Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi/A3/8L - Czasem skurczybyk kręci a nie odpala

bobi194 20 Nov 2014 13:20 14958 20
Bosch
  • #1
    bobi194
    Level 9  
    Witam
    Mam Audi A3 1.6 101 km z 2000r. (tylko benzyna). Od jakiegoś czasu mam z mim mały problem. Czasem po prostu nie chce odpalić ( raz na 50- 100 odpaleń). Rozrusznik kręci kręci i nic. Pozostawię go na 30 minut i potem odpala zaraz. Jest to niezależne od pogody czy pory roku. Mam interfejs VAG ale nie mogę nim przeskanować wszystkich bloków (response from controller error). Naszczęście moduł 01 - engine skanuje się.
    Często pojawia mi się błąd:
    Code:
    17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
    
            P1103 - 35-00 - -


    więc chyba sonda będzie do wymiany ale myślę że nie jest ona przyczyną problemów z odpalaniem. Ale ostatnio po takim "problemie z odpaleniem" pojawił się błąd:
    Code:
    01314 - Engine Control Module
    
            49-10 - No Communications - Intermittent

    Co już zostało zrobione:
    -wymiana pompy paliwa z filtrem
    -czyszczenie przepływomierza preparatem w sprayu
    -czyszczenie i adaptacja przepustnicy (bez demontażu)
    - wymiana świec zapłonowych z przewodami ( nowe to NGK)
    -aku był wymieniany 2 lata temu
    w drodze są też nowa cewka zapłonowa(beru), przekaźnik 167(pompa paliwa) i czujnik położenia wała (bosch)

    Bardzo proszę o porady, może coś jeszcze powinienem sprawdzić VAGiem a jeżeli tak to w jaki sposób? Bo nie bardzo się na tym znam
  • Bosch
  • #2
    michal200848
    Level 23  
    Sprawdź zasilania i masy do sterownika.
  • #3
    bobi194
    Level 9  
    mam miernik ale nie wiem jak to zrobić. Nie wiem nawet gdzie znajduję się sterownik
    Bardzo proszę o dokładniejszą instrukcję
  • #4
    michal200848
    Level 23  
    Zaprowadź auto do polecanego warsztatu, to będzie najlepsza opcja.
  • #5
    bobi194
    Level 9  
    No właśnie dziś dzwoniłem do takiego "polecanego przez znajomych warsztatu". Po przedstawieniu sprawy usłyszałem, że jeżeli problem występuje tak rzadko, to będzie problem z diagnozą. Najlepiej jakbym zaciągnął auto, gdy nie chce odpalić. Problem tylko w tym, że po zdjęciu z lawety na pewno już by odpalił. ;-)
  • #6
    tetley1
    Level 2  
    Zwróć uwagę na immo. Kiedy nie chce Ci odpalić nie mryga czasami immo?? Miałem taki sam ból w swojej A3 czasami postukanie kluczykiem pomogło. Szukaj w immo tam leży błąd
  • #7
    bobi194
    Level 9  
    To raczej nie immo. Co do kluczyka - jak był problem z odpaleniem próbowałem drugim kluczykiem ale efekt był taki sam - nie mogłem uruchomić.
    Zawsze (nawet wtedy gdy nie chciał odpalić) kontrolka immo (samochód z kluczykiem) zachowywała się tak samo tzn. po przekręceniu kluczyka z poz. 0 na 1 kontrolka świeci się nieprzerwanie 2-3 sekundy, poczym gaśnie i wtedy przekręcam kluczykiem do końca aby zakręcić rozrusznikiem.
    Ale zastanawia mnie błąd
    Code:
    01314 - Engine Control Module 
    
            49-10 - No Communications - Intermittent

    gdyż powstaje on module AB-KOMBIINSTR czyli tarcza z licznikami i wyświetlaczem
  • Bosch
  • #8
    BMirek1970
    Level 2  
    Zrobiłes to Audi? Ja miałem podobnie. Woziłem samochód do mechanikow ok. roku. Wymienione zostały rózne rzeczy np. pompa paliwa, przewod odmy Problem zostawał usuniety, tak mi sie wydawało, na jakis czas. A po kilku tygodniach a nawet dniach znow to samo. Poczytałem trochę różne fora, bo juz nie wierze tym mechanikom od brania pieniedzy za niby robote, i warto sie uczyc na cudzym doswiadczeniu. Odkręciłem przepustnice i wyczysciłem ją dokladnie benzyną ekstakcyjną, za pomocą pedzelka. Ona musi blyszczec! Przy okazji wyczyscilem przewody powietrza. No i pomoglo. Oczywiscie pozniej trzeba ją zaadoptowac, a ze nie mam VAGA, wiec zrobilem tak - właczyłem zapło, za chwile go odłaczyłem i odpiołem kleme akomulatora na ok. 10 min. Pozniej zapiołem kleme, odpalilem.... i cud, nie ten samochod. Przy okazji powiem, ze lataly mi gdzies od tygodnia obroty -góra -dół. Ale po tym zabiegu wszystko jest ok. Sprobuj tego. Mi zajęlo to jakies 3 godz.
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Przepustnica jak jest brudna nie ma nic do nieodpalania auta.Jak auto nie padnie całkiem to raczej ciężko będzie.
  • #10
    dafit906
    Level 27  
    A licznik, zegar to nie czasami tzw Jaeger ?
  • #11
    BMirek1970
    Level 2  
    Brudna przepustnica ma do odpalania dużo, bo syf ją blokuje i jest zlamieszanka paliwowo powietrzna-silnik głupieje. Ja wyczyscilem przepustnicę dosc dokladnie i problem mi zniknąl
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    A co ma brudna przepustnica do składu mieszanki przy rozruchu w wielopunktowym ???
  • #13
    Mariuszvia
    Level 2  
    Witam, mam ten sam problem z moją a3 silnik 1.6 w moim przypadku pomaga odłączenie klemy na 10 s, czy udało się usunąć usterkę?
  • #14
    kriskris2424
    Level 1  
    witam, mam ten sam problem jak go rozwiązałeś, jak ostygnie to dopala
  • #15
    Mariuszvia
    Level 2  
    Tak, w moim przypadku pomogła wymiana przekaźnika znajdującego się pod maską (czarna puszka obok serva).
    Pozdrawiam
  • #16
    kubass
    Level 11  
    Witam . AUDI a3 1,6 101 koni . 99 rok. Auto nie odpala czasami. Ale zauważyłem ze u mnie jak ma NIE ZAPALIĆ to nie zapala sie na zegarach kontrolka EPC. Wkładam kluczyk przeęcam zapłon i jak sie zapali to wiem ze bedzie OK. Jak sie nie zapali wiem ze nawet nie ma sensu przekręcac na rozruch. Dzieje sie to czasami raz na 50 odpaleń. Na VAGu nie ma błędów .
  • #18
    kubass
    Level 11  
    Co to jest za przekaźnik systemowy? Gdzie go szukać? To jest ten przekaźnik od pompy paliwa?
  • #20
    kubass
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    Tzw.109 poszukaj w Google

    Dziękuję za podpowiedź. Ja posiadam silnik benzynowy. A widzę że przekaźnik 109 dotyczy raczej diesla. Chyba że w benzynie również występuje?