Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda/octavia1/2003 - zaryglowane przednie drzwi pasażera, brak reakcji na pilot

18 Lis 2014 17:55 2505 11
  • Poziom 10  
    witam
    mam octavie 1 z 2003 r. z fabrycznym centralnym zamkiem , który obecnie szwankuje.
    chodzi o to, że prawe przednie drzwi nie reagują ani na sterowanie z pilota ani na sterowanie z podłokietnika prawych drzwi. Dodatkowo ww. drzwi nie można otworzyć klamką ani od zewnątrz ani od wewnątrz są zaryglowane.
    Pozostałe drzwi w najlepszym porządku.
    Podłączyłem vag-a do auta i moduł komfortu zarejestrował błąd "929 siłownik zamka centralnego prawy przód-f221 nieprawidłowy sygnał"
    Miałem podobny problem w przeszłości z zamkiem drzwi kierowcy z tą różnicą, że te drzwi wyposażone są w wkładkę dzięki, której udawało mi się otwierać drzwi kluczykiem. Powodem niedziałających drzwi kierowcy był skorodowany pin w wielo-pinowym złączu elektrycznym znajdującym się pod tapicerką drzwi .
    Zdjęcie tapicerki z obecnie uszkodzonych drzwi wydaje się prawie nie możliwe ze względu na brak możliwości ich otworzenia, dodatkowo nie mam pewności czy to aby ww. drzwi są powodem awarii, równie dobrze sygnał otwierania może ginąć już znacznie wcześniej np. przy drzwiach kierowcy.
    potrzebuję opis przewodów (kolor funkcja ) i miejsce ich rozprowadzenia co pomoże mi prześledzić drogę sygnału. Mam zamiar inicjować pilotem otwieranie drzwi i sprawdzić miernikiem sygnał przy prawych drzwiach ok przepustu przewodów z kabiny do drzwi.
    obecność ww. sygnału zmotywuje mnie do bardzo trudnego demontażu tapicerki zaryglowanych i uszkodzonych drzwi a jego brak pozwoli mi zaniechać tego karkołomnego zadania.
    proszę o pomoc wszystkie sugestie mile widziane.
  • Poziom 40  
    Tam aby dać na krótko siłownik to musisz mieć zdjętą tapicerkę...
  • Moderator Samochody
    Ja mam taką nie typową metodę ale działa, trzeba oklepywać drzwi ręką w okolicach zamka, jednocześnie bawić się pilotem zamykanie otwieranie aż w końcu zadziała, jeśli problemem jest zaśniedziały styk lub szczotki silniczka w samej jednostce siłownika zamka centralnego.
  • Poziom 10  
    robokop napisał:
    A tapicerki zdjąć się nie da, bez otwarcia drzwi. Pozostaje próba wydłubania kołka blokady - może odpuści.

    o wydłubanie jakiego kołka Ci chodzi

    ma ktoś opis wiązki elektrycznej odpowiedzialnej za centralny zamek?
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    domex32 napisał:
    Ja mam taką nie typową metodę ale działa, trzeba oklepywać drzwi ręką w okolicach zamka, jednocześnie bawić się pilotem zamykanie otwieranie aż w końcu zadziała, jeśli problemem jest zaśniedziały styk lub szczotki silniczka w samej jednostce siłownika zamka centralnego.


    Dokladnie tak. Probuj oklepywac i otwierac i zamykac centralny. Zobaczysz ze pusci po chwili i otworzysz drzwi.
  • Poziom 10  
    odklepywanie zadziałało teraz muszę zdjąć tapicerkę i znaleźć przyczynę awarii.

    macie jakieś sugestie- gdzie szukać.
  • Moderator Samochody
    szymko200 napisał:
    macie jakieś sugestie- gdzie szukać.


    domex32 napisał:
    jeśli problemem jest zaśniedziały styk lub szczotki silniczka w samej jednostce siłownika zamka centralnego.


    Ewentualnie zimne luty w jednostce zamka centralnego.
  • Moderator Samochody
    Są w środku bodaj 4 mikro switche - mogły naciągnąć wody. Zimne luty na nich, na układach transmisji can, zgniła wiązka, co znowuż nie jest taką osobliwością - łączona jest w plastiku przy prawej nodze pasażera.-
  • Poziom 40  
    Można jeszcze wkładkę rozwiercić a potem kupić drugą to mechanicznie otworzysz.
  • Moderator Samochody
    Ireneo napisał:
    Można jeszcze wkładkę rozwiercić a potem kupić drugą to mechanicznie otworzysz.


    Drzwi juz otwarte, teraz sprawa idzie o naprawę.
  • Poziom 10  
    problem rozwiązany
    wczoraj zabrałem się do naprawy...
    1.Zacząłem od sprawdzenia przewodów w przelotce między drzwiami a kabiną tam znalazłem 2 przewody pękniętą izolacją oczywiście zaizolowałem je dodatkowo w kabinie rozłączyłem wiązkę i wtyczkę potraktowałem kontaktem.
    2. Zdemontowałem tapicerkę drzwi u ku mojemu dziwieniu piny i wtyczka wchodzące w skład mechanizmu podnoszenia szyb byłe w bardzo dobrym stanie, brak śladów ingerencji wody, prewencyjnie całość wyczyściłem sprężonym powietrzem i zabezpieczyłem preparatem kontakt
    3. demontaż zamka przebiegł bez problemów jedyną anomalią była woda we wtyczce połączonej z zamkiem. Całość jak wcześniej prewencyjnie wyczyściłem sprężonym powietrzem i zabezpieczyłem preparatem kontakt .
    po ww zabiegach zamek odzyskał pełną sprawność.
    dzięki za podpowiedzi