Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

bascom ATmega32 - Sterownik domowy/pokojowy

piterek-23 19 Nov 2014 00:17 2790 6
    piterek-23
    Level 33  
    Panowie, Panie potrzebuję pomocy bo siedzę i siedzę i nie mogę sobie dać rady z kodem BASCOM. Jestem początkujący, a raczej raczkujący w AVR, programowaniu itd. :(

Próbuję zbudować sterownik do pokoju który ma wykonywać:
    -sterowanie światłem (8x)
    -sterowanie piecem/kotłem gazowym (temperatura noc i dzień-dwie różne temperatury)
    -każdy przycisk ma dwie funkcje (krótkie i długie naciśnięcie)

Chciałbym sterować tym poprzez:
    -przyciski (8x)
    -pilot rc5
    -RS485

Mój sterownik składa się z:
    -ATmega32
    -kwarce: 11.0592 i zegarkowy
    -TSOP1736
    -MAX485
    -LCD 4x20
    -DS1307
    -DS18B20
    -ULN2803
    -buzzer
    -przekaźniki (9x)
    -przyciski (narazie micro switch, a docelowo dotykowe)

LCD ma wyświetlać:
    -godzinę
    -datę
    -dzień tygodnia
    -temperaturę
    -stan pieca (włączony/wyłączony)
    -czy piec grzeje czy nie

Ustawienia zegara chciałbym ustawiać poprzez pilota, ale nie wiem jak zrobić jakieś menu ustawień itp.

Może pokarzę swój kod:
    Code: basic4gl
    Log in, to see the code

Mój sterownik prawie działa, prawie bo:
    -pierwszy znak na wyświetlaczu mi przygasa/mruga
    -nie wiem jak zrealizować odczyt pilota rc5.
    -temperatura co jakiś czas zmienia się na (0, 355, 85, -25 stopni) zmieniałem już DS18B20 na inny
    -nie wiem jak zrealizować menu ustawień zegara poprzez pilota.

Proszę o pomoc. Z góry bardzo dziękuję.
    elektron000
    Level 11  
    Witam,

BASCOM swego czasu był bardzo dobrze opisany w EdW (Elektronika dla Wszystkich)
    Na płytach CD były kolejne odcinki szczegółowych opisów kolejnych tematów z 80C2051.