Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Huawei E3372 z PLAY i Modem TP-LINK TL-MR3420

jarrrek89 06 Paź 2015 22:58 61494 44
  • #31
    morling1
    Poziom 11  
    Nie jest, jak podałem to wersje BETA testowe ale otrzymane z serwisu producenta i dedykowane właśnie pod E3372 i to może być właśnie ta przewaga. Niestety po instalacji wszystko wyświetli się w j. Angielskim więc nie polecam dla tych którzy będą mieć problemy z menu w tym języku na routerze. Jeszcze jedno, zawsze przy wgrywaniu tego typu softy posypią się hasła i tak trzeba będzie od nowa wprowadzać hasło do routera bo nazwa i hasło ustawią się na: admin a także od nowa wprowadzić hasło kodowania (szyfrowania) internetu po wifi. Pozdrawiam.
  • flexghzflexghz
  • #32
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet
    Nie żartuj z ta konfiguracją w języku angielskim, akurat na TP-Linkach to nie ma znaczenia. Podstawowa jest na tyle prosta , ze każdy da radę. Ciekawi mnie ta ich dedykacja softu dla E3372. Jeśli to beta to w jakim celu i dlaczego wypuścili ogólnie dostępną, stała nie testową z dnia 19.03.2015? FW pod jeden modem jest całkowicie pozbawione sensu, dla kogo taki okrojony soft? Jeśli to prawda to tez dowodzi, że ten router nadawał się jedynie do obsługi modemów3G. Wymagania LTE go przerosły. Firma powinna poważnie zastanowić się nad wprowadzeniem do polskiej oferty routera z modemem LTE MR-200. Ale w tym temacie to @jimasek będzie wiedział najwięcej.
  • #33
    morling1
    Poziom 11  
    Myślę że ma to sens i zaraz wyjaśnię, oczywiście są to tylko przypuszczenia i moje gdybania ale logicznie będzie uzasadnione. Myślę że czegoś w tym routerze jest za mało i stawiam na pamięć gdzie poszatkowane pakiety danych byłyby składane w całość. Zauważyłem że przy połączeniu MR3420 Z E3372 u jednych albo nie wyrabia download albo to u innych upload to znaczy ze jednocześnie nie będzie pracować przy całej prędkości bo pewnie brakuje mu buforu bo brak tej podręcznej pamięci. Przypuszczam że jednym ze sposobów było by na routerze w konfiguracji (o ile to możliwe) przykrócić transfer który chodzi lepiej o połowę i powinno to podnieść transfer przeciwny jeżeli mam rację. Drugim spostrzeżeniem jest to że np Asus AC51u który ma drugie tyle pamięci nie ma tych problemów "http://forum.jdtech.pl/Watek-asus-rt-ac51u-tp-link-tl-mr3420-i-huawei-e3372s-153" co by również wskazywało tą przypadłość, jeżeli to prawda to wiedząc że ktoś konkretnie używa ten modem e3372 a nie inny to spokojnie można usunąć pozostałe sterowniki innych urządzeń bo będą nie potrzebne celem zwolnienia większej ilości pamięci podręcznej. To by była też odpowiedź dla czego sterowniki te nie nadawały by się jako oficjalne do netu, bo po pierwsze jawnie wskazywały by techniczną słabość urządzenia która to zresztą nie została wyeliminowana w wersji V2 po V1 a kolejne to to że ktoś instalując kolejno nowsze sterowniki jak leci trafia w końcu na takie które wyłączają mu modem który nie jest tym e3372 a router oddawany do naprawy jako uszkodzony. Wiadomo że każdy umieści takie stery jako oficjalne które będą obsługiwać wszystkie urządzenia lepiej to czy gorzej ale wszystkie. Trzeba tylko sprawdzić tym którzy mają kłopoty z transferem w konfiguracji MR3420 z E3372 czy transfer będzie OK i niech w zamian opiszą swoje spostrzeżenia pomagając tym samym sobie i innym.


    Właśnie podczas pisania tego postu dostałem odpowiedź od serwisu TP-LINKa

    mój mail:

    Witam ponownie

    1. Czy to oprogramowanie wprowadza jeszcze dodatkowo jakieś istotne zmiany ?

    2. Czy są jakieś modemy LTE USB o podobnie dobrych parametrach jak ten który posiadam Huawei E3372s-153 HILINK, ale taki o którym wiadomo że na pewno na 100% będzie poprawnie współpracował z routerem TL-MR3420

    3. Dla czego przysłane oprogramowanie nie jest na oficjalnej stronie TP-Link ??

    Dziękuje za info. Pozdrawiam.


    Odpowiedź:

    Wsparcie Techniczne TP-Link

    do mnie
    1. Oprogramowanie poprawia działanie konkretnie z modemem E3372.
    2. Listę modemów może Pan znaleźć na liście kompatybilności na naszej stronie internetowej. np. E3272, ZTE MF823
    3. Oprogramowanie jest w wersji beta i nie będzie go na stronie.

    Pozdrawiam,

    Mariusz Mostek

    Wsparcie techniczne

    TP-LINK Polska Sp.z o.o.


    Ul. Ożarowska 40/42
    05-850 Duchnice
    tel. 801 080 618
    22 3606363
    www.tp-link.com.pl


    Trzeba przyznać że serwis internetowy techniczny TP-Linka jest super i do tego w języku Polskim a jest to rodowodem Chińska Firma podobnie jak HUAWEI.

    W takim razie w związku z taką odpowiedzią podaje jeszcze raz plik jako załącznik, trzeba rozpakować archiwum po zdjęciu na dysk, archiwum jest zabezpieczeniem poprawności pliku, jak się źle ściągnie to nie rozpakuje ale za to jak się rozpakuje to poprawnie załaduje w router, oczywiście jak komuś nie braknie przy tym prądu 8-O. Oczywiście rzecz jasna wszystko dotyczy routera MR3420 V2 !!!!
  • #34
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet
    Ale ta odpowiedź niewiele wnosi. Problemy z obsługa modemów LTE ten router miał od początku. TP-Link pracował nad tym ale sukces wątpliwy, FW wg. odpowiedzi obsługuje modemy z listy, nie jest finalne czyli nie pozbawione bugów. Nawet jeśli jest tak jak piszesz niewiele to zmienia. MR-3420v2 nie nadaje się do modemów LTE dla przeciętnego użytkownika. A zaawansowani i tak korzystają z alternatywnego, znacznie rozszerzającego jego możliwości. Oczywiście tak jak pisałem, router za słaby sprzętowo min. za mało pamięci to podstawa tych niedomagań. Biorąc jeszcze pod uwagę słaba wydajność prądową USB w nim całkowicie zdyskwalifikowany do modemów LTE. Rozwiązanie dla desperatów, osobiście dawno się z tego routera wyleczyłem i nikomu nie polecam do LTE.
  • flexghzflexghz
  • #35
    morling1
    Poziom 11  
    Zdaje się na tym forum szukamy rozwiązań, proponuję zatem zainstalować ten sterownik i jeżeli to pomoże to bez zbędnego rozpisywania się zamkniemy ten temat sukcesem, a jeżeli nie to będziemy szukać dalej. Nie jesteśmy w sejmie. Pozdrawiam.
  • #36
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet
    Gdyby to było rozwiązanie zapewniające stabilna pracę z modemami LTE w tym E3372 to od dawna powinno widnieć na stronie TP-Linka jako powszechnie dostępne. Producent miał 7 miesięcy aby je samemu sprawdzić i usunąć ewentualne błędy i na stronie umieścić aktualizację FW , powszechnie dostępną z sugestią, że jest dedykowana dla E3372. Jeśli tego nie zrobił to pozostaje zadać pytanie czemu ? Przykładem niech będzie D-Link , który dla modemu E3372s-153 z Play( wersja zwykła) zamieścił FW dedykowane dla tego modemu i operatora. To nie Sejm tylko rzeczowa dyskusja, nie wiązałbym dużych nadziei z takimi wersjami beta. Problem obsługi najnowszych modemów LTE przez ten router znany producentowi od dwóch lat. Wypuszczono kilka aktualizacji, które nie rozwiązały problemu, nie poradzono sobie nawet z od dawna problemami zasilania modemu po USB. Na dzień dzisiejszy wszystkie te zabiegi to reanimowanie trupa. Podejrzewam, że te routery wkrótce znikną z oferty TP-Linka. Zastąpi je obecny już na stronie MR-200. To kierunek , w którym idą wszyscy producenci. Życzę udanych testów tego nowego FW, oby spełniło pokładane nadzieje. Pozdrawiam.
  • #37
    morling1
    Poziom 11  
    Kto zapewni że te MR-200 obsługują po USB modemy jakiekolwiek nie wspominając o LTE, producent też się rozpisywał że MR-3420 ładnie będzie obsługiwał 4G po USB. Może więc zamiast tego Asus RT-AC51u

    http://forum.jdtech.pl/Watek-asus-rt-ac51u-tp-link-tl-mr3420-i-huawei-e3372s-153

    Jednak gdybym już miał tego MR-3420 to najpierw zanim wydał bym kolejne min 150zł to najpierw wypróbował bym za darmo tą wersję oprogramowania bo co mi zależy.

    Huawei E3372 z PLAY i Modem TP-LINK TL-MR3420

    Dyskusja rzeczowa to będzie wtedy jak przetestujemy i zamiast dalej teoryzować będziemy wiedzieć na pewno o czym dalej piszemy.
  • #38
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet
    MR-200 to nowy router z wbudowanym modemem LTE i nie kosztuje 150 zł tylko na razie około 150$. To nowość w ofercie TP-Linka a ogólną tendencją jest teraz mieć w ofercie taki router. Obawiam się, że ze strony producenta MR-3420v2 nie będzie już dalej wspierany. Po prostu teraz wchodzi nowa linia produktów i na tym skupia się ich uwaga. Ale zrób testy i przedstaw wyniki, sam jestem ciekaw. Tak jak pisałem , rok temu po aktualizacji softu, który miał zapewnić stabilną pracę z modemami LTE i testach, które tego nie potwierdziły odpuściłem sobie ten router. Ciekawi mnie zdanie @jimaska w sprawie tego FW i przyszłości tego routera. Kto jak nie on może coś wiedzieć na ten temat.
  • #39
    morling1
    Poziom 11  
    Za cenę 150$ są też inne pozycje jak np: D-LINK DWR-923, HUAWEI B593s-22. Jednak mając już wydaną kasę na tego nieszczęsnego E3372 (złe porównanie - nieszczęsnego bo akurat on chodzi dobrze) to proponuje, bo będzie taniej: ASUS RT-AC51U ewentualnie ASUS RT-N14U, choć ASUS nie potwierdzi ciągłej współpracy z USB LTE lecz jako zapasowej. Jednak jak w temacie szukamy wyjścia problemu współpracy MR3420 z E3372 (ponieważ ktoś już to kupił w dobrej wierze wydał kasę) i znajdźmy rozwiązanie, a jeżeli testując nie mamy więcej pomysłów i się nie udało to napiszmy że nie ma rozwiązania, ale tylko w naszej ocenie bo ktoś inny może to rozwiązanie znaleźć. Ja podałem nowe sterowniki ale nie widzę aby ktokolwiek ich zainstalował a schodzimy z tematu i rozpisujemy się o innych routerach. Nie ten temat i nikt nie przetestował nowych sterów żeby mówić o nie powodzeniu. Nie chodzi o to żeby udowadniać co się teoretycznie da a co nie tylko żeby znaleźć skuteczne rozwiązanie które będzie mówić samo za wszystko albo za wiele. Więc ponawiam pytanie: czy ktoś zainstalował podane prze ze mnie stery żeby się rozpisywać że to nie wypaliło ?. Nie widzę, są tylko odpowiedzi na sucho, a na sucho to wiadomo co nawet żaden tłok tego nie lubi. Pozdrawiam.

    Dodano po 13 [minuty]:

    matek451 napisał:
    MR-200 to nowy router z wbudowanym modemem LTE i nie kosztuje 150 zł tylko na razie około 150$. To nowość w ofercie TP-Linka a ogólną tendencją jest teraz mieć w ofercie taki router. Obawiam się, że ze strony producenta MR-3420v2 nie będzie już dalej wspierany. Po prostu teraz wchodzi nowa linia produktów i na tym skupia się ich uwaga. Ale zrób testy i przedstaw wyniki, sam jestem ciekaw. Tak jak pisałem , rok temu po aktualizacji softu, który miał zapewnić stabilną pracę z modemami LTE i testach, które tego nie potwierdziły odpuściłem sobie ten router. Ciekawi mnie zdanie @jimaska w sprawie tego FW i przyszłości tego routera. Kto jak nie on może coś wiedzieć na ten temat.


    Co do wspierania dalszego MR-3420V2 to nie powinno być mowy o zastępowaniu go przez MR-200 i z tego powodu braku wspierania MR-3420V2 bo skoro MR-3420V2 nie działa prawidłowo jako LTE USB bo takie transfery to w ogóle ciężko nazwać LTE to powinna tu być mowa o naprawie dociągającej do obiecanej usługi działania LTE (której brak - brak prawidłowego wykonania usługi i pobrania korzyści materialnej za nią - przepisy - Rzecznik Konsumentów) a nie o baku wspierania czegoś co niby działa prawidłowo. Jednak ponawiam pytanie, czy ktoś zainstalował te nowe stery i może powiedzieć że skoro już wydał kasę na: MR-3420 i E3372 jak w temacie to czy to działa ??? i jak ???

    Być może wymieniony wcześniej przez matek451 forumowicz @jimaska wykona takie testy i wypowie się na forum ?.

    Pozdrawiam.


    Dopisek z dnia 09-10-2015 godz 16:17 z ciekawości sam wykonałem testy i pomimo jak wspomniałem oprogramowania z internetowego serwisu TP-LINK nic nowego to nie wniosło, więc problem nadal nie rozwiązany.
  • #40
    Bosak
    Poziom 17  
    Mam zamiar korzystać z LTE w Play. Parę dni temu kupiłem właśnie Huawei 3372 hilink, zacząłem rozglądać się za routerem, ten właśnie MR3420 używany można kupić za mniej niż 100 zł, na początku myślałem że go kupie ale jak zacząłem o nim czytać to zaczynam wątpić. Trochę czytałem też o D-Link dwr116, też nie drogi ale czytałem również mieszane opinie.
    W sumie to za ok 100 zł to nic dobrego chyba się nie kupi jak widzę. Może ktoś napisze jakąś dobrą propozycje.
  • #41
    morling1
    Poziom 11  
    Napisałem jeszcze raz do TP-LINKa że to ich niby specjalny soft nic nie dał, poprosili mnie o wysłanie wersji softu, przesłałem printscreena na którym widać wszystkie parametry IMEI , wersja softu itp itd, otrzymałem taką odpowiedź która być może się co niektórym przyda:

    "Tak, jak podejrzewałem, jest to kolejna wersja oprogramowania, która niestety nie była testowana w naszej placówce z naszymi routerami. Niestety nie mamy wpływu na rynek modemów i oprogramowania, które na nich wychodzą sprawiając, że przestają poprawnie działać z naszymi firmware... Ostatni jaki testowaliśmy bez HiLink z Play to FW: 21.286.03.00.264, natomiast HiLink z Plusa/Polsatu FW: 22.286.03.01.1202

    Rozumiem, że Pański modem nie jest sygnowany przez konkretnego operatora i zakupił go Pan oddzielnie?"

    Od siebie dodam że modem nie był od żadnego operatora, jest to wersja niezależna kupiona za gotówkę, nie w żadnym abonamencie w Play, Orange czy innym.

    Widzę że moja wersja softu jest wyższa: 22.286.53.01.161 i być może w tym problem.
  • #42
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet
    Problemem to jest MR-3420v2 szczególnie na OFW a nie modemy LTE i ich soft. To co napisałem wcześniej znalazło potwierdzenie w 100%.
  • #43
    morling1
    Poziom 11  
    Matek451 podaj z jakim softem będzie pracował ten router MR3420 z modemem E3372 Hilink to postaram się przetestować, bo to jakieś fatum z tym urządzeniem, może w końcu coś ruszy jak już go mam u siebie i testuje. Pozdrawiam.
  • #44
    Bosak
    Poziom 17  
    A co powiecie na temat Huawei B315s-22 ?
  • #45
    morling1
    Poziom 11  
    Zrobiłem już wszystkie doświadczenia, nawet E3372 z Play-a, a nawet router asus ac51u i to samo, teraz już wiem ze nie jest to problem ani routera ani modemu tylko internetu LTE od Play-a. Mają po prostu przeciążone niektóre nadajniki, w swej pazerności nazbierali zbyt dużo klientów aby ich obsłużyć z prędkością LTE i również w swej drugiej pazerności nie doinwestowali przekaźników tam gdzie mają za dużo klientów, typowe "podcieranie du..y szkłem". Jednak za nienależyte wywiązywanie się z usług można podejść do Rzecznika Konsumentów lub dochodzić odszkodowań za straty związane z niewłaściwym działaniem usługi i nauczyć "partacza" tak jak np w Stanach czy cywilizowanej części Europy że takich jaj się nie robi i nie sprzedaje czegoś że jest tym czym nie jest. A już w szczególności gdy z rozmysłem i świadomie robią nas w "balona"

    Przykład: http://www.arslege.pl/prawo-telekomunikacyjne/k372/s3597/

    Dodano po 3 [godziny] 56 [minuty]:

    Dodatkowo po przeprowadzeniu testów technicznych dla sprawdzenia poprawności moich przypuszczeń zabrałem się za szturm na Play-a. Cały temat możecie zobaczyć poniżej gdzie widać że całe wasze i moje wysiłki na poszukiwanie przyczyn technicznych po naszej stronie to nie miało sensu bo wszystko było dobrze, po prostu cały czas robił nas w "balona" usługodawca nierzetelnie wykonywaną usługą.

    Konwersacja z Play-em:

    https://www.facebook.com/romuald.flak/videos/...27374640750&ref=notif¬if_t=video_comment


    Przyznanie usługodawcy co do problemu strony technicznej po ich stronie i niewłaściwego wykonywania usług:

    Data rejestracji Nr zgłoszenia Dotyczy numeru Kategoria Zgłoszone przez Status
    17.10.2015 114798148 786247333 Zasięg WWW Zakończone Ukryj szczegóły
    Opis problemu


    Od kiedy występuje problem: Cały czas

    Jaka jest częstotliwość występowania problemu: NON STOP

    Jeśli problem występuje tylko w jednej lokalizacji, prosimy podać dokładny adres: Rzeszów ul. Kurpiowska

    Jeśli problem występuje w różnych lokalizacjach, prosimy określić rejon:

    Jeśli problem jest z połączeniami tylko z jednym numerem, to prosimy podać ten numer: 786 247 333

    Jakie komunikaty pojawiają się w słuchawce lub na wyświetlaczu:

    Prosimy opisać na czym polega nieprawidłowe działanie usługi: Zgłoszenie: 114621324 z dnia 15.10.2015 nadal uważam za nie zamknięte, nie wiem dla czego Play go zamkną skoro download dalej mam na poziomie 2,02Mbps co w żadnym stopniu nie odpowiada technologii LTE. Proszę nie okłamywać mnie że jest wszystko w porządku skoro nie jest i przywrócić zgłoszenie do momentu kiedy to zostanie rozwiązane fizycznie a nie na "papierze".

    Odpowiedź

    Szanowny Panie,



    odnosząc się do przesłanej korespondencji, informuję, że dokładnie zweryfikowałem dane w naszym systemie. Statystyki komórki LTE, do której loguje się Pańskie urządzenie wykazują zapełnienie zasobów transmisyjnych na poziomie 90%, co niestety ma bezpośredni wpływ na spadek średniej przepływności na jednego użytkownika. Niestety w takich sytuacjach może pomóc jedynie uruchomienie nowego nadajnika, który odciążyłby obecny. Jako konsultant nie jestem niestety w posiadaniu informacji dotyczących planów i terminów rozbudowy infrastruktury sieci. W związku z tym z racji utrudnień jestem zobowiązany zwrócić się z zapytaniem o Pańskie oczekiwania tudzież roszczenia wobec operatora P4, które mógłbym przekazać do Działu Reklamacji aby eksperci mogli ustosunkować się do Pana sprawy. Z góry dziękuję za wyrozumiałość.



    W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play 24 (www.play.pl). Jesteśmy także do dyspozycji pod numerem 790 500 500 z telefonu innego operatora lub stacjonarnego lub *500 z telefonu Play.


    Dodam od siebie:

    Jakby każdy tak starał się dojść sedna sprawy to pewnie zmusilibyśmy firmy w tym kraju do działania takiego jak na zachodzie i wszystkim było by lepiej dla nas, i dla tych firm. Wszystko by działało sprawnie i szybko a klientów (zadowolonych !!!) by przybywało. Po co tworzyć sztuczne statystyki skoro prawda jest zupełnie inna a prawda i rzeczywistość to faktyczne pieniądze, powodzenie firm i komfort nas samych.

    Ale jeszcze tak na marginesie: porównajcie sobie robotę gości od sieci tzw. kablówki gdzie do każdego waszego mieszkania idzie kabel - końcówka aby był internet i telewizja a gości którzy stawiają jeden nadajnik i rozsyłają wszystko powietrzem i nie maj do tego na drugi nadajnik. :D


    Do Moderatora: temat już chyba możemy uznać za zakończony ?. Pozdrawiam