do wartości 0,5A-0,47A i zostaje już tak. Każdy pomiar trwał około 3 min i robiony był wyłącznie przy otwartej masce, niema tam żadnego czujnika otwarcia.

    0
  • #13 19 Lis 2014 22:50
    arelektroda
    Poziom 22  

    Czym było wg Ciebie te duże obciążenie? Bo przy sprawnym alternatorze i jego mocy rzeczywisty prąd ładowania może być duży około 100 A i napięcie nie powinno zbytnio spadać oczywiście przy nominalnych obrotach alternatora. Te napięcie ładowania 14,4, o którym pisałem to powinno występować przy zwiększonej prędkości obrotowej silnika ale bez zbytniego obciążenia - nie może ono wzrastać powyżej tej wartości. Spadek do wartości 12,9 jak napisałeś to raczej przy dużym obciążeniu i niedoładowanym akumulatorze.
    Czy sprawdziłeś np. czystość klem na zaciskach akumulatora? Bo prawidłowe napięcie ładowania to nie wszystko. Musi płynąć jeszcze odpowiedni prąd. Ażeby tak było to przewody prądowe (te grube) akumulatora i alternatora te plusowe i masowe a właściwie ich końcówki muszą być czyste bez nalotów i dobrze dokręcone. Autko ma już 9 lat!.
    Na Twoim miejscu o ile masz możliwość to spróbuj założyć inny akumulator oczywiście o pojemności odpowiedniej dla Twojego auta i zobacz co będzie się działo aby wyeliminować np. jakieś problemy z samorozładowaniem akumulatora wynikające z jego wewnętrznego mechanicznego uszkodzenia co się zdarza nawet nowym akumulatorom.

    0
  • #14 20 Lis 2014 00:28
    remot
    Poziom 30  

    A co to wszystko ma mieć do rzeczy?

    Pisze, że płynie 0,5 Ampera to znaczy, że coś pobiera i już. Chłop założył post bo nie wie co i już zgłupiał ( :arrow: Arek1214 sorry ale pewnie tak już było )

    0
  • #15 20 Lis 2014 02:40
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Arek1214 napisał:
    Faktem jest że pomiary robione były zaraz po zamknięciu auta, na początku obciążenie 2,4A i spada do wartości 0,5A-0,47A i zostaje już tak. Każdy pomiar trwał około 3 min i robiony był wyłącznie przy otwartej masce, niema tam żadnego czujnika otwarcia.
    Trochę mało czasu na pełne uśpienie. Widziałem już takie, co 10 lub 15 minut potrzebowały na zaśnięcie.
    Chyba jednak nie ominie Cię wyciągnięcie bezpieczników wysokoprądowych. Jak nie pomoże, odłącz jeszcze alternator.

    0
  • #16 20 Lis 2014 08:20
    arelektroda
    Poziom 22  

    Kolego @remot a tyle ma do rzeczy, że trzeba zweryfikować całą instalację aby wyeliminować niesprawność szczególnie w autku 9 letnim. Na pewno nikomu to nie zaszkodzi. Jeżeli ktoś uważa, że auto w którym odpala silnik jest całkowicie sprawne to jego sprawa. Jak słusznie zauważył kolega @Paweł wawa nawet po odpięciu wszystkich bezpieczników do instalacji pozostaje jeszcze podłączony na pewno alternator ze swoim układem prostownikowym i regulacji napięcia. Bardzo często zdarza się częściowy upływ którejś z diod prostowniczych alternatora. Jest to trudne do zweryfikowania w samochodzie w szczególności dla kogoś nieposiadającego specjalistycznego sprzętu czyli większości kierowców. Dlatego właśnie drogą eliminacji niesprawności można dojść do przyczyny tego co się dzieje. Trudno w warunkach domowych rozpoczynać weryfikację czy też stawiać diagnozę w pierwszej kolejności demontując np. alternator.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kolego @Paweł wawa z tym czasem uśpienia w różnych samochodach masz rację. Ja o kilkuminutowym uśpieniu napisałem w poście #11 mając na względzie swoją Astrę H bo tyle jej potrzeba.

    0
  • #17 20 Lis 2014 17:29
    Arek1214
    Poziom 10  

    Pobór prądu na postoju w tym aucie nie powinien przekraczać 50mA ja mam pobór rzędu 470mA-500mA. Podsumowując wypowiedzi kolegów wnioskuje że należało by sprawdzić pobór prądu bo 15 minutach od uśpienia. Jeżeli będzie nadal tak wysoki pobór musze brać się za duże bezpieczniki lub w ostatku pozostaje alternator.

    0
  • #18 20 Lis 2014 20:06
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego w tym gó.... jest tyle rzeczy do zepsucia że głowa boli, wiązka silnika zwłaszcza jak gaziarze maczali palce , hamulec postojowy wszystkie drzwi, wiązka z podłodze, wiązka w podszybiu,lampki oswietlenia całe CAN sieć, itd. .....
    Ale jest jeden plus jak masz komputer co komunikuje się to można wiele podglądnąć.

    0
  • #19 20 Lis 2014 20:24
    Rafikusa
    Poziom 14  

    A ja proponuje pojechać do warsztatu i dać wyczytać błędy. Jeżeli się okaże, że masz błąd nastawiacza rozrządu, to znalazłeś przyczynę. Ten błąd (może też inne) nie pozwalają komputerowi zasnąć. Po wymianie tej pierdołki było wszystko w porządku.

    Pozdrawiam

    0
  • #20 22 Lis 2014 17:51
    Kramer16
    Poziom 14  

    Podjedz do mnie to sprawdzimy to autko, możliwe ze alternator pobiera prąd.

    Pozdrawiam

    0
  • #21 22 Lis 2014 22:25
    Arek1214
    Poziom 10  

    Jak się okazało po ciężkiej sobocie z głównymi bezpiecznikami to jednak ALTERNATOR w stanie uśpienia pobiera ten nieszczęsny prąd. Wczytanie błędów nic by nie dało bo na kompie nie ma szans sprawdzenia takich jak by się wydało prostych dolegliwości. Niektóre posty załamały mnie bezsensem (najbardziej Strumien swiadomosci swia) ale niektórzy koledzy dali natchnienie na alternator, i za to dziękuje. Temat uważam za zamknięty ALTERNATOR WINOWAJCĄ. Szczególnie podziękowania dla Kramer16 który to stwierdził.

    0
  • #22 23 Lis 2014 23:40
    arelektroda
    Poziom 22  

    arelektroda napisał:
    Bardzo często zdarza się częściowy upływ którejś z diod prostowniczych alternatora.
    napisałem to już w poście #16.
    Czy mógłbyś podać co dokładnie stało się alternatorowi Twojego samochodu?

    0
  • #23 24 Lis 2014 08:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    arelektroda napisał:








    arelektroda napisał:


    Bardzo często zdarza się częściowy upływ którejś z diod prostowniczych alternatora.


    napisałem to już w poście #16.
    Czy mógłbyś podać co dokładnie stało się alternatorowi Twojego samochodu?

    Regulator.

    0