Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

bascom ATmega32 - Sterownik domowy/pokojowy

piterek-23 19 Nov 2014 00:17 2820 6
    piterek-23
    Level 33  
    Panowie, Panie potrzebuję pomocy bo siedzę i siedzę i nie mogę sobie dać rady z kodem BASCOM. Jestem początkujący, a raczej raczkujący w AVR, programowaniu itd. :(

Próbuję zbudować sterownik do pokoju który ma wykonywać:
    -sterowanie światłem (8x)
    -sterowanie piecem/kotłem gazowym (temperatura noc i dzień-dwie różne temperatury)
    -każdy przycisk ma dwie funkcje (krótkie i długie naciśnięcie)

Chciałbym sterować tym poprzez:
    -przyciski (8x)
    -pilot rc5
    -RS485

Mój sterownik składa się z:
    -ATmega32
    -kwarce: 11.0592 i zegarkowy
    -TSOP1736
    -MAX485
    -LCD 4x20
    -DS1307
    -DS18B20
    -ULN2803
    -buzzer
    -przekaźniki (9x)
    -przyciski (narazie micro switch, a docelowo dotykowe)

LCD ma wyświetlać:
    -godzinę
    -datę
    -dzień tygodnia
    -temperaturę
    -stan pieca (włączony/wyłączony)
    -czy piec grzeje czy nie

Ustawienia zegara chciałbym ustawiać poprzez pilota, ale nie wiem jak zrobić jakieś menu ustawień itp.

Może pokarzę swój kod:
    Code: vbnet
    Log in, to see the code

Mój sterownik prawie działa, prawie bo:
    -pierwszy znak na wyświetlaczu mi przygasa/mruga
    -nie wiem jak zrealizować odczyt pilota rc5.
    -temperatura co jakiś czas zmienia się na (0, 355, 85, -25 stopni) zmieniałem już DS18B20 na inny
    -nie wiem jak zrealizować menu ustawień zegara poprzez pilota.

Proszę o pomoc. Z góry bardzo dziękuję.
    elektron000
    Level 12  
    Witam,

BASCOM swego czasu był bardzo dobrze opisany w EdW (Elektronika dla Wszystkich)
    Na płytach CD były kolejne odcinki szczegółowych opisów kolejnych tematów z 80C2051.
    Bardzo dobre instrukcje i ćwiczenia z przykładami. Obsługa Timerów, LCD, RS232, I2C, RC5, ............itd