Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo mk3 2.0 TDCi 130KM - Spadek mocy, kopci, szarpie i więcej pali.

kajuniek 19 Lis 2014 13:37 3696 6
  • #1 19 Lis 2014 13:37
    kajuniek
    Poziom 2  

    Witam,

    Mam problem z Mondeo mk3, 2002 rok, 2.0 TDCi, 130KM. Od jakiegoś czasu odczuwalny jest znaczny spadek mocy, auto nie ma 'kopa' tak jakby turbina się nie włączała, kiedy powinna. Do tego zaczęło kopcić i więcej palić.
    Autko było już u dwóch mechaników, jeden zaślepił EGR, nic to nie zmieniło, drugi mówi, ze tak się nie powinno robić, przejrzał i wyczyścił wszystko i nie stwierdził co jest przyczyną takiego zachowania się Mondziaka. Zaproponował wymianę wężyków przy wtryskach - dodam, że wtryski są firmy Delphi. Przy wymianie wtrysków zastosowano nieoryginalne, przezroczyste wężyki. Miało to miejsce około 1,5 roku temu.
    Mondeo mam od prawie roku, wcześniej nie było z nim żadnych problemów, od jakiegoś miesiąca zauważyłam ten spadek mocy - ciągnie równo ale słabo, lekko odczuwalne szarpnięcia przy około 2tyś obrotów przy utrzymaniu prędkości, ustają po mocniejszym wciśnięciu gazu.

    Co może być przyczyną takiego zachowania? Gdzie szukać usterki gdy wszystko wydaje się sprawne?

    2 6
  • #2 19 Lis 2014 13:50
    michal200848
    Poziom 22  

    kajuniek napisał:
    Gdzie szukać usterki gdy wszystko wydaje się sprawne?


    W porządnym warsztacie, który zdiagnozuje usterkę.

    0
  • #3 19 Lis 2014 14:43
    kajuniek
    Poziom 2  

    Byłam w dwóch polecanych i 'porządnych' warsztatach.
    Ostatni nawet specjalizował się w naprawach Forda.
    Komputer nie wykazał błędów a mechanicy nie widzą przyczyny usterki.

    Własnie odebrałam Mondziaka z warsztatu, nadal kopci i nie ma mocy, ale już tak nie szarpie przy 2tyś obrotów. Równo chodzi na niskich obrotach, równo ciągnie, ale nadal turbina nie daje znaku życia.

    Czy ktoś spotkał się z takim problemem i go rozwiązał?
    Przeszukałam wiele wątków w których były podobne problemy z tym silnikiem, nie natrafiłam jednak żeby został on rozwiązany.

    0
  • #4 22 Lis 2014 08:30
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Kolego , turbina pracuje zawsze gdy pracuje silnik, nawet na wolnych obrotach. Pytanie jest tylko, czy działa prawidłowo układ VGT.
    Mechanikę VGT łatwo sprawdzić w tym silniku, zdejmując na wolnych obrotach wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy sterującej łopatkami. Sztanga powinna natychmiast (w ciągu pół sekundy) wysunąć się maksymalnie w drugie krańcowe położenie, po założeniu wężyka równie szybko powinna wrócić na pozycję wyjściową.

    Ale może być uszkodzony elektrozawór podciśnienia VGT, tu potrzebna byłaby podmiana na próbę.

    Warto też byłoby zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy - to dużo mówi o ich stanie.
    Przezroczyste wężyki przelewowe jeżeli nie ciekną, to są ok.

    0
  • #5 22 Lis 2014 10:11
    kajuniek
    Poziom 2  

    wojciechjanusz Dzięki za podpowiedzi ;)
    Może na dniach uda mi się zająć Mondziakiem.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 25 Lis 2014 17:10
    Bmash_pl
    Poziom 9  

    A czy nie lepiej w takim przypadku byłoby podjechać do ASO Forda i tam sprawdzić gdzie leży przyczyna? Skoro w 2 warsztatach nie umieli jej zdiagnozować to może w ASO będzie to możliwe. Skoro kopci to przyczyn może być wiele. Jaki olej ostatnio wlewałeś?

    0
  • #7 25 Lis 2014 18:52
    kajuniek
    Poziom 2  

    Olej był wlany Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W/30.
    Obawiam się, że w ASO też nic nie znajdą a skasują jak za zboże...

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo