Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Combo 1,7 ISUZU - Brak komunikacji z sterownikiem silnika - auto nie odpala

18 Lis 2014 18:07 4986 14
  • Poziom 5  
    Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.

    Posiadam Opla Combo 1,7 z silnikiem isuzu 2002r.
    Pewnego dnia po umyciu auta, odstawiłem je do garażu
    na 2 dni, przy próbie uruchomienia, auto odpaliło na kilka sekund
    i zgasło, zaczęła mrugać ikonka samochodu z kluczykiem.
    Po sprawdzeniu bezpieczników, kabli i różnych wtyczek, mechanik spróbował
    podpiąć się komputerem do sterownika, niestety na różnych programach i komputerach, nawet Opcomem wyskakuje błąd połączenia.

    Mechanik był przekonany że to sterownik komputera lub sterownik pompy,
    oba sterowniki wysłaliśmy do regeneracji, okazało się że są w porządku,
    co najlepsze jest łączność ze sterownikiem silnika.

    Po zamontowaniu sterowników nadal nie można się z nim połączyć.
    Auto kręci ale nie odpala, paliwo jest podawane na wtryski (tak twierdzi mechanik).
    Samochód odpala na plaka, ale dosłownie na 2-3 sekundy i gaśnie.
    Zamówiliśmy nowy sterownik silnika, zaprogramowany pod auto,
    niestety sytuacja się powtarza, nadal brak komunikacji ze sterownikiem no i wiadomo auto nie odpala - ciągle mruga ikonka auta z kluczykiem.

    Szukałem na forum, są podobne przypadki ale użytkownicy łączą się ze sterownikiem, niestety u Nas nie można.

    Od czego mamy zacząć szukać usterki ?

    Jest to mój pierwszy temat, proszę moderatorów o wyrozumiałość.
  • Moderator Samochody
    CLIP i dobry elektryk, skoro niema komunikacji to nigdy tego nie odpalisz.
    Być może już była uszkodzona wiązka a mycie jej pomogło. brak komunikacji będzie też jeżeli blokuje IMMO(a skoro miga kontrolka to znaczy że blokuje). w tych autach częstą usterką był moduł UCH pod deską z lewej strony(często dostawała się tam wilgoć).
    Moderowany przez robokop:

    Kolega pozwoli że nagrodzę tą poradę ostrzeżeniem. A czemu, proszę doczytać sobie w sieci, wpisując poszczególne słowa z postu w googlach. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Poziom 12  
    Witam. Radziłbym przeglądnąć dokładnie wszystkie złącza i piny w nich, ponieważ usterka wystąpiła po umyciu istnieje duże prawdopodobieństwo że coś zostało zalane i woda w połączeniu z prądem spowodowała gdzieś korozję (poprzez elektrolizę), może tylko nie łączyć, a może być tak że jakiś pin lub piny w którejś wtyczce "zgniły" i po prostu zniknęły :). W samochodzie z tego rocznika nawet gdy wyłączymy zapłon to w bardzo wielu miejscach i złączach wciąż jest napięcie które w połączeniu z wodą powoduje bardzo szybkie niszczenie połączeń stykowych.
  • Poziom 5  
    Jeśli IMMO blokuje, to nie można się połączyć np Opcomem ze sterownikiem ?
    Sterownik był sprawdzany w firmie która się tym specjalizuje, i u nich była komunikacja ze sterownikiem, a wysyłałem sam sterownik, czyli sprawdzali na swoim aucie, no to tam IMMO też powinno blokować połączenie.

    Zapomniałem dodać ważnej rzeczy, mianowicie jakiś rok temu zgubiłem transponder z kluczyka, zaholowałem auto do elektromechanika który mi w jakiś magiczny sposób ominął IMMO i auto normalnie paliło aż do tego czasu. Jak można wyeliminować że to nie wina IMMO ?

    Cytat:
    Witam. Radziłbym przeglądnąć dokładnie wszystkie złącza i piny w nich, ponieważ usterka wystąpiła po umyciu istnieje duże prawdopodobieństwo że coś zostało zalane i woda w połączeniu z prądem spowodowała gdzieś korozję (poprzez elektrolizę), może tylko nie łączyć, a może być tak że jakiś pin lub piny w którejś wtyczce "zgniły" i po prostu zniknęły Smile. W samochodzie z tego rocznika nawet gdy wyłączymy zapłon to w bardzo wielu miejscach i złączach wciąż jest napięcie które w połączeniu z wodą powoduje bardzo szybkie niszczenie połączeń stykowych.


    Rozumiem że te piny mam sprawdzić w tych dwóch wtyczkach co wchodzą do sterownika ? no ale tam nie dochodzi raczej woda... druga kostka jest w kabinie to tym bardziej woda nie dochodzi. Jak można sprawdzić czy dochodzi napięcie i masa do sterownika ? istnieją jakieś schematy dzięki którym będzie można podpiać komputer bezpośrednio do sterownika ? Możliwe że sterownik nie ma zasilania, dlatego auto nie pali i nie ma z nim komunikacji ?
  • Moderator Samochody
    palkidesign napisał:
    Jeśli IMMO blokuje, to nie można się połączyć np Opcomem ze sterownikiem ?
    Sterownik był sprawdzany w firmie która się tym specjalizuje, i u nich była komunikacja ze sterownikiem, a wysyłałem sam sterownik, czyli sprawdzali na swoim aucie, no to tam IMMO też powinno blokować połączenie.

    Zapomniałem dodać ważnej rzeczy, mianowicie jakiś rok temu zgubiłem transponder z kluczyka, zaholowałem auto do elektromechanika który mi w jakiś magiczny sposób ominął IMMO i auto normalnie paliło aż do tego czasu. Jak można wyeliminować że to nie wina IMMO ?


    oni tego na pewno nie sprawdzali w samochodzie tylko na stole napewno im nic nie blokowało, spróbuj się połączyć z IMMO i zobacz czy jest pozwolenia na uruchomienie. może to OMINIĘCIE i IMMO się wysypało?
  • Poziom 12  
    Aby nie było komunikacji ze sterownikiem problem wcale nie musi być na kostkach czy wiązkach bezpośrednio dochodzących do sterownika. Proponuje poszukać schematu w sieci (można znaleźć, np. corsa C. to praktycznie to samo co Combo) i prześledzić stan przewodów odpowiedzialnych za komunikację pomiędzy sterownikiem silnika i resztą auta oraz złączem diagnostycznym. Trzeba tez sprawdzić przewody zasilające sterownik, +12V stałe (bez uruchomienia zapłonu) +12V po włączeniu zapłonu, masy przykręcane śrubkami itd. W takim wypadku przyczyn może być wiele.

    Dodam jeszcze że immobiliser w Oplu na pewno nie blokuje komunikacji ze sterownikiem silnika. To właśnie brak lub niewłaściwa komunikacja może być przyczyną migania kontrolki immobilisera.
  • Moderator Samochody
    Myszaxx1 napisał:


    Dodam jeszcze że immobiliser w Oplu na pewno nie blokuje komunikacji ze sterownikiem silnika. To właśnie brak lub niewłaściwa komunikacja może być przyczyną migania kontrolki immobilisera.


    przepraszam za wprowadzenie w błąd.
  • Poziom 23  
    Diagnoze powinniście zacząć od sprawdzenia zasilań i mas.
  • Spec od samochodów
    A jak się ma komunikacja can chociaż sprawdzałeś napięcia nie wspomnę o oscyloskopie bo to inna bajka może być przyczyna gdzie indziej
  • Poziom 43  
    A ja bym przeglądnął bezpieczniki i wiązke silnika, szczególnie lewa strona za silnikiem i ta część co idzie w dół i na dole z tyłu silnika.

    Po drugie jak miga to jest problem z immo , tylko czy faktycznie trzeba sprawdzić czy puszka ma zasilanie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    wloc napisał:
    A jak się ma komunikacja can
    bez odpowiedzi na to pytanie, cała dalsza dyskusja traci sens.
  • Poziom 5  
    Cytat:
    Proponuje poszukać schematu w sieci (można znaleźć, np. corsa C. to praktycznie to samo co Combo)

    Ma ktoś może taki schemat ?

    Cytat:
    A jak się ma komunikacja can

    Czym się różni komunikacja CAN ze zwykłą próbą połączenia no Opcomem przez wtyczkę serwisową ?

    Cytat:
    tylko czy faktycznie trzeba sprawdzić czy puszka ma zasilanie.

    No bardzo chętnie, dlatego poszukuje schematu :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    palkidesign napisał:
    Ma ktoś może taki schemat ?
    palkidesign napisał:
    Czym się różni komunikacja CAN ze zwykłą próbą połączenia no Opcomem przez wtyczkę serwisową ?

    Poszukaj warsztatu, który naprawi auto. I tak i tak skończy w warsztacie. Od Ciebie zależy tylko to, czy koszty nie będą większe. Przenoszę do początkujących.
  • Poziom 9  
    palkidesign napisał:
    Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.

    Posiadam Opla Combo 1,7 z silnikiem isuzu 2002r.
    Pewnego dnia po umyciu auta, odstawiłem je do garażu
    na 2 dni, przy próbie uruchomienia, auto odpaliło na kilka sekund
    i zgasło, zaczęła mrugać ikonka samochodu z kluczykiem.
    Po sprawdzeniu bezpieczników, kabli i różnych wtyczek, mechanik spróbował
    podpiąć się komputerem do sterownika, niestety na różnych programach i komputerach, nawet Opcomem wyskakuje błąd połączenia.

    Mechanik był przekonany że to sterownik komputera lub sterownik pompy,
    oba sterowniki wysłaliśmy do regeneracji, okazało się że są w porządku,
    co najlepsze jest łączność ze sterownikiem silnika.

    Po zamontowaniu sterowników nadal nie można się z nim połączyć.
    Auto kręci ale nie odpala, paliwo jest podawane na wtryski (tak twierdzi mechanik).
    Samochód odpala na plaka, ale dosłownie na 2-3 sekundy i gaśnie.
    Zamówiliśmy nowy sterownik silnika, zaprogramowany pod auto,
    niestety sytuacja się powtarza, nadal brak komunikacji ze sterownikiem no i wiadomo auto nie odpala - ciągle mruga ikonka auta z kluczykiem.

    Szukałem na forum, są podobne przypadki ale użytkownicy łączą się ze sterownikiem, niestety u Nas nie można.

    Od czego mamy zacząć szukać usterki ?

    Jest to mój pierwszy temat, proszę moderatorów o wyrozumiałość.



    Witam, udało się naprawić?? mam podobny problem po jeździe cało dniowej w deszczowy dzień, sterownik naprawiany i sprawdzony , mam błąd P1610 problem z imo. Proszę o odpowiedź jeżeli udało się naprawić
  • Poziom 5  
    Tak udało się naprawić, w Oplach Combo i Corsach C jest wada która polega na wlewaniu się wody z podszybia do puszki z bezpiecznikami ale nie tej pierwszej dla zwykłego kowalskiego tylko tej drugiej, czyli bliżej kabiny kierowcy, częsty motyw przy ruszaniu że woda leci na buty... właśnie tam w skrzynce zbiera się woda, robi się zwarcie i robi się problem.
    Mechanik naprawił to w taki sposób że wymienił całą zaśniedziałą  skrzynkę na jakąś używkę, przełożył moduły i bezpieczniki i problem zniknął.